Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko vihdoin raskaus?

16.10.2013 |

Hei,

Olemme mieheni kanssa nyt yrittäneet lasta reilu 6kk. 

Oma kierto on hyvin epäsäännöllinen (32/40 tähän mennessä). Joten pettymyksiä on kerennyt kokea.

Nyt tilanne on se, että on menossa kp45. Ts menkat "myöhässä" 5 päivää tuon pidemmän kierron mukaan laskettuna.. 

Tuossa pari päivää sitten alkoi ruskea tuhruttelu. Niukka ja välillä olematon. Mutta tosiaan pari päivää joutunut varmuuden vuoksi käyttämään suojaa. Kävin jopa kaupassa ostamassa siteitä, kun olin ihan varautunut että sieltä ne menkat taas tulevat. Mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt..Lisäksi (jos nyt halutaan oikeen alkaa kaivaa näitä oireita) on ollut väsymystä ja ärtyneisyyttä, nälän tunnetta, turvonneet rinnat ja etovaa oloa.. Mutta nuo nyt on yleensä ihan normaalia minulla ennen menkkoja.. 

Testiä en vielä viitsi tehdä, koska pettymisen pelko on suuri.. Kuinka kauan olisi hyvä odottaa noita menkkoja saapuvaksi, ennen kuin uskaltaa testata?

Kommentit (54)

21/54 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon sulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset?, toivotaan ettei ala, pidän peukkuja :)

Itellä on ihmeellisiä tuntemuksia mahassa vaikka menkkojen ei pitäis edes alkaa kun ne loppui viime viikolla :D Jännästi jomottaa vasemmalta puolelta :) Voihan ne kuukautisetkin tulla vaikka olis tärpännyt ainakin alussa pari kertaa..

22/54 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole säännölliset nuo mun menkat mut odottaisin et niien huomenna pitäisi viimeistään alkaa. Tänään on ollut olo sellainen et on palellu reippaammin.. sit tullu tosi paksua limaa.. ja sit mulla oli edeltävässä raskaudessa sellaisia kohtauksia et meni maha kipeeksi ja kakka ihan ripulille niin nyt illasta mulle tuli sellainen. Mulle tuli jotenki sellanen olo että tämä nyt jos mikä viittaa siihen että nyt ollaan raskaana. Huomenna mulla pitäisi tulla postissa sellanen todella herkkä raskaustesti niin teen sen ehkä illasta tai tiistai aamusta. Aikasemmassa raskaudessa mulla tosiaan näytti testi heti menkkojen alkamis päivänä. Toivon todella että tämä nyt olisi raskautta!!! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sulla taitaa olla sit niitä ovulaatio oireita kun jomottelee? :)) Hyvä ku mies tokas eilen et pyörii tämä meijän arki kokoajan nyt niien sun ovulaatioitten ja menkkojen ympärillä ja et tuntuu että sulla on kokoajan menkat :D Ahhah.. mut niihä se vähä on :D

24/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo nuita oireitakin, toivotaan että plussaat :), Eilen tikutin ovista niin ei näyttänyt mitään :(, mutta nyt tikutan parin päivän välein :). Joo voihan ne tosiaan ollakkin niitä ovulaatio oireita kun eihän nuo ovulaatiotikut ole aina niin luotettavia :) Tänään alkoi alaselkää jomottamaan kauheena. Tuntuu että pillereiden lopettamisen jälkeen tulee nuita vaivoja ihan pinossa :D, Joo niinhän se arki pyörii nyt sen ovulaation ympärillä mutta niin saa pyöriäkkin :D

25/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo greippimehujuttu perustuu. Foolihapon määrään vai mihin? Onko kellään tietoa?

Vierailija
26/54 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla joilla ei erity tyypillistä hedelmällistä limaa ovulaation aikaan tai sitä on hyvin vähän, saattaa auttaa greippimehun juominen kuukautisten ja ovulaation välisenä aikana.
Naisen kannattaa syödä foolihappoa jo ennen raskautta, koska se vähentää huomattavasti vaikean spina bifida eli selkärankahalkion riskiä sikiöllä. Esim. Yhdysvalloissa ja Saksassa lääkärit suosittelevat välittömästi raskaustoiveista kuultuaan foolihapon syömistä. Huomaa, että foolihapon imeytymiseen tarvitaan myös B12-vitamiinia ja C-vitamiinia.

27/54 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin tällä kierrolla että mulla ei mennyt kuin yksi ovis testi vain kun yhtäkkiä hoksasin että mulla oli edeltävänä päivänä valkovuoto niin lisääntyny et pikkaritki piti vaihtaa(kirkasta ohutta) vaikkei mitään "kiihottavaa" ollut tapahtunutkaan. sit yhtäkkiä hätkähin että hitto mää vaan pikkareitaki vaihan tän vuoksi ja enkä aattele ollenkaa et MIKSI? ni sit tekkiin testin ja hymynaama pärähti.. ! :D                                                                                            Mulle eilen ei tullutkaan postissa sitä raskaustestiä. Kävin hakemassa apteekista niien oman testin ja mulle kävi niin et siinä näkyi todella häilyvä viiva.. sillain et sen juuri ja juuri erotti. Mutta siinä on yksi mutta.. kun en tiiä menikö sen viivan tulemiseen liian kauan aikaa et tuliko se vasta sen jälkeen kun se maximi aika olisi ollut jo umpeutunut. et jos tulos onkin väärä. Otin sen päivällä (siis en aamu pissasta) niin senkää takia varmasti se ei vahvaa viivaa näyttäisi kuitenkaan. mut ajattelin nyt oottaa siihen saakka kunnes postista tulisi se testi ja testin seuraavan kerran sitten niin luulis että se hcg hormoni taso olisi kohonnut jo sen verran et näkyis paremmin jos tässä nyt raskaana ollaan. :) Jännittävää.. :)                                                                                            Mä en kyllä osaa sanoo mihin tuo greippimehu perustuu.. Tuli ittelläki mieleen et sillon kun esikoista yritettiin ni  mulla tuli juotua paljon sitä greippi limukkaa.. liekkö siitä ollu apua raskautumiseeni. Muistan vain kun mies aina sanoi että miks tuota limukkaa aina ostat kun en tykkää siitä :D sanoin eilen miehelle siitä ni seki muisti sen että kittasin sitä jatkuvasti.. en ollut kyllä koskaan kuullutkaan koko asiasta että se voisi auttaa raskautumiseen. Silloin en perehtynyt ollenkaan näihin asioihin kun tärppi kävi niin nopeasti.

28/54 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho miten nuo rivit tuli :D En oo mikkää hyvä näissä :D

29/54 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis greippimehun olisi tarkoitus tuoda paremmin limoja, joiden ansiosta niillä siittiöillä olisi paremmat/helpommat mahdollisuudet päästä perille :) ja jos tikuttaa ovulaatiota niin parhaimmat päivät näkyvät tarkemmin. Tälläisen tietopaketin olen itse saanut =)

30/54 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hitsit..oon jo pitkään lukenut näitä keskuteluita,mutta päätin nyt itsekin kirjautua ja tulla mukaan :) Mulla aikalailla samanlainen tilanne kun monella muulla. Mieheni kanssa olemme puolisen vuotta yrittäneet esikoista,mutta ei ole tärpännyt. Nyt kuitenkin on itselläni jo kp 37 eli kuukautiset kuutisen päivää myöhässä..tein maanantaina testin joka oli negatiivinen. Puolitoista viiikkoa sitten oli normaalia kuukautiskipua joka kesti 3 päivää,mutta mitään ei tullut,eikä ole tullut tähän päivään asti. Vauva olisi enemmän kuin tervetullut,mutta pitänee kai odotella tai tehdä ensi viikolla uusi testi. Muutamia oireentapaisia ollut,mutta en ole laskenut niitä,koska kuka tietää johtuuko ne jännityksestä vai kuukautisista vai mistä..Noh,jännityksellä odotan jokatapauksessa,että mitä tuleman pitää :)

31/54 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas pidettyä pari päivää taukoa täältä :), meillä kotona on tekohommat tyssännyt nyt kokonaan, seksistä ei tullut mitään kun miehellä tulehtui eturauhanen :( No nyt on jo antibiootit ollut kaksi päivää, niin eiköhän sitä viikonloppuna pääse taas yrittämään :) kp15 tänään niin nyt kiireesti sitten puuhiin, toivottavasti ei vaan ovulaatio ole jo ollut.

TSUUPER toivottavasti sait plussan näkyviin vai oletko jos testannut?, eikös se haalea viivakin jos kerro jotain ;)

Ja JANSKINA tervetuloa mukaan :) sullahan on jännittävät päivät menossa :D,minkälaisia oireita sulla on ollut, muutakun niitä menkkakipuja? =)

On kiva kuulla toisilta nuista oiresta,kun sitten jos itselläkin tärppää niin voi lukea jo pienistä merkeistä :D

32/54 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos! :) No tänään piti olla työpäivä,mutta heräsin aamulla kamalaan päänsärkyyn ja oksensin parikin kertaa,joten menin hakemaan saikkua täksi päiväksi. Lääkäri mittasi kuumeen ja lämpö oli noin 37.6...mutta jo 2 negatiivista raskaustestiä olen tehnyt..toisen viimeksi tänään ja negahan se oli..Tosin kyllä mua ihmetyttää,että miksi menkat ovat jo viikon myöhässä,kun ei ne ikinä ole.mutta syitähän voi olla monia. Väsymys on kamala koko ajan ja en jaksa tehdä mitään,muuta kuin makoilla. Odotan ja toivon parasta,mutta tottakai noi testitulokset vähän masentaa :/ Tosin monet ovat tsempanneet,ettei vielä ole toivo menetetty :) jaksan siis uskoa siihen! Tosiaan pientä menkkamaista kipua alavatsassa,väsymystä ja pientä pahoinvointia mulla tällähetkellä.

33/54 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurja..täällä päin alkoi tänään kuukautiset. Tosin ei mitään kipuja ole ollut,mutta alkoi kuitenkin. Saas nähdä. Noh plussaonnea teille muille ja tänne vaan uutta yritystä kehiin :)

34/54 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikata: täällä on aika samanlainen tilanne. Kierrot vaihtelee 28-42 päivän välillä. Yritystä on takana takana n. 11kk, mutta asennetta tulee jos on tullakseen pari vuotta. Tiedän niin just tuon tunteen että tämänpituisella kierrolla on ihan tuskaa yrittää ja metsästää oikeaa ajankohtaa. Ei voi muuta kuin toivotella tsemppiä ja jaksamista, kyllä se hyvä yritys vielä palkitaan onnistuneella lopputuloksella. Meillä on alkamassa lapsettomuushoidot, erilaissa testeissä ollaankin käyty ja marraskuun lopussa selviää, minkälaisella hoidolla aloitetaan ja missä mahtaa olla vika vai onko tiettävästi missään. Kyllä tää ihmisen kroppa voi olla arvoituksellinen.

35/54 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

janskina: harmin paikka, uutta yritystä vain. 

Itseäni tässä mietityttää kun toissailtana oli kipuja alavatsassa ja kerran oikein vihlaisi. Kierron vaihe voisi olla kiinnittymiskipua, mutta en tiedä alkaako sitä jo kuvittelemaan jo pienemmästäkin vatsan vihlaisusta. 

36/54 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko vainoharhainen vai mikä ihme nyt mahtaa olla meneillään. Kuukautiset siis tuli ja testi näyttänyt negaa tähän päivään asti. Kuitenkin mulla on pahoinvointia pitkin päivää,hirvee väsymys,ja tietyt hajut käy ikävästi nenää. Siskoni parhaillaan raskaana viikolla 10,ja hän kuvaili omia oireitaan täysin samanlaisiksi ja kehotti mua menemään lääkäriin,josko siellä silti olisi jotain..menkoista huolimatta. Noh hoidan asian pois alta,niin ei tarvii ainakaan stressata enää..Niin ja hirveä turvotus,minkä ovat muutkin huomanneet.

37/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WANNABE: En oo päässy kirjautuun tänne ostai syystä.. en tiiä mikä tuli. Mulla tosiaan kävi niin et mieskin näki sen haleen plussan ja mulla oli yhen päivän myöhässä menkat ja sit ne kuitenki alkoivat ja oli kyllä normaalia kipeemmät.. et luulen että siellä oli jotain mut tuli pois. Nyt tällähetkellä kierto on 20/31.. ovis oli kp15.. tänään on tuntunu kipeitä vihlaisuja ja jotenki ollu sellainen olo et ois tulos kipeeksi vaikka olin ihan vasta kuumeessa.. et tuntuis kyllä melko oudolta se et tulisin uudelleen sairaaksi näin pian.. vähän epäilen et oisko nyt jotain tapahtumassa. Vaikkakin tuntuu etten enää usko raskauteen sillä edellisen kierron pettymys oli niin suuri. :( Oon juonut nyt koko kierron ajan päivittäin greippi mehua et jospa se tuottaa tulosta !

38/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

janskina, oletko nyt tehnyt uudelleen raskaustestiä? Mulla nuo vihlaisut oli jotain muuta, menkat alkoi :(, kp 24!! Päiviä etuajassa. Tässä alkaa analysoimaan jokaista kropan oiretta, joihin ei varmastikaan kiinnittäisi ns. Normaalitilanteessa huomiota.

39/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt...soitan huomenna lääkärille että jos tämä ei raskautta ole,niin joku on oltava vialla muuten :( Tosin tänään on ollut jo paljon parempi olo,joten voi hyvin olla että olen kuvitellut kaiken,kun raskaus olisi niin odotettu. Ovulaatio päiviä eletään,et nyt uutta yritystä vain :) toivon niin kovasti että tärppäis!

40/54 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Itselläni on sellainen tilanne että minipillerit olen lopettanut 1.10, söin niitä n. 1,5 vuotta. Tikuttelin LH-huipun 5.-6.11. Silloin viivat hyvin lähellä toisiaan, 7.11 ei toista viivaa näkynyt ollenkaan. Eli ovulaatio oli todennäköisesti 7.11 (?). Kipuja en ovulaation aikaan tuntenut, kuitenkin 7.-8.11 oli voimakasta turvotusta vatsassa. Eilen alavatsassa alkoi tuntumaan nipistelyjä jotka ovat jatkuneet myös tänään. Illalla rinnat tulivat myös aroiksi, ja kipu voimistunut tänään. Tänään ilmaantunut myös outoja tuntemuksia alavatsalla, voisi kuvailla kirvelyksi/painon tunteeksi. Mulla on menkat olleet erittäin epäsäännölliset silloin kun en vielä pillereitä syönyt, minipillerien aikaan niitä ei ollut ollenkaan. Vaikeaa siis tietää kiertopäiviä. Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?