Olisiko vihdoin raskaus?
Hei,
Olemme mieheni kanssa nyt yrittäneet lasta reilu 6kk.
Oma kierto on hyvin epäsäännöllinen (32/40 tähän mennessä). Joten pettymyksiä on kerennyt kokea.
Nyt tilanne on se, että on menossa kp45. Ts menkat "myöhässä" 5 päivää tuon pidemmän kierron mukaan laskettuna..
Tuossa pari päivää sitten alkoi ruskea tuhruttelu. Niukka ja välillä olematon. Mutta tosiaan pari päivää joutunut varmuuden vuoksi käyttämään suojaa. Kävin jopa kaupassa ostamassa siteitä, kun olin ihan varautunut että sieltä ne menkat taas tulevat. Mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt..Lisäksi (jos nyt halutaan oikeen alkaa kaivaa näitä oireita) on ollut väsymystä ja ärtyneisyyttä, nälän tunnetta, turvonneet rinnat ja etovaa oloa.. Mutta nuo nyt on yleensä ihan normaalia minulla ennen menkkoja..
Testiä en vielä viitsi tehdä, koska pettymisen pelko on suuri.. Kuinka kauan olisi hyvä odottaa noita menkkoja saapuvaksi, ennen kuin uskaltaa testata?
Kommentit (54)
Laskettuaika olisi Heinä-elokuun taitteessa.. sepä tarkentuu sitten myöhemmin.. :) Nyt näyttää että olisi 1.8 :)
Onnea Tsuuper!! :) Mulla samanlaisia oireita kun sulla,mutta ensi viikon alussa pääsen vasta testaamaan,ellei menkat ala :) Voi että ku mäki saisin plussan testiin...
Toivotaan että sinäkin plussaisit!!:) ja kiitti! Suosittelen kyllä kaikille sitä greippimehua.. itse join sitä nyt vasta tän kierron ajan mistä tulinki raskaaksi.. uskon että siinä on se mikä edesauttoi, huomasin selkeästi että limat lisääntyi, ei tarttelu liukasteita!!: D kokeilkaa! Mulla se oli ainoana mehuna.. eli siis jos join mehua niin join ainoastaan sitä :)
Mulla oli oireena myös muutamaa edeltävää päivää voimakkaampi väsymys.. tuntu ettei vaan pysy hereillä.. nyt alkaa olo tuntuun pikkuhiljaa enempi ja enempi että on raskaana.. :) onnea kovasti jokaiselle että saisitte nyt jokainen sen plussan!!!!:)
Mäkin olen tuota greippimehua litkinyt ja nyt viikon verran ollut ilman mutta pitää taas ensi kierrossa aloittaa jos ei nyt tärpännyt. Mä en ainakaan mun ovista bongannut tässä kierrossa limojen perusteella mutta päättelin et se on ollut tuolloin 13 päivä koska sen jälkeen alkoi heti seuraavana päivän rintojen arkuus mikä on nyt voimistunut enemmän. Mulla ei oikeastaan ikinä ole rinnat arat paitsi nyt on ollut yli viikon verran jo reilusti. Tänään kun oltiin pelaamassa biljardia,niin mulle iski tosi kovat menkkamaiset kivut ja maha alkoi turvottamaan ihan hulluna. Liekö sit menkat menkat tulossa vai ovatko haamukipuja :) Ilmoitan sitten!
Niin justiin.. ei siitä mehusta ainakaan haittaa ole! :) No mulla oli kans niitä menkkamaisia kipuja miltei joka päivä jonku verran.. lopussa ennen plussausta olin varma jo että menkat alkaa kun oli niin paljon aaltoilevia mahakipuja.. ja sitten yhtenä yönä tuli voimakas pistävä kipu johon heräsin ihan että "Mitä tää oli?" se meni tosi nopeesti ohi..mut eipä ne menkat kuitenkaan alkaneet vaikka välillä tuli olotila että nyt ne kyllä ihan varmasti alkaa! :) Mulla samallai on ollu että ei oo kuin ehkä kevyesti rinnat kipeet ennen menkkoja mutta nyt ne oli ihan huomattavan kipeet.. ja sit nännejä sillai kihelmöi... pitää vähän raapia :D sit mies sanoi aina että oot varmasti raskaana ku oot nuin hermona.. kun pienemmätki vastoinkäymiset niin hermostutti :D
Mutta ilmotappa JANSKINA miten kävi? :) ja onnea kovasti! Toivotaan että tärppää!!
Tänään plussasin sitten kolmella eri testillä! Aivan uskomaton olo :))
OI ONNEA JANSKINA!!! <3 ihanaa!!! :) tuu elokuisiin jutteleen. oon itte sinne siirtyny ku tärppäsi tai loin sinne sen ku oli vain elokuisesta haaveileva ryhmä. :)
[quote author="raskaaksihaluava" time="13.11.2013 klo 19:23"]
Heippa! Itselläni on sellainen tilanne että minipillerit olen lopettanut 1.10, söin niitä n. 1,5 vuotta. Tikuttelin LH-huipun 5.-6.11. Silloin viivat hyvin lähellä toisiaan, 7.11 ei toista viivaa näkynyt ollenkaan. Eli ovulaatio oli todennäköisesti 7.11 (?). Kipuja en ovulaation aikaan tuntenut, kuitenkin 7.-8.11 oli voimakasta turvotusta vatsassa. Eilen alavatsassa alkoi tuntumaan nipistelyjä jotka ovat jatkuneet myös tänään. Illalla rinnat tulivat myös aroiksi, ja kipu voimistunut tänään. Tänään ilmaantunut myös outoja tuntemuksia alavatsalla, voisi kuvailla kirvelyksi/painon tunteeksi. Mulla on menkat olleet erittäin epäsäännölliset silloin kun en vielä pillereitä syönyt, minipillerien aikaan niitä ei ollut ollenkaan. Vaikeaa siis tietää kiertopäiviä. Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?
[/quote]
Sieltä se plussa sitte tuli ! :)
Terve,
Olen uusi käyttäjä tällä sivulla, vaikkakin jonkin aikaa jo lueskellut keskusteluja. :)
Meillä tosiaan on "yritystä" takana jo jokuset kuukaudet (helmikuusta) mutta raskaus ei ole alkanut. Itselläni on todettu aikoinaan endometrioosi joka leikattiin 11/12. Menin siis lääkäriin tuossa kesän alussa kun ei mitään tapahdu ja lääkäri laittoi lähetteen tutkimuksiin. Tutkimukset on nyt edennyt siihen pisteeseen että alkukierron verikokeet joutuu ottamaan uudestaan kun ei tuolla terkkakeskuksessa ilmeisesti lueta lähetteitä tarpeeksi hyvin. Plus vielä mieheni näyte on ensi viikolla annettava.
Alku "höpötyksien" myötä siis asiaan. :)
Olen alkanut miettiä josko nyt olisi jotakin häppeninkiä (vai oisko lie taas mieli tehnyt tepposet), nimittäin ovulaationi tapahtui juuri kuun vaihteessa. Tunsin siis voimakkaan vihlaisun vasemmalla puolella alavatsaa, peitto heilui siinä kahtena päivänä peräkkäin ja nyt sitten lämmöt ovat pysyneet koholla. Ovulaatiosta lähtien suurinpiirtein lauantaihin asti alavatsa on pulputtanu, sirittäny, pieniä vihlasun tapaisia tuntemuksia yms. on ollut, rintoja alkoi kiristää/lievästi koskettaessa särkeä suurinpiirtein samoihin aikoihin kun alavatsa tuntemukset loppui/väheni reilusti. Ärtyneisyyttäkin on ollut hyvin selittämätöntä, eli en tiedä edes syytä miksi olen ärtynyt. kuukautisten olisi määrä alkaa lauantaina. Kaiken tämän lisäksi aloin miettiä että voiko koirat haistaa raskauden, nimittäin mieheni vanhempien reilu vuoden ikäinen berninpaimenkoira haisteli oudosti haaroväliäni ja tuli sohvalle makaamaan vierelle niin että laittoi pään syliini. Muutoin olisin pitänyt tätä ihan mitättömänä mutta muutama päivä myöhemmin mieheni siskon perheen koira haisteli samalla tavalla minua. Peseytynyt olen mielestäni ihan tarpeeksi hyvin, että siitä ei pitäisi olla kiinni. :D ;)
Kuitenkin siis en uskalla toivoa että nyt se raskautuminen olisi tapahtunut, koska pelkään että sieltä ne menkat kuitenkin on tulossa. Mitä mieltä olette?
Jatkan siis keskustelua/mietiskelyä issekseni...
Tosiaan tuosta aikaisemmasta viestistäni vielä puuttuu se että olen nyt reilu kuukauden syönyt myös foliren:ia (ja greippimehua aloin juomaan parisen viikkoa sitten, sitä ei siis voi tälle kierrolle laskea minkään sortin tekijäksi).
Edelleen on lämmöt koholla, rintoja kivistää lievästä ja nyt on nippailuja ja vihlomista alavatsassa ollut taas enemmän muutaman päivän ajan. Menkat sieltä varmastikin tekee siis tuloaan.
Epätoivo tässä jo alkaa iskemään raskautumisen suhteen... :( Ensi kierrolle tilasin kuitenkin netistä ovulaatio-ja raskaustestejä...
Täällä alkaa olla jännät paikat taas käsillä kun menkat pitäisi tulla tän viikon lopulla :) jaiks!! Oireina on ollu... rinnat kipeet ja nännejä kihelmöi/kutittaa.. ala mahassa välillä menkkamaista kihelmöintiä ja kevyitä nipistyksiä.. palelee paljon että tuntuu ettei ittiä lämpimäksi saakkaan.. :D mutta kerron miten kävi.. palataampas sitten asiaan! :)