Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei toimita palkkatodistuksia

Vierailija
17.10.2013 |

Olen osa-aikatöissä viikonloppuisin ja saan myös työttömyysturvaa kun olen työvoimakoulutuksessa ma-pe. Kela vähentää 50% saamastani palkasta työttömyyskorvauksestani eikä suostu maksamaan ollenkaan eikä tekemään päätöstä asumistuestani ennen kun työnantaja toimittaa palkkatodistukseni.

Ja työnantaja ei koskaan toimita niitä ajoissa ja aina jään syömään hernekeittoa siihen asti kun se tulee kun Kelasta ei tule rahaa (kuitenkin suurin osa tuloistani), nytkin on kulunut kolme viikkoa palkanmaksusta ja tilillä 94 euroa eikä todistusta.

Olen tietenkin pyytänyt työnantajalta todistusta nyt tänäkin kuuna kolme kertaa ja on niin huonosti toimiva firma että eivät saa niitä aikaiseksi tai mitä lie on tekeillä mutta ärsyttää! Mitä muuta voin tehdä kun pyytää? Työnantajalta tuli tosi törkeä vastaus muuten viime kerralla (kiroilujen kera) ja sanoi että yrittää löytää sen ja lähettää. Se oli viikko sitten eikä mitään. :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kaksi kuukautta aikaa maksimissaan, avokilla sama ongelma vuokratyöfirmassa että sitä täytyy oikein vaatimalla vaatia, senpä takia taitaa olla mahdollista anoa tukia 3kk jälkikäteen maksimissaan kelalta, mutta tietenkin pitää kokoajan maksaa vuokra ja ruoka

Haastetaan oikeuteen jos ei saada palkkalaskelmia, paska työnantaja ei kunnon duunaria ansaitse

Vierailija
22/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija jo vuosikymmenten ajan kirjoitti:

Vika on Kelassa, ei työnantajassa. Kukaan ei maksa työnantajalle niistä todistuksista, vaikka tulevat melkoisen kalliiksi.

Palkkakuitti maksukaudelta tulostuu kyllä ihan napista painamalla, aikaa menee kaikki 5 sekuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmianto verottajalle, työnantajasi harrastaa jotakin vilunkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan