Mikä on sinun (teko)syysi, että et harrasta ollenkaan liikuntaa?
Kommentit (27)
Perinteinen ajanpuute.
Minulla normaalityöpäivä kestää 11 h, siis kotiovelta kotiovelle. Sen jälkeen yritän tehdä kotitöitä ja viettää aikaa lasten kanssa. Lapset menee nukkumaan klo 21.30 ja minun on noustava aamulla 6.30. Tuolloin yömyöhällä en enää lähde pimeään "urheilemaan" ja harrastuspaikkoja ei ole vieressä + minusta se on jo liian myöhä. Aamulla yritän joskus soutulaitetta kotona veivata. Muutoin kyllä yritän harrastaa hyötyliikuntaa ja kävelen päivässä väh. 4 km työmatkojen yhteydessä.
Viikonloppuihin on sitten kasattu kodin huoltotyöt, lasten harrastusta ja kaverikyläilijä, ystäviä, matkailua, pakollisia ostoksia...
En jaksa. En tykkää kiduttaa itseäni ns. turhaan. Olen hyvin laiska.
Se ettei liikunta vain voisi vähempää kiinnostaa.
En vaan halua, ei kiinnosta. En ole koskaan löytänyt minkäänlaista liikunnan riemua, en siis ole koskaan oppinut siitä millään tavalla nauttimaan. Olen liian mukavuudenhaluinen tehdäkseni jotain mistä en nauti.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:55"]
Perinteinen ajanpuute.
Minulla normaalityöpäivä kestää 11 h, siis kotiovelta kotiovelle. Sen jälkeen yritän tehdä kotitöitä ja viettää aikaa lasten kanssa. Lapset menee nukkumaan klo 21.30 ja minun on noustava aamulla 6.30. Tuolloin yömyöhällä en enää lähde pimeään "urheilemaan" ja harrastuspaikkoja ei ole vieressä + minusta se on jo liian myöhä. Aamulla yritän joskus soutulaitetta kotona veivata. Muutoin kyllä yritän harrastaa hyötyliikuntaa ja kävelen päivässä väh. 4 km työmatkojen yhteydessä.
Viikonloppuihin on sitten kasattu kodin huoltotyöt, lasten harrastusta ja kaverikyläilijä, ystäviä, matkailua, pakollisia ostoksia...
[/quote]
Oletko yh?
Lapsetkaan ei varmaan ole ihan pieniä jos noin myöhään valvovat.
Inhoan liikuntaa. Lisäksi olen hoikka ja voin erittäin hyvin ilmankin, miksi siis liikkuisin?
En ole yh, mutta lapsilla koti-isä, joka jo hoitaa velvollisuutensa enemmän kuin täysin. Sitä paitsi tunnen olevani velvollinen nimenomaan lapsille siitä, etten enää työpäivän jälkeen karkaa minnekään. Lapset ovat melko pieniä, heräävät aamulla toisinaan jopa sen jälkeen, kun olen jo lähtenyt töihin. Eli todellakin näemme sen 3 tuntia työpäivinä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:59"]
Perinteinen ajanpuute.
[/quote]
Oletko yh?
Lapsetkaan ei varmaan ole ihan pieniä jos noin myöhään valvovat.
[/quote]
Mulle riittää fyysinen työ. Ei tarvitse sen jälkeen enää alkaa vielä jotain muuta liikuntaa harrastaa.
Sairaus ja lääkärin asettama liikuntakielto. Ok, kävellä saa ja venytellä, mutta kaikki raskaampi liikunta pois laskuista. Kylläpä on ikävä muutaman vuoden takaisia juoksulenkkejä..! Että tällainen tekosyy.
tällä hetkellä plantaarifaskiitti ja lievä vastustus kaikkea muuta liikuntaa, paitsi rakastamaani juoksemista kohtaan.
Koska en halua kovaa vartaloa josta miehet ei tykkäisi.
tällä hetkellä se, että olen kipeä.
Ei oo aikaa. 6kk lapsen yh. Isästä ei ole lapsenhoitoapua edes viikonloppuisin. Ei vaan ehi ;)
Perinteinen ajanpuute.
[/quote]
No sä et kyllä täytä määritelmää "ei harrasta ollenkaan liikuntaa". Sinähän liikut päivittäin ja välillä veivaat soutulaitetta. Mun mielestä tuo on jo ihan hyvin tuossa elämäntilanteessa :)
Koska en jaksa. Ihan mahdottomalta tuntuu lähteä urheilemaan, jos en jaksa edes kattaa ruokapöytää lepäämättä välillä.
Liikunnasta tulee kipeäksi. Olen voinut vähentää särkylääkkeiden käyttöä kun jätin viikottaisen jumppatunnin pois.
Liian isot tissit ja nettiriippuus
Vastalauseeksi terveysnatsien iänikuiselle syyllistys-pakotuspropagandalle. Samasta syystä en puhu enkä ole ymmärtävinäni ruotsia.