Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko vihdoin raskaus?

16.10.2013 |

Hei,

Olemme mieheni kanssa nyt yrittäneet lasta reilu 6kk. 

Oma kierto on hyvin epäsäännöllinen (32/40 tähän mennessä). Joten pettymyksiä on kerennyt kokea.

Nyt tilanne on se, että on menossa kp45. Ts menkat "myöhässä" 5 päivää tuon pidemmän kierron mukaan laskettuna.. 

Tuossa pari päivää sitten alkoi ruskea tuhruttelu. Niukka ja välillä olematon. Mutta tosiaan pari päivää joutunut varmuuden vuoksi käyttämään suojaa. Kävin jopa kaupassa ostamassa siteitä, kun olin ihan varautunut että sieltä ne menkat taas tulevat. Mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt..Lisäksi (jos nyt halutaan oikeen alkaa kaivaa näitä oireita) on ollut väsymystä ja ärtyneisyyttä, nälän tunnetta, turvonneet rinnat ja etovaa oloa.. Mutta nuo nyt on yleensä ihan normaalia minulla ennen menkkoja.. 

Testiä en vielä viitsi tehdä, koska pettymisen pelko on suuri.. Kuinka kauan olisi hyvä odottaa noita menkkoja saapuvaksi, ennen kuin uskaltaa testata?

Kommentit (54)

1/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! Kyllä minä sinun tilanteessasi tekisin testin nyt.. koska se on ylittynyt se sinun maximi kuukautis kierron pituus. eihän niistä haittaakaan ole jos testin tekee. tietääpähän ainakin sitten rupeeko odotteleen kuukautisten tulemista vaiko mahdollisen vauvan tuloa :) yritättekö esikoista? vai onko teillä jo aikaisempia lapsia? Meillä yritellään nyt esikoiselle kaveria ja suurin piirtein myös se puoli vuotta ollaan yritetty :)

Vierailija
2/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai sitä voisi testin tehdä. Jotenkin muodostunut jo tietynlainen pessimistinen asenne siihen. Pari kertaa kun jo tehnyt ja jotenkin juuri testaamisen jälkeen ne menkat taas alkavatkin. 

Pitää yksin hipsutella apteekkiin, jotta tuo mies ei myös turhaan innostu jos sikseen menee. Eikai sitä tartte kahden ihmisen pettyä.

Yrityksissä on itselle esikoinen. Miehellä on jo entuudestaan kaksi lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin justiin. kerro miten kävi. :) Tiiän kyllä tunteen.. se on niin inhottavaa pettyä :(  mullaki useempi kierto nyt ollu tosiaan pettymystä niin oon tilannu ihan netistä niitä testejä ettei tulis niin kalliiksi.. ku oon niin malttamaton ja usein aloitan testailun jo muutama päivää ennen menkkojen alkua.. itelläki alkaa toivo jälleen kasvaa että olis nyt tärpännyt koska tänään ihan yhtenään pitäny olla syömässä ku uus nälkä tulee tosi voimakkaasti jo parin tunninjälkeen edeltävää syömistä. vaikka oon aika pieniruokanen normaalisti ja sitten itku on aika herkässä ollu nyt muutamana päivänä.. saapa nähä miten käypi et tulleeko plussa ! :) toivotaan että sinäki saisit plussan!! :)

4/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty esikoista nyt 7kk. Olen itse 21v. ja mieheni 27v.Ostimme kesällä yhteisen kodin ja molemmilla on vakituinen työpaikka, että lähtökohdat ovat hyvät.Nyt olisi sen lapsen aika,mutta sitä ei kuulu eikä näy. Ei sitä osannut kuvitellakkaan että se näin hankalaa voisi olla.

En ole mikään kova stressaaja, mutta täytyy myöntää että tämän reilun puolen vuoden ajan tunteet ovat heitelleet onnistumisesta - turhautuneisuuteen. 

Lopetin pillerit joita olin syönyt 7 vuotta, voi sitä ihmettä mitä tuollainen ´´keino hormoni´´ saa aikaan. Voi melkein sanoa että kun lopetuksen jälkeen hormonit menivät sekaisin voisi sitä verrata raskausoireisiin. Nyt tilanne on jo hieman rauhoittunut, mutta kuvittelen silti kokoajan olevani raskaana :D

Olen lukenut paljon kaikista "koppaskonsteista" mitä jotkut ovat hyödyntäneet yrittäessään raskautua. Joten kävin itselleni nyt hakemassa nuita lady vita mama raskausvitamiineja.

Vaikka olen ollut alusta asti sitä mielltä että en turvaudu mihinkään.

