Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelta työkkärin virkailija soittaa

Vierailija
06.09.2020 |

Sain viestin, että soitetaan huomenna aamupäivän aikana. Soittaako siis aikaisintaan kello 8 vai 9? Niin tietää olla hereillä...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 10:08

Vierailija
2/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse soittele asiakkaille noin aikaisin. Vasta 10 jälkeen.

Työkkärin täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti

Joo aika laaja käsitys tuo aamupäivä.. Mitä se kellekin tarkoittaa. Ap

Vierailija
4/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 taitaa alkaa ruokatunti, että sitä ennen. Mulle on soitellut vähän koska sattuu ja jättänyt soittopyyntöjä vastaajaan, mutta en ole soittanut takaisin. Jos ei ole työllistymissuunnitelman päivitys kyseessä, niin ihan turha jutella.

Vierailija
5/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti

Olen vasta ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi määräaikaisen työn loputtua

Mites puheluun pitää valmistautua? Mitä te kyselette yleensä puhelimessa tai miksi soitatte?

Vierailija
6/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin työtön jokin aika sitten. Minulle soitettiin kyllä aika aikaisin, muistelisin 9 -10 välillä aamupäivällä, mutta saattaa muisti pettääkin. Jos on tapana nukkua pidempään, kannattaa laittaa soittoääni suurelle, jotta siihen sitten viimeistään herää. 

Vierailija
7/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani puhelun aikana käytiin läpi työllistymissuunnitelmaa ja työttömyysaikana tehtäviä ns. tehtäviä, jotka sitten piti saada tehdyksi tiettyyn päivämäärään mennessä ja ne tuli kuitata työkkärin omasivuilla. Tehtävät olivat esim. työpaikkojen hakua, työpaikkavahdin tilaamista, koulutuksiin hakemista jne. 

Vierailija
8/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa työttömistä ei ole kertonut työhistoriaansa, joten ei saada maksajalle lausuntoa, kun ei tiedetä, että mistä hommasta on jääty työttömäksi ja onko työssäoloehto täyttynyt.

Vierailija
9/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 24 länsi rannikon aikaan

Vierailija
10/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa just kun olet vessassa, eikä soita uudestaan.

Vierailija
11/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin tarvitse mitenkään valmistautua. Kyselevät tilanteesta ja suunnitelmista. Kerrot aina hakevasi kokoaikaista työtä, se kun on peruste työttömyystukien saamiseen. Mihinkään kursseille ei kannata suostua puhelimessa, mutta voit "ottaa selvää" tai katsoa tarkemmin omalla ajalla, sillä et halua tehdä hätiköityjä päätöksiä. Kaikki päätökset tai sopimukset kannattaa vaatia kirjallisena, ihan varmuuden varalta.

Vierailija
12/21 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa työttömistä ei ole kertonut työhistoriaansa, joten ei saada maksajalle lausuntoa, kun ei tiedetä, että mistä hommasta on jääty työttömäksi ja onko työssäoloehto täyttynyt.

Mulla kyllä on ja lisäsin viimeisimmän parin vuoden pätkänkin... Ap

Vierailija
13/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan 9.01, olekin valmiina, tai lätkäsen karenssin🧐🧛‍♀️

Vierailija
15/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan 9.01, olekin valmiina, tai lätkäsen karenssin🧐🧛‍♀️

Aina niin mukava asioida kanssasi, Anne.🥳

Vierailija
16/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin tarvitse mitenkään valmistautua. Kyselevät tilanteesta ja suunnitelmista. Kerrot aina hakevasi kokoaikaista työtä, se kun on peruste työttömyystukien saamiseen. Mihinkään kursseille ei kannata suostua puhelimessa, mutta voit "ottaa selvää" tai katsoa tarkemmin omalla ajalla, sillä et halua tehdä hätiköityjä päätöksiä. Kaikki päätökset tai sopimukset kannattaa vaatia kirjallisena, ihan varmuuden varalta.

No, kai sitä on hyvä olla jokin suunnitelma mielessä etukäteen ennen puhelua. Ei riitä, että haluaa työtä. Mikä on sun suunnitelma työn saamiseksi? Haluatko työskennellä samalla alalla kuin ennen? Onko koulutustarvetta jne.?

Vierailija
17/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään suunnitelmia. Sanon aina että en ole hakenut töitä koska ei ole sopivia paikkoja.

Vierailija
18/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön voi yhtenä päivänä vuodessa herätä aikaisin? Onko liikaa vaadittu? Miksi pitää erikseen kysyä, soitetaanko kasilta vai ysiltä?

Vierailija
19/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työtön voi yhtenä päivänä vuodessa herätä aikaisin? Onko liikaa vaadittu? Miksi pitää erikseen kysyä, soitetaanko kasilta vai ysiltä?

Mistäköhän päättelit etten yleensä nouse ajoissa? Aikamoisia oletuksia, huomaa ettei sinulla ole ainakaan kokemusta työttömyydestä.

Vierailija
20/21 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun sitä vähiten odotat. Hakevat sinut kotoa keskellä yötä. Sinua etsitään Kadonneen jäljillä TVohjelmassa.