Postipaketin kylkiäisenä tuli outo tekstiviesti
Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia. Tietoja täältä ja linkki htpp//ajoruc.com/jokin koodi ja sitten kun linkin avaa, pyytää maksamaan noin 5 euroa ilman mitään tietoa toimittajasta.
Kommentit (34)
Minulle tuli myös samanlainen viesti numerosta 29328, ihmettelin kovasti kun en oo tilannut yhtään mitään..
77299 numerosta tuli mulle. Jo se, että viestissä ei mainita firman nimeä, pitäisi soittaa hälytyskelloja.
Meillä tuli teini-ikäiselle tyttärellemme tällainen viesti, numero oli joku tuollainen lyhyt. Hänellä on sitä paitsi salainen numero, joten näitä voi tosiaan tulla silloinkin - olkaa varovaisia!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tuollainen viesti vuosi sitten, ja samoihin aikoihin olin sattumalta tilannut postipaketin. Noita huijausviestejä lähetetään todella suurelle ihmisjoukolle, joten joukossa on aina jokunen, joka on juuri tilannut nettikaupasta jotain ja luulee viestiä tilaukseen liittyväksi. Kyseessä on todellakin huijaus.
Toissa viikolla tilasin paketin tavaraa, postin kautta. Seuraavana päivänä tuli tämä huijausviesti.
Ikuna ennen en ole tilannut, enkä ole myöskään saanut huijausviestejä.
Jos olis sattuma, niin melkoinen täysosuma.
Ilmeisesti jonkun järjestelmät vuotaa tietoa hakkereille? Onkohan postilla edes kykyä tutkia?
Postilla ei ole tekemistä tämän kanssa! Jotain rajaa nyt!
Vierailija kirjoitti:
Postilla ei ole tekemistä tämän kanssa! Jotain rajaa nyt!
Niin postilaiset luulee kun eivät paremmin tiedä.
Niitten atk on korkattu!
Tuli tänään samanlainen "Toimituksenne pidetään varastossamme..." tekstiviesti puhelimeen ensimmäistä kertaa. Todellinen paketti tulossa ostoksistani Postin kautta, saapumisilmoituksia saatu.
Paketteja erittäin harvoin tulossa, joten ei näiden samanaikaisuus voi olla sattumaa. Joku hakkeri on tiedot jonkun firman järjestelmästä tai sähköposteista on saanut käsiinsä. Postin syytä tutkia järjestelmänsä, heillä sekä prosessit että tietojärjestelmät tällä hetkellä erittäin sekaisin. Paketit harhautuvat minne sattuu, kotiintoimitukset eivät saatavilla aina edes maksamalla, osa nettisivuista rikki jne
Minulle tuli tänään kaksi samanlaista ”Toimituksenne pidetään varastossamme..” tekstiviestiä numerosta 15554. Oma numero myös salainen.
Nyt tuli tännekin tuo viesti. Eipä tule mieleenkään avata epämääräisten viestien yhteydessä olevia linkkejä.
Tätä mummoa ei huijata. Nih! 😠
Miksi ihmiset edes avaa näitä. Viestejä missä ole edes lähettäjää eikä mikään firma tälläisiä pyydä. Poistoon vaan suorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans sama viesti, mutta eri lähettäjä ja linkki. Postiko vuotaa numeroita? Sattumalta oli jotain tilauksessa.
No nuo huijausviestit lähtevät isolle joukolle ihmisiä, jolloin on isompi mahdollisuus, että joku niihin haksahtaa, joten on aika todennäköistä että näin nettitilaamisen aikakautena viestin saa myös sellainen, jolla on sattumalta juuri jotain tilauksessa. Numeron nyt voi saada mistä tahansa missä se ikinä onkin ollut jossain näkyvillä.
Niitä puhelinnumeroita arvotaan ihan tietokoneella, ei tarvitse edes onkia mistään.
Mulle tuli äsken soitto tuntemattomasta numerosta oottelen tekstaria. ÄLKÄÄ AVATKO VIESTEJÄ HUIJAUS!!!!!
Kannattaa olla vieläkin varovainen - itselle tuli äsken tämä viesti.
Minun linkki oli osoitteeseen jb5n.com Onneksi löytyi tämä ketju.