Onko teillä kokemuksi näistä? tai esim. greippimehu jne.? :)

5/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa, meillä puoli vuotta yritystä takana ja joka kuukausi menkkojen alkaessa sama pettymys, nyyh. En olisi uskonut, että tähän menisi näinkin kauan. Kokemuksia, kuinka kauan muut ovat yrittäneet?

6/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin raskaus aikana nuita vitamiineja.. mutten tiiä tai oo kuullu et onko niitä lasta yrittäessä apua. oon kuullu että foolihaposta olisi apua raskautumiseen.. mut itellä ei ole mitään kokemusta tuollaisista. oletteko selvittäneet ovulaatiotesteillä parhaita päiviä? mulla meni esikoisen saamisessa kolmekiertoa ja neljättä ei tullut.. mut nyt näyttää menevän vähän pidempää ku puol vuotta ollaan koetettu nyt..

7/54 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CUBULA meilläkin se puolivuotta yritystä, onko sulla säännöllinen kierto? :)

Itselläni on kp 34 ollut nyt joka kerta luomumenkkojen alkamisesta.

TSUUPER luin että nuissa raskausvitamiineissa olis tota foolihappoa, en sitten tiedä kuinka paljon :), ite en ole nuihin ovulaatiotesteihin vielä "sortunut" kun keskustelin lääkärin kanssa raskautumisesta ja hänen mielipiteensä oli että ei suosittele niitä kun yrittämisestä voi tulla niin teknistä silloin :)

Vierailija
8/54 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, onneksi en kerennyt eilen innostua ja hakemaan testiä. Tänään sitten alkoi menkat. Ei niin runsaina kun yleensä. Mutta kuitenkin.

Mietin vaan tuota, että on se ihan järjetöntä jos kp vaihtelee nyt jo 32-45 välillä. Tämä tietysti vaikeuttaa osaltaan raskautumista. Kannattaisikohan tästä jo mennä keskustelemaan lääkärille vai odottaa eka, että se vuosi yrittämistä tulee täyteen.

Onko muilla kokemuksia? 

Seuraatteko ovista vai ette? 

Meillä ekat 4kk ollut asenteella "tulkoot jo on tullakseen".. Sitten alkoi pettymys kasvaa joka kerta niin huomaamatta aloin kiinnittää huomiota tosiaan oviksiin, kiertopäiviin jne.

9/54 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIKATA.. No olipa harmi kun ne kuukautiset sitten alkoivatkin.. :/  Mulla tiiäkkö ihan samallai et 4kk asti olin sillai et nooh eihän tuo nyt oo paha et jos en vielä oo tullu raskaaksi.. et tuo aika nyt on vielä suht lyhyt yrittämiselle mutta sen jälkeen ei kyllä oo tuntunukkaa siltä. Nyt tällä kierrolla tein ovis testejä ja aina aikasemmin kun itse ovis merkkejä seurailin kropastani niin aina se silloin ois sattunut jonnekki kp19 ja nyt sit ku tein testein ni sepäs olikin paljon aikaisemmin.. kp 15 sain jo plussan ! Nyt vaan vielä jonku päivää pitäs ootella et kävikö nyt tärppiä kun on hymiötki saatu näyttämään ja yritystä oli kyllä ainakin petipuuhissa ettei siitä ainakaa ollu puutetta. sen verran miehelläki jo pahana tuo vauva kuume :D ja kai sekin aatteli että se tulin muutamasta kierronta mut ei oo tullukkaa niin yritystä selvästikki enemmän! :)

10/54 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIKATA. Olen jostain kuullut/lukenut että jos ikää on alle 30 vuotta voi mennä lääkäriin puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Itse keskustelin samalla kun oli muutakin käyntiä, sanoi vain että yrtittäkää vielä tämän vuoden loppuun ja jos ei ole tärpännyt niin voidaan jotain hormoonitestejä tehdä :) Meilläkin seurataan ovista tarkoin vaikka en nyt tikutakkaan. Päiviä laskemalla ja omia tuntemuksia kuuntelemalla :D 

Toivotaan nyt kaikille plussa uutisia jouluksi :)

11/54 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe: suht säännöllinen kierto, muutaman päivän heitot on kyllä ihan normaaleja. Ovistikkuja on ollut käytössä, mutta se on kyllä totta, että niiden kanssa menee melko tekniseksi :( ja ei nuokaan halpistikut mitään selkeitä luettavia ole, joten en tiedä olisko parempi jättää ne pois.

12/54 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe: oletteko jo siis käyneetlääkärillä?

Vierailija
13/54 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSUUPER, hyvä tietää. Voisi kyllä kysästäkin lekurilta, mikäli nyt sattuu tulemaan jotain muutakin asiaa. Muuten taitaa mennä siihen, että vuos ainakin yritetään ensiksi (toivottavasti nyt ei tarvitsisi niin kauaa).. 

Itsellä ottaa vähän psyykeen päälle tuo juttu, kun miehellä tosiaan entuudestaan kaksi lasta, ja nitä ei tarvinnut "yrittää".. Tulee sellainen olo, että minussa on jotain vikaa :/

14/54 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIKATA.. Elä lannistu! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee! Minä oon kuullu taas niin et vuosi täytyy olla yritystä et lääkärit alkaa sitä hommaa selvittää.. Kätilö ystäväni sanoi ainakin niin. Mut tokihan eri paikkakunnilla voipi olla erillaiset käytännöt jne. Joo toivottavasti me plussaillaan jouluun mennessä jokainen <3 Olisi ihanaa! :) Jokaiselle kovasti peukkuja et tärpit kävisi eikä niitä inhottavia pettymyksiä enää!!!

15/54 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CUBULA: Kävin vuositarkastuksessa lääkärillä niin samalla otin jutun puheeksi :) malttamaton kun olen :D Itse kävin eilen ostamassa niitä ovistikkuja niin näkeepähän että onko minulla edes koko ovulaatiota. Monilla joilla ei ole tärpännyt niin on ollut juuri tämä "vika" että ovulaatiota ei ole ollenkaan, mutta se on helppo korjata lääkkeellisesti :)

Tuli sitten samalla ostettu sitä greippimehua kun siitäkin olen kuullut vain hyvää ja tuo on ihan juotavaa vaikka en greipistä niin hirveänä välitäkkään :) Miehelle ostettiin monivitamiineja niin on hänelläkin nyt lääkitys kohillaan :D

Kohta pääsen tikuttamaankin kun kp9 :)

16/54 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WANNABE.. Ihana kuulla kun oon intona ja kokeilette kaikki maholliset konstit! Mulle ainaki tullee siitä sillai hyvä mieli kun ainaki on tunne että on yrittänyt kaikkensa.. ! :) Mulla tänään on tullu kuukautis maisia jomotuksia ni vähä mieli latistui.. :( ihan varppina ne menkat taas jälleen sieltä tulee.. En jotenki usko siihen että olisin sit raskaana ku tälläset tuntemukset tuli :( Se on aina niin raivostuttavaa ku ne alkaa ja taas olla oottamassa ovista ja menkkojen mahdollista alkua jne. nooh... ei kai se auta..

17/54 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan "Ihana kuulla kun OOT intona" eikä oon :)

18/54 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki nyt luin nuita juttuja tuosta greippimehusta miehelleni niin hän sanoi heti että ostetaan vain jos niistä nuin hyvää tulosta on saatu aikaan. En itse ole tuosta ennen kuullutkaan ni pitäähän se kaikki keinot ottaa käyttöön.. :)

19/54 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki keinot kokeillaan :D ja nuitahan on vaikka minkälaisia kunhan vaan jaksaa täältä netistä penkoa :), Onhan se turhauttaavaa kun aina uudestaan pitää oottaa, mutta sen takia nuita tikkuja ostinkin kun tuntuu että ollaan oltu yrittämässä aina liian myöhään kun ei nuihin netin ovislaskureihin ole luottamista ja minulla kun on aika pitkä kierto. Ohjeiden mukaan pitäis alkaa tikuttamaan kp17 mutta olen kuullut monta tapausta jossa se ovis onkin ollut jo kp 10 :) 

Tässä kuussa pelataan varman päälle ja annetaan peiton heilua joka toinen päivä siitä kun menkat loppui :D

Itse juon tuota Rybb & deckers greippi mehua kun niissä se greipin maku on edes jotenkin siedettävä :D Yritän ainakin itse mennä positiivisella mielellä vaikka se menkkojen alku aina tympäseekin :), mutta kun on nyt nuo "avut" käytössä ja asenne kunnossa niin eiköhän se plussa tule joskus :D

20/54 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset ei vielä ole alkaneet vaikka eilen oli tuntemukset niin selkeet et ne alkavat. Nyt tälle päivää ei vielä ole tuntunut mitään. Niin kauan on tietenki toivoa kun ne ei ala mut jotenki vaan silti vaikia uskoo enää et odottaisin. Tein tälle aamua testin ja negaa näytti.. Teen uuen testin seuraavan kerran ti aamuna mikäli menkat ei ala siihen mennessä. Pitää ruveta miettiin mitä kaikkia keinoja sitä pitäs kokeilla seuraavalle kierrolle jos ne menkat nyt alkaa :) Mut odotan nyt ekaksi miten tässä käy..