Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ärsyttää kokoajan

Vierailija
06.09.2020 |

Siis miten pahasti oman lapsen käytös voi aina ottaa päähän. Täyttää 8-vuotta mutta voi mahdoton miten aina niskoittelee.. Esimerkiksi nukkumaanmeno on joka kerta yhtä taistelua, ärsyttää, pelleilee, hidastelee tahallaan. Olemme toimineet joka päivä samalla tavalla ja silti pitää temppuilla aina. Olen joka kerta helpottunut kun vihdoin hän jää sänkyyn nukkumaan että saan omaa aikaa. Jotenkin raivostuttavaa huomionhakua kokoajan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi ärsyttää. Et olisi tehnyt lasta kun et jaksa hoitaa.

Vierailija
2/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko neurologiset jutut tutkittu? Pojallani todettiin tuottamishäiriö, mikä selitti vitkuttamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, jotkut ikävaiheet ovat rasittavia.

Iltaan voi lisätä liikuntaa että lapsi saa purkaa energiaa, ajatte pyörällä tai juoksette edes 30min lenkin ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
4/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltaan voi lisätä liikuntaa että lapsi saa purkaa energiaa, ajatte pyörällä tai juoksette edes 30min lenkin ennen nukkumaan menoa.

Menee ohi? Hauska kuulla, kun minun kaksivuotiaani jo tarvitsee valtavasti liikuntaa ja siltikin riehuu nukkumaan laitettaessa.

Vierailija
5/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on itsenäinen ihminen, tottakai se on ärsyttävää, kun hän ilmaisee tämän seikan, että ei ole pakko totella, eikä varsinkaan ole pakko totella heti, eikä lasta kiinnosta vanhemman turhautuneisuus tippaakaan tai sitten se on jopa lapsen tavoitekkin, ärsyttää.

Vierailija
6/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua mikä neuvo, no ei todellakaan kannata lasta riehuttaa just ennen nukkumaanmenoa, päinvastoin, rauhalliset tekemiset. Riehumisten tulisi tapahtua jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
7/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hähhähää mitäs hankitte lapsia ääliöt. Siinähän kärsitte valintanne kanssa.

On sitä hyvää paljon enemmän kuin ärsyttävää. Mutta ärsyttävää on myös.

Vierailija
8/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi? Hauska kuulla, kun minun kaksivuotiaani jo tarvitsee valtavasti liikuntaa ja siltikin riehuu nukkumaan laitettaessa.

Luonnollista, yllensä pienellä lapsella unirytmin luominen vaatii enemmän kuin vanhemmalla, tuosta tilasta käytetään nimitystä yliväsynyt, vanhempi lapsi osaa jo jonkin verran säädellä itse omaa toimintaansa vireystilasta huolimatta. Jos ison lapsen täytyy iltaisin hakea huomioita voidaan myös miettiä saako hän sitä tarpeeksi päivän aikana, lapsen kasvaessa vanhemmille voi tulla yllätyksenä, että lapsi nauttii yhä vanhempien seurasta ja yhteisistä leikeistä, vaikka suoriutuu monesta asiasta hyvin itsekin.

Vierailija
9/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollista, yllensä pienellä lapsella unirytmin luominen vaatii enemmän kuin vanhemmalla, tuosta tilasta käytetään nimitystä yliväsynyt, vanhempi lapsi osaa jo jonkin verran säädellä itse omaa toimintaansa vireystilasta huolimatta. Jos ison lapsen täytyy iltaisin hakea huomioita voidaan myös miettiä saako hän sitä tarpeeksi päivän aikana, lapsen kasvaessa vanhemmille voi tulla yllätyksenä, että lapsi nauttii yhä vanhempien seurasta ja yhteisistä leikeistä, vaikka suoriutuu monesta asiasta hyvin itsekin.

Lapsi saa kyllä huomiota, joskus mietin että liiaksikin koska on kiinni minussa. Tuntuu siltä ettei mikään riitä. Pitäisi olla käytettävissä tilanteessa kuin tilanteessa, Jos ei niin käyttäytyy huonosti ja alkaa tekemään jotain niin radikaalia että saa sen huomion. En tajua. Huomioin muutenkin hänet, miksi kokoajan sitä kerjää? Ap

Vierailija
10/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamaan sun eläkkeet.

Vierailija
11/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa kyllä huomiota, joskus mietin että liiaksikin koska on kiinni minussa. Tuntuu siltä ettei mikään riitä. Pitäisi olla käytettävissä tilanteessa kuin tilanteessa, Jos ei niin käyttäytyy huonosti ja alkaa tekemään jotain niin radikaalia että saa sen huomion. En tajua. Huomioin muutenkin hänet, miksi kokoajan sitä kerjää? Ap

Onko näin ollut aina, vai juuri nyt tullut muutoksia käytökseen? Myös lapsilla on korona-ahdistusta.. Lapsen kanssa voi keskustella pelottaako joku asia, kiusataanko koulussa yms.

Vierailija
12/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen....meillä poikani pienenä meni iltapalan ja iltapesun jälkeen nukkumaan, ulkona yhdessä ennen iltapalaa. Peittelin, hieroin jalkoja, hyvää yötä, ei sen ihmeempää.

Silloin ei ollut lapsilla kännyköitä, jota selataan ja pelataan sängyssä, kun pitäis nukkua.

Kännykät pois hyvissä ajoin. Eikä nukkumaan menosta tehdä numeroo...kaikki rauhoittuu, hälinät pois ja nukkumaan.

