Olen 18-vuotias. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:59"]
Oletko se sama 18-vuotias, joka eilen kertoi juuri tehneensä positiivisen raskaustestin?
[/quote]
En ole sama. En ole onneksi raskaana, enkä toivo raskautta ainakaan vielä 5 vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:02"]
Ai, tällä kertaa sillä sun kolmikymppisellä miesystävällä on huume- ja rikostausta. Ei sentään lapsia kuten joskus näissä sun tarinoissa on ollut. Ja ilmeisesti sä itse esität huostaanotettua, koska sulla on sijaisvanhemmat. Aika hyvät päivittelyt noista kyllä saa mammoilta :) Ei muuta kun jatka vaan, mielenkiinnolla seuraan miten tarina tällä kertaa etenee.
[/quote]
Oliko tämä kysymys?
Hmm, ei se varmaan voi edetä mitenkään kun sä tyhmyyttäsi pilasit jo "sen"... :D En siis pysty viihdyttämään sinua tänään!
Oletko parisuhteessa/naimisissa?
Olen eronnut 15 vuotta kestäneestä liitosta. Nykyisin mulla on avomies.
- Monta lasta sinulla on ja minkä ikäisiä?
Kaksi omaa lasta, 13 ja 10 vuotiaat. Lisäksi avomiehen lapset 12 ja 9.
- Minkälaisessa talossa asutte?
Rivarissa vuokralla.
- Mikä on elämäsi iloisin kokemus?
Kliseisesti lasten syntymät. Myös hääpäivä aikoinaan oli aivan ihana. Lisäksi on muitakin hienoja ja iloisia hetkiä elämässä, mutta kyllä noi lasten syntymät on huippua.
- Entä rankin ja surullinen?
Isän äkillinen kuolema vei jalat alta. Rankin kokemus oli kyllä selvitä avioerosta kun ex-miehen mielenterveys ei ollut ihan kohdillaan ja siitä seurasi kaikenlaista vaivaa.
- Miten sinä suhtautuisit siihen, jos sulla olisi tällä hetkellä 18-vuotias tytär ja hän alkaisi seurustelemaan sinua 9-10v nuoremman miehen kanssa jolla on entinen huume/rikollisuus tausta?
No en varmasti hyvin, kyllähän siinä huolissani olisin ja varmasti haluaisin sanan jos toisenkin vaihtaa. Mutta jos kyseessä tosiaan on entinen rikollinen, niin eihän siinä oikein muuta voi kuin toivoa että kaikki menee hyvin. Kieltäminenhän tuskin auttaa yhtään mitään. Muistuttaisin tytärtäni kuitenkin että kotiin voi aina tulla takaisin ja turvaan.
- Mitä haluaisit sanoa elämänkokemuksellasi minulle hyväksi elämänohjeeksi?
Saman, mitä äitini mulle aina toitotti: "ole silleen ettei tarvitse hävetä". Eli teet mitä teet, mutta tee asioita joiden tekemistä sun ei tarvitse vuosienkaan päästä hävetä. Tai katua.
Mutta ole kuitenkin rohkea ja opi virheistä. Tutustu ihmisiin, älä ulkonäköön. Mene rohkeasti eteenpäin ja käy ainakin kerran yksin reissussa ulkomailla; se tekee hyvää itsetunnolle jos sen kanssa on hankaluuksia. Muista rakastaa itseäsi. :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:10"]
Oletko parisuhteessa/naimisissa?
Olen eronnut 15 vuotta kestäneestä liitosta. Nykyisin mulla on avomies.
- Monta lasta sinulla on ja minkä ikäisiä?
Kaksi omaa lasta, 13 ja 10 vuotiaat. Lisäksi avomiehen lapset 12 ja 9.
- Minkälaisessa talossa asutte?
Rivarissa vuokralla.
- Mikä on elämäsi iloisin kokemus?
Kliseisesti lasten syntymät. Myös hääpäivä aikoinaan oli aivan ihana. Lisäksi on muitakin hienoja ja iloisia hetkiä elämässä, mutta kyllä noi lasten syntymät on huippua.
- Entä rankin ja surullinen?
Isän äkillinen kuolema vei jalat alta. Rankin kokemus oli kyllä selvitä avioerosta kun ex-miehen mielenterveys ei ollut ihan kohdillaan ja siitä seurasi kaikenlaista vaivaa.
