Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi kolmasosa "ystävistäni" hävisi häiden jälkeen. Kohtalotovereita?

Vierailija
15.10.2013 |

En oikein ymmärrä tätä ilmiötä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista yhteydenpitonne oli ennen häitä? Eli olitko yhteydessä vain kun tarvitsit jotain järjestelyapua, tai muuten tavatessanne käänsit puheen aina häihin asiasta kuin asiasta? Eli olitko ns. bridezilla? Jos kyllä, niin en ihmettele. Olen itsekin ottanut etäisyyttä ihmiseen, jonka hääjärjestelyt käytännössä tuhosivat ystävyytemme.

Vierailija
2/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävis siinä vaiheessa, kun kerroin, että mennään naimisiin. Kyseessä ystäviä, jotka asui kauempana, yhteyttä pidettiin muutamia puhelinsoittoja per kuukausi, kirjeitä ja kortteja. Eli en päässyt edes tukahduttamaan heitä hääjutuilla. Kerran sanoin asian ja sen jälkeen vain mä pidin yhteyttä.

Häiden jälkeen vasta tajusin tilanteen. Pidettiin Pikkuiset hää perheen kesken. Me, vanhemmat ja sisarukset. Edes bestiksiä ei kutsuttu, eikä nuokaan suuttuneet.

Tuosta on nyt 12 vuotta, enkä vieläkään tiedä miksi. Kolme opiskeluaikaista (ei tuttuja keskenään ja yksi lapsuudenkaveri) ystävätärtä lopetti yhteydenpidon. Harmi olivat kivoja tyyppejä, hauskaa oli aina. Yksi lisäsi mut FB ystäväkseen, enkä ole lähtenyt utelemaan. vaikka yhä toisinaan ihmettelen, että mitä tapahtui. 

Totta. Elämä tuo uusia ihmisiä eteen, mutta olisin mä halunnut nuo vanhatkin pitää mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut tuollaisesta, suurin osa kavereista on kuitenkin itsekin naimisissa tai avoliitossa.

Vierailija
4/8 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein köy toisin päin. Rouva rouvanen ei enää jaksa sinkkuystäviään. Joskus se on kumminkin puolin ihan ok, sitä vain nyt on vähän eri elämäntilanteet ja intssit, varsinkin jos ei asuta kauhean lähekkäin ja on eri duunit ja harrastukset. Mutta yksi juttu on se, että jos ei enää koskaan saa nähdö ystäväänsä ilman sitä puolisoa, niin voi väsyttää. Jos takana pitkä ystövyys, eikä koskaan enää one-on-one -aikaa, niin siinä menee ystävyydeltä pohja. itse tykkään eniten tavata ystäviäni ilman meidän miehiä (tietysti välillä kiva nelistään, kolmestaan tai miten meneekin), varsinkin jos mies on aika uusi tuttavuus eikä mitään yhteistä. Tietty sekin ärsyttäis, jos miestä ei ollenkaan esitellä, ei ole kiinnostnut ystävistä tms. Joku kohtuu tässä välissä on se paras. Mutta kuten tuolla joku jo sanoikin, joskus on etäisempiä kausia ja joskus taas läheisempiä. 

Vierailija
5/8 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sää vaan päivät pitkät nuksuttelet <3

Vierailija
6/8 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, millainen ystävä itse olet, muistatko ystäviäsi muulloinkin kuin silloin, kun itse tarvitset apua tai tukea? Piinasitko ystäväpiiriä häiden järjestämisellä kunnon bridezillan tapaan?

Jos mitään tuollaista ei ole, etkä ole leiriytynyt miehesi kainaloon, vaan itsekin olet aktiivinen yhteydenpitäjä ja halukas tekemään asioita tyttöjen kesken, niin ehkä kyse on vain mielenkiinnon kohteiden erilaisuudesta. Naimisiin menneen kanssa ei jutskailla miesjuttuja samalla tavalla kuin sinkun ystävