MITÄ? Kuka ostaa kiven pihalle 1300 eurolla?? YHDEN!
Kodin Terrassa myydään yhtä kiveä. Musta tuntuu, että mä lähden tästä nyt vähän metsään kottikärryjen ja lapion kanssa keräämään kiviä!
http://piha.s-verkkokauppa.fi/fi/ktpiha/pihakivet/lapinjarkale-650-kg
Lapinjärkäle 650 kg
Kauniisti sammaloitunut siirtolohkare näyttäväksi pihan keskipisteeksi. Kivi on yksittäiskappale ja se on painoltaan 650 kg. Kivi toimitetaan nosturiautolla, joka pystyy nostamaan sen noin 10 metrin etäisyydelle paikasta, johon voi ajaa kuorma-autolla.
1 300 €
Kommentit (28)
Ohoh, onpa kallis! Meillä on paritalon pihassa n. 1.5*1 m järkäle, kai se painaakin lähemmäs 300-400 kiloa - uusi asuinalue, kiviä oli räjäytelty ja sopivasti tien toisella puolella oli isoja kiviä vaikka kuinka. Menin kainosti kysymään raksamiehiltä että mitä ne meinaa kivillä tehdä.... eivät tienneet, sanoivat että kai ne kaatopaikalle ( taa maa-ainesten kaatopaikalle minne lie ) menevät. Kysyin että saiskos tuon isoimman tuosta... tyypit sanoi että totta kai. Ottivat kaivurin kauhaan ja nostivat tien toiselle puolelle pihalle osoittamaani paikkaan =) nyt on istutusalue ympärillä ja kiva piriste pihassa. En tiennyt että ihan noin kallista olisi ostaa :) Aattelin että parilla-kolmellasataa saisi rahdin, mutta ei näemmä!
Joku ostaa samalla hinnalla kiven sormukseen.
ei helevetti. tää on kyllä paras.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:07"]
Ohoh, onpa kallis! Meillä on paritalon pihassa n. 1.5*1 m järkäle, kai se painaakin lähemmäs 300-400 kiloa - uusi asuinalue, kiviä oli räjäytelty ja sopivasti tien toisella puolella oli isoja kiviä vaikka kuinka. Menin kainosti kysymään raksamiehiltä että mitä ne meinaa kivillä tehdä.... eivät tienneet, sanoivat että kai ne kaatopaikalle ( taa maa-ainesten kaatopaikalle minne lie ) menevät. Kysyin että saiskos tuon isoimman tuosta... tyypit sanoi että totta kai. Ottivat kaivurin kauhaan ja nostivat tien toiselle puolelle pihalle osoittamaani paikkaan =) nyt on istutusalue ympärillä ja kiva piriste pihassa. En tiennyt että ihan noin kallista olisi ostaa :) Aattelin että parilla-kolmellasataa saisi rahdin, mutta ei näemmä!
[/quote]
Niin, ne raksamiehet oli siinä lähellä kaivinkoneen kanssa ja nostivat sen kiven sun pihaan ilmaiseksi, kun olisivat sen muutenkin joutuneet raahamaan kaatikselle. Mutta jos sä olisit vartavasten hommannut miehet ja kaivinkoneen ym. niin tuskin ne sinne olis tulleet yhtä kiveä nostamaan ilmaiseksi, vai mitä luulet. Ei ole kovin halpaa lystiä siirrellä isoja koneita paikasta toiseen. Siinä tulee aika paljon kuluja ja menee aikaa. Mammat näköjään kuvittelee että kaivinkoneyrittäjät ihan omaksi ilokseen siirtelee kivenlohkareita muiden pihoille koristeeksi, ei siitä niille mitään tarvi maksaa.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 12:42"]
Heh, me saatiin ihan ilmaiseksi tollainen, enpäs tiennytkään mikä arvotavara meidän pihassa kököttää. Tossa tiellä tehtiin kaapelihommia ja kaivurikuski oli nostanut sen kiven vähän sivummalle. Mun mies meni kysymään että mitä meinaatte tehdä tolle kivelle, se kaivurinkuljettaja sanoi että enpä tosiaan tiedä mutta ei sitä tonne kuoppaankaan voi laittaa kaapelien sekaan. Mieheni tarjoutui ystävällisesti, että meidän pihaan saa laittaa ja niin tehtiin.
[/quote]
Ei kannata leuhkia yhtään, onhan teillä vakuutukset kunnossa, arvotavarat pitää aina muistaa vakuuttaa. Voi tulla nosturirekka vaikka ensi yönä ja viedä kiven!
[/quote]
Ai kauheeta, eipä ole muuten tullut mieleen tällainen. Hyvä kun muistutit, pitääkin ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön :)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 13:07"]
[/quote]
Niin, ne raksamiehet oli siinä lähellä kaivinkoneen kanssa ja nostivat sen kiven sun pihaan ilmaiseksi, kun olisivat sen muutenkin joutuneet raahamaan kaatikselle. Mutta jos sä olisit vartavasten hommannut miehet ja kaivinkoneen ym. niin tuskin ne sinne olis tulleet yhtä kiveä nostamaan ilmaiseksi, vai mitä luulet. Ei ole kovin halpaa lystiä siirrellä isoja koneita paikasta toiseen. Siinä tulee aika paljon kuluja ja menee aikaa. Mammat näköjään kuvittelee että kaivinkoneyrittäjät ihan omaksi ilokseen siirtelee kivenlohkareita muiden pihoille koristeeksi, ei siitä niille mitään tarvi maksaa.
[/quote]
Et nyt ymmärtänyt mun pointtia! Siis olen toki iloinen että sain sen kiven ilmaiseksi, ja tiedän kyllä että työ maksaa! Ja kun nämä miehet sanoivat että menee kaatopaikalle, niin ajattelin että samalla vaivalla siirtävät sen mun pihaan eivätkä kuormurin lavalle.... siinä meni 5 minuuttia kun homman tekivät. Kiitin ja olin iloinen. Olipahan heillekin yksi iso kivi vähemmän tavaraa kuorma-auton lavalle - helpotus heille varmaaan ihan samalla lailla. Pointti oli siinä että minä sain kiven ilmaiseksi ja siitä olen iloinen. vartavasten olisin tuskin lähtenyt tilailemaan, koska ymmärrän ja tiedän kyllä että kivi+rahti maksaa useita satoja euroja, enpä vain tajunnut että yli tonnin!
Jaa-a. Minä rakastan kiviä, mutta jotain rajaa... Meidän pihalla kököttää paljon kauniimpi isohko kivenlohkare, jonka joku naapureista oli käynyt dumppaamassa omalta tontiltaan meidän tontin viereiselle, silloin vielä rakentamattomalle tontille. Kun sattui olemaan kavurikin silloin saatavilla, korjattiin se siitä parempaan talteen ja tuossa se nyt ilahduttaa pihalla joka päivä. Mutta jos kysytään, olisinko mennyt moista kaupasta etsimään ja tuommoista summaa maksamaan, niin epäilenpä...