- Miten sinä suhtautuisit siihen, jos sulla olisi tällä hetkellä 18-vuotias tytär ja hän alkaisi seurustelemaan sinua 9-10v nuoremman miehen kanssa jolla on entinen huume/rikollisuus tausta?
No en varmasti hyvin, kyllähän siinä huolissani olisin ja varmasti haluaisin sanan jos toisenkin vaihtaa. Mutta jos kyseessä tosiaan on entinen rikollinen, niin eihän siinä oikein muuta voi kuin toivoa että kaikki menee hyvin. Kieltäminenhän tuskin auttaa yhtään mitään. Muistuttaisin tytärtäni kuitenkin että kotiin voi aina tulla takaisin ja turvaan.
- Mitä haluaisit sanoa elämänkokemuksellasi minulle hyväksi elämänohjeeksi?
Saman, mitä äitini mulle aina toitotti: "ole silleen ettei tarvitse hävetä". Eli teet mitä teet, mutta tee asioita joiden tekemistä sun ei tarvitse vuosienkaan päästä hävetä. Tai katua.
Mutta ole kuitenkin rohkea ja opi virheistä. Tutustu ihmisiin, älä ulkonäköön. Mene rohkeasti eteenpäin ja käy ainakin kerran yksin reissussa ulkomailla; se tekee hyvää itsetunnolle jos sen kanssa on hankaluuksia. Muista rakastaa itseäsi. :)
[/quote]
Kiitos! :) tää oli hyvin sanottu. Kaikkea hyvää myös sinulle!! :)
Vaikka asioita olen tehnyt todella joita lapsuudessa on saanut hävetä... Mutta toivon nyt että vähän kypsyneenä ja kasvaneena, nuorena naisen alkuna, osaisin tehdä jo parempia valintoja. ;)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:09"]
Ai, tällä kertaa sillä sun kolmikymppisellä miesystävällä on huume- ja rikostausta. Ei sentään lapsia kuten joskus näissä sun tarinoissa on ollut. Ja ilmeisesti sä itse esität huostaanotettua, koska sulla on sijaisvanhemmat. Aika hyvät päivittelyt noista kyllä saa mammoilta :) Ei muuta kun jatka vaan, mielenkiinnolla seuraan miten tarina tällä kertaa etenee.
[/quote]
Oliko tämä kysymys?
Hmm, ei se varmaan voi edetä mitenkään kun sä tyhmyyttäsi pilasit jo "sen"... :D En siis pysty viihdyttämään sinua tänään!
[/quote]
No voi voi, ehkä kannattais vaihtaa tarinan aihetta. Tää 18v. nainen ja 30v. miesystävä on jo niin kulunut aihe. Ai, niin sähän vaan halusit valistaa meitä siitä että teidän suhde voi oikeesti toimia :) Kun me vanhat ämmät ollaan niin tuomitsevia. Joo, tää on niin moneen kertaan jo keskusteltu. Keksi uusi aihe välillä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:09"]
[/quote]
Oliko tämä kysymys?
[/quote]
No voi voi, ehkä kannattais vaihtaa tarinan aihetta. Tää 18v. nainen ja 30v. miesystävä on jo niin kulunut aihe. Ai, niin sähän vaan halusit valistaa meitä siitä että teidän suhde voi oikeesti toimia :) Kun me vanhat ämmät ollaan niin tuomitsevia. Joo, tää on niin moneen kertaan jo keskusteltu. Keksi uusi aihe välillä.
[/quote]
En. Ja sano itsellesi voi voi vaan tampio, koska ei mikään tarina pääse etenemään jos sen paljastaa heti. Siinä ei oo mitään ideologiaa, eikä järkee.
Noin ei tee muuta kun tyhmät ihmiset ja sitten vielä innoissaan kehtaakin odottaa jotain jatkoa sille. Hanki aivot.
Ja kyllähän se voi myös oikeasti toimiakin ja totuushan on myös se että jotkut vanhat harakat on jostain hirveän syystä kamalan tuomitsevia. ;)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:58"]
Ei sulla satu olemaan 30v. miesystävää?
[/quote]
Ei, ainakaan vielä. :D mutta lähellä saatetaan olla.