Vierailija
13/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd:stä on olemassa myös add muoto jossa hyperaktiivisuutta ei ole, mutta keskittyminen on vaikeaa.

Itsellä kohta 4v jota täytyy ohjata lähes kokoajan. Unohtuu tekemään mitä tahansa kuin sitä mitä pitää, ei pue vaatteita itse, unohtaa syödä jos ei muistuta, ei huomaa mennä itse vessaan vaan pitää muistuttaa että mene vessaan. Kävelylläkin ulkona on yhtä tuskaa kun jää aivan kaikkea ihmettelemään vaikka pitäisi liikkua. Kunnon huoh ja rasitus toisinaan.

Älyssä ei vikaa, osaa laskea neljään ja tunnistaa oman alkukirjaimensa ja numerot 1-3, piirtää ja maalaa mielrllään.

Toiminnanohjausongelmaa siis.

En sano että teillä on sitä, mutta kannattaa etsiä mitä on add tai miten näkyy toiminnanohjauksen ongelmat.

Vierailija
14/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. tarvitseva lapsi. Tämä tuottamisongelmainen poikani oli usein sellainen. Nyt hän on nuori aikuinen, mutta viihtyy edelleen hyvin vanhempiensa kanssa ja tarvitsee usein pientä extratukea.

Millaista huomiota annat, keskitytkö häneen kerrallaan tarpeeksi, vedätkö silti selkeät rajat omalle ajalle ja jaksamiselle?

Vierailija
15/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen....meillä poikani pienenä meni iltapalan ja iltapesun jälkeen nukkumaan, ulkona yhdessä ennen iltapalaa. Peittelin, hieroin jalkoja, hyvää yötä, ei sen ihmeempää.

Silloin ei ollut lapsilla kännyköitä, jota selataan ja pelataan sängyssä, kun pitäis nukkua.

Kännykät pois hyvissä ajoin. Eikä nukkumaan menosta tehdä numeroo...kaikki rauhoittuu, hälinät pois ja nukkumaan.

Teillä oli näin, toisilla on toisin.

Vierailija
16/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd:stä on olemassa assa myös add muoto jossa hyperaktiivisuutta ei ole, mutta keskittyminen on vaikeaa.

Itsellä kohta 4v jota täytyy ohjata lähes kokoajan. Unohtuu tekemään mitä tahansa kuin sitä mitä pitää, ei pue vaatteita itse, unohtaa syödä jos ei muistuta, ei huomaa mennä itse vessaan vaan pitää muistuttaa että mene vessaan. Kävelylläkin ulkona on yhtä tuskaa kun jää aivan kaikkea ihmettelemään vaikka pitäisi liikkua. Kunnon huoh ja rasitus toisinaan.

Älyssä ei vikaa, osaa laskea neljään ja tunnistaa oman alkukirjaimensa ja numerot 1-3, piirtää ja maalaa mielrllään.

En sano että teillä on sitä, mutta kannattaa etsiä mitä on add tai miten näkyy toiminnanohjauksen ongelmat.

Nää taas on sellaisia neuvoja mitä ei ensimmäisenä pitäisi jakaa. Sinun lapsella on add joten kirjoita päivän aikana kaikki huomaamasi oireet ylös ja mieti miten laajasta asiasta on kyse. Terveen lapsen kanssa ne ongelmat ovat juuri näitä missä haetaan neuvoa esim. nukkumiseen. Mä epäilen kun sinä olet lapselle diagnoosia hakenut, että niitä ongelmia on ollut lähes koko vuorokauden täydeltä. Mutta todella ärsyttää tämä tyyli missä neurologisia ongelmia tuodaan esiin jokaisessa välissä.

Vierailija
17/38 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd:stä on olemassa assa myös add muoto jossa hyperaktiivisuutta ei ole, mutta keskittyminen on vaikeaa.

Nää taas on sellaisia neuvoja mitä ei ensimmäisenä pitäisi jakaa. Sinun lapsella on add joten kirjoita päivän aikana kaikki huomaamasi oireet ylös ja mieti miten laajasta asiasta on kyse. Terveen lapsen kanssa ne ongelmat ovat juuri näitä missä haetaan neuvoa esim. nukkumiseen. Mä epäilen kun sinä olet lapselle diagnoosia hakenut, että niitä ongelmia on ollut lähes koko vuorokauden täydeltä. Mutta todella ärsyttää tämä tyyli missä neurologisia ongelmia tuodaan esiin jokaisessa välissä.

Kasvatusohkeita voi muutenkin jakaa viittaamatta aina ja kaikessa siihen lapsen diagnoosiin.

Vierailija
18/38 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kapeakatseista että kaikesta muusta on ok tuntea ärsytystä, työstä, muista ihmissuhteista, harrastuksista, mutta lapsista ei. Tai ainakin tätä lällättelyä näkee pääasiassa näissä keskusteluissa.

Vierailija
19/38 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Minulle ihan uusi asia tuo tuottamishäiriö, miten se todetaan? Olen kuullut vain puheenkehityksen ongelmasta, sitä lapsella ei ole ikinä ollut, aina puhunut sujuvasti. Asioissa kestää vain vähän pidempään, etenkin lähtötilanteet ovat hitaita. Sanon lapselle että 15 min päästä pitää olla valmis lähtöön ja silti pitää tehdä viime minuuteilla jotain muuta... ap

Vierailija
20/38 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sillä mitään neurologista häiriötä on. Kunhan v**tuilee ja härnää, selvitä mikä sitä vaivaa sen omassa arjessa.