ONko muita joille jäi kaikenlaisia alapäävaivoja synnytyksestä? Minulla synnytyksestä vuosi, ja yhä vaan vaivaa.
Kommentit (13)
Mutta tikkauksen yhteydessä ompeleen väliin jäi kudosta, joka siis " lärpättää" ikävästi alapäässä... Sen voisi tietty leikata pois, mutta gynekologin mukaan pitäisi hävitä itsekseen ajan kanssa...
Mitäs sulla?
Taitaa olla kaikenmaailman laskeumiakin. Kiusallisinta on, että en pysty pidättämään suolikaasuja. Tosi noloa, enkä tiedä miten saisin sen asian korjattua.
- Ilmankarkailu peräsuolesta (repes sulkijat)
- Verenvuotoa välilihasta rasituksen yhteydessä (repes koko värkki)
- Seksi ei tunnu miltään enää (kuin patonko tennishallissa)
- Tuntuu kans että koko alapä on yhtä isoa reikää
- Jotain ihme säikeitä roikkuu eri aukoista, en enää erota mistä.
Et sellaista pientä. Synnytyksestä on 9 kk.
myös karkaavat pierut, häppärit ovat repaleina (rumaa) ja persiissä on joku haavauma, joka tuli rauskuadenaikaisen ummetuksen yhteydessä eikä ole lähtenyt vieläkään. Kävin gynellä puoli vuotta sitten, sanoi että muka korjaantuvat mutta eipä ole korjaantuneet!
Joo, synnytyssairaalani on lähettänyt minut kirurgian polille tutkimuksiin, mutta ne ovat vasta syksyllä. Siellä katsotaan, pitääkö tehdä jotain korjausoperaatioita vielä tuonne peräsuolen puolelle. Lisäksi käyn synnytyssairaalan fysioterapeutilla edelleen eli lähinnä siellä koitetaan treenata lantionpohjan lihaksia parempaan kuntoon. Etkö sinä ole saanut ap synnäriltä mitään jatkohoito-ohjeita? Kannattaa varmaan hakeutua johonkin asian takia, ihan julkiselle puolelle.
että olen menettänyt ilmanpidätyskyvyn koska sulkijoissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Siltipä vaan eivät toimi:(
ja joskus kuopuksen syntymän jälkeen huomasin sen hävinneen, oli varmaan ratkennut synnytyksessä ja parantunut sen jälkeen luonnollisesti. Kuinka ihanaa onkaan, kun eppari ei enää vaivaa.. mutta muuta vaivaa on kylläkin...
Lääkäriä ei kutsuttu paikalle, vaan kätilö ompeli minut. Silti on jotain vikaa kun ilma karkailee ja välillä ulostekin.
-seksi ei kiinnosta pätkääkään
- papaluokka 2
-menkat aivan sekaisin
Tilasin jo kerran ajan gynelle, mutta peruin ajan. Olen miettinyt jotain suolistoon erikoistunutta kirurgiakin, mutta sekin on jäänyt. Entä sinä?
Kun kerroin ettei siihen suuntaan tullut repeämää. Tosin, en usko että on mitään lihasjuttuakaan, sillä minulla on vahvat lantionpohjalihakset ja silti vaivaa. Epäilenkin sisemmän sulkijan vaurioituneen jotenkin, ulkopuolella se kiristysrengas toimii.
Mun vikalista
-peräpukamat
-välilihaan venynyt iso poimu (tosi esteettinen, niin kuin toinen iso klitta...)
- emättimen suu venynyt (näyttää aina haukottelevan)
ja leikkaukseen ollaan menossa heti, kun imetys päättyy :)