Ripuli aamuisin
Taas meinas pönttö räjähtää, kun töröhti ripulit pönttöön. Mikä tän tekee, aina aamuisin vatsa ihan löysällä. :(
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Juo vähemmän alkoholia
Olen juonut viimeksi juhannuksena. :(
Jokin, mitä syöt edellisenä päivänä. Eipä tuossa auta kuin kokeilla. Jätä yksi kerrallaan pois ruokavaliosta sellaiset, mitä syöt sännöllisesti ja minkä voisi ajatella aiheuttavan tuota. Aloita vaikka maitotuotteista, jos niitä käytät, sitten jos se ei auta, kokeile seuraavaksi vehnän pois jättämistä, samoin ruis ja ohra voivat tuota aiheuttaa, jos ei johdu niistä, jätä pois herneet/pavut, sitten seuraavaksi kaalit, sitten sipuli, sitten pähkinät, sitten vähennät rasvan määrää reippaasti jne. Vinkkejä voi katsella vaikka FODMAP-ruokavaliosivuilta.
Mulla on sama, luulen että johtuu liian aikaisesta heräämisestä. Viikonloppuisin ei nimittäin ole, mutta työaamuisin aina (ja teen sen töissä :D). Pieni stressikin saattaa vaikuttaa työaamuina toki.
Ollapa kärpäsenä vedenrajassa kun ruskeaa sataa ja donitsi sykkii ja vilkkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ollapa kärpäsenä vedenrajassa kun ruskeaa sataa ja donitsi sykkii ja vilkkuu.
Fetissejä on monenlaisia...
Stressaava työ ja aamulla suoraan elimistö hyppää ylikierroksille. Päälle vielä juot liian tummapaahtoista kahvia heti aamusta.
Onko ripulissa verta, tuleeko kiire paskalle? Jos ripuli pidempiaikaista, niin suosittelen lääkäriä, sekä alapään tähystystä. Haavainen paksusuolen tulehdus, eli colitis ulcerosa yksi mahdollinen syy ja se on elämänmittainen kaveri, kuten toki crohnim tautikin, joka vielä astetta ikävämpikin.
t: yksi coliittinen
Juotko aamulla kahvia? Tai sitten se on jännäkakka.
Homeopaatti voi auttaa ja uusi ravitsemus.
Olen sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Stressaava työ ja aamulla suoraan elimistö hyppää ylikierroksille. Päälle vielä juot liian tummapaahtoista kahvia heti aamusta.
Tummempi on vatsaystävällisempi... https://yle.fi/uutiset/3-5303486
Too much information. Kannattaa kirjoittaa vähän hienovaraisemmin, ettei ketjuusi törmänneiltä ihmisiltä lennä vatsavaivojesi ansiosta laatta. Sanon vain, että mene lääkärille.
Aina aamuisin? Johan siitä tulee nestevajekin. Syöt jotain sopimatonta ruokaa ihan vakiona, putsaisin suolen paastolla, aktiivihilellä ja silicalla ja aloittaisin eliminaatiodieetin. Sillä pääset vaivoistasi toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko ripulissa verta, tuleeko kiire paskalle? Jos ripuli pidempiaikaista, niin suosittelen lääkäriä, sekä alapään tähystystä. Haavainen paksusuolen tulehdus, eli colitis ulcerosa yksi mahdollinen syy ja se on elämänmittainen kaveri, kuten toki crohnim tautikin, joka vielä astetta ikävämpikin.
IBD:n voi hoitaa funktionaalisesti niin ettei siitä tule elämänmittaista kaveria tai epäkaveria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IBD:n voi hoitaa funktionaalisesti niin ettei siitä tule elämänmittaista kaveria tai epäkaveria
Et viittis tunkee noita uskomuslääkintähöpinöitäsi oikeasta sairaudesta kirjoitettuun viestiin. Sä voit uskoa vaikka yksisarvisiin, tai menninkäisiin, mutta älä tuputa hörhöilyjäsi ihmisille, jotka kärsii oikeista sairauksista. Joku sairas voi ottaa hörhöilysi jopa tosissaan ja saadaa saada pahimmillaan vaikka avannepussin kannettavakseen.
Ärtynyt suoli. Itsellä ollut sama jo yli 20 vuotta.
Mulla kahvi tyhjään mahaan aiheuttaa ripulin.
Esimerkiksi ruis.