Oletteko nähneet unia, että teillä on kurssja suorittamatta
Tai esimerkiksi että ole käyneet yhtään enkun tunneilla ja kohta kurssi on loppu? Itse näen silloin tällöin, painajaismaista.
Opislelusta aikaa 4 v
Kommentit (28)
Vaikka yliopistokin jo käytynä niin nään säännöllisesti unia, että on vielä jotain aineita kirjoittamatta tai lukion kursseja käymättä ja kuljeskelen lukiossa teinien seassa itse aikuisena. Usein multa puuttuu joku ruotsin kurssin suoritus, vaikka kyseisen aineen suhteen ei pitäisi olla mitään hampaankolossa.
Olen nähnyt unta, että peruskoulusta on jäänyt jotain suorittamatta ja joudun palaamaan sinne. Sitten siellä on mun vanhoja luokkalaisiakin tekemässä rästejä ja tunnelma on suorastaan ahdistava. Siitä on ainakin 15v kun pääsin peruskoulusta.
Kyllä. Se on helvetillistä. Mukava tietää etten ole ainoa.
Kumma juttu kun koko lukio on jo purettu, mutta muistan sen koko rakennuksen ulkoa vaikka unissakin.
Mulla oli korkeakouluopintojen kanssa haasteita, mutta siihenkin aikaan koulupainajaiset liittyi lähinnä lukioon, joka oli vielä oikeassa elämässäni suht helppoa aikaa. En tajua.
Onneksi en enää vuosiin ole nähnyt, mutta pitkään oli sellainen uni, että peruskoulun tai lukion uskonnon tunneista puuttui jotain, enkä sen takia voisi valmistua yliopistosta. Todella ahdistavia unia olivat ne.
Onpa hienoa kuulla, että muillakin näin. Kävin lukion neljään vuoteen, ja yliopistossa opiskelin kahdelta alalta tutkinnot. Nyt ihan mukavassa ja hyväpalkkaisessa työssä, mutta tuosta ajasta jäi jonkinlainen ahdistus, että opiskelen liian pitkään. Vaikka toisen alan opiskelin työn ja lasten ohella!
Sama! Vaikka lukion jälkeen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa, painajaiseni liittyvät aina siihen, etten ole suorittanut lukion uskonnonkurssia. :D
Tästä kuitenkin aikaa 25 vuotta.