Millainen on tuntemasi satanisti/okkultisti tai ns. harjoittava pakana?
Siis muuten elämässään. Näkyykö tämä vakaumus tai aate?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 01:23"]
Kaikki noista ovat eri tyyppejä, kai sen tajuat? :D
[/quote]Kerropa mitä merkittävää eroa on tiettyjen suuntien satanistilla ja okkultistilla, ja toisaalta okkultistilla ja pakanalla?
Pointti ei nyt ollut kiistellä em. yhtenäisyyksistä tai eroista, vaan kuulla millaisia ovat alan "harrastajat". Mukaan voisi vielä lisätä wiccat ja kaikenmaailman luonto- ja avaruusmaagikot jne.
Tunteeko kukaan tai oletko itse?
Mä jossain vaiheessa elämää innostuin wiccalaisuudesta ja harjoitinkin. Tämä tapahtui helluntailaisuudesta ja kristinuskosta luopumisen jälkeen, jotenkin vastareaktiona. Oli kaipuu edelleen hengelliseen, mutta en pystynyt uskomaan enää Raamatun tai kristityjen näkemyksiin. Toisaalta halusin kapinoida vanhoja kristinuskoperäisiä pelkoja kuten helvettiin joutumisen pelkoa vastaan, ja mikäpä siihen parempaa kuin opiskella ja harjoittaa "noituutta".
Mutta niin kävi sillekin sitten että en minä nykyisin enää pysty uskomaan mihinkään yliluonnolliseen, eikä minulla ole minkäänlaisia esoteerisia uskomuksia. Harmi kyllä, jotenkin ne rikastuttivat tavallista tylsää elämää kivasti.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 01:20"]
Siis muuten elämässään. Näkyykö tämä vakaumus tai aate?
[/quote]
Olen tuntenut yhden saatanan palvaajan ja yhden wican. Näitä yhdisti hillitön tosikkous oman "uskonsa" suhteen.
satanisteja/okkultisteja tunnen, yhteistä on psykopaattinen (pahantahtoinen, kylmä, tunteeton, manipuloiva, valheellinen) ajattelu- ja toimintatapa. huomaa selvästi että toimivat saatanan kanssa yhteistyössä. vaarallisia ja vahingollisia ihmisiä, vaikka muuta väittävät.
Kaikki noista ovat eri tyyppejä, kai sen tajuat? :D