Lapsille mokkapaloja kun tulevat koulusta
Se hyvä puoli tässä työelämästä syrjäytyneenä on, että lapset saa apua läksyihin ja aina jotain välipalaa, yleensä tietenkin terveellistä sellaista.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin jotain hedelmiä, marjoja, jogurttia, leipää sekä mehua / maitoa. Sitten mokkapalat. Näin meinisi meillä.
No ei ole kyllä juurikaan parempi. Mehua? Entä millaista jogurtti on, maustettua?
Paremminkin näin jos välipalasta kyse: maustamatonta rahkaa/jogurttia ja siihen reilusti tuoreita marjoja. Lisäksi esim.hedelmää tai vaikka pala täysjyväleipää jossa myös kasviksia päällä. Maitoa. Ja tämän jälkeen se pala sitä mokkapalaa jos pakko tällein arkenakin herkutella.
Hedelmäsokeri saa vararavinnon kertymään vatsanseutuun, joten mielummin kasviksia hedelmien sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin jotain hedelmiä, marjoja, jogurttia, leipää sekä mehua / maitoa. Sitten mokkapalat. Näin meinisi meillä.
Niinpä ensiksi sokeria täynnä olevaa jogurttia/mehua ja sitten jällkkäriksi sokerisia leivonnaisia. Taitaa omat pikku kullannuppusi olla kanssa aika lihavia.
+ leipä ja maito
Ei mokkapaloissa ole mitään vikaa jos ne eivät ole jokapäiväisiä!
Kyllä nyt lasten voi välillä antaa nauttia myös herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ensiksi sokeria täynnä olevaa jogurttia/mehua ja sitten jällkkäriksi sokerisia leivonnaisia. Taitaa omat pikku kullannuppusi olla kanssa aika lihavia.
+ leipä ja maito
Koettaisit nyt edes vähän miettiä mitä lapsille syötät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää syödä tuplasti, jotta saa mokkapaloja🤔 Silloin lihoo varmasti, jos perheessä leivotaan paljon. Itse tehdyt leivonnaiset on välillä hyvä välipala. Sokeria niissä on, mutta ei ainakaan lisäaineita mitä karkeissa, sipseissä ym valmis herkuissa.
Eipä nuo ole syöneet vielä yhtään mokkapalaa. Voi hyvin olla etteivät syökään yhtään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää syödä tuplasti, jotta saa mokkapaloja🤔 Silloin lihoo varmasti, jos perheessä leivotaan paljon. Itse tehdyt leivonnaiset on välillä hyvä välipala. Sokeria niissä on, mutta ei ainakaan lisäaineita mitä karkeissa, sipseissä ym valmis herkuissa.
Niin, eihän esim. jauhoissa ja sokerissa ole lisäaineita, eikä niitä valmisteta teollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän esim. jauhoissa ja sokerissa ole lisäaineita, eikä niitä valmisteta teollisesti.
No vehnäjauhoissa on jauhonparannetta e300, mikä on askorbiinihappoa eli c-vitamiinia. Sokeri on sokerijurikasta. Tarkoitin kaikkia väriaineita, liivatteita ym., joilta yleensä säästyy tekemällä itse mahdollisimman alusta asti.
Nämä on gluteenittomia mokkapaloja, kun tuskin pojat syö kuin yhden tai maksimissaan kaksi, niin saan minä syödä loput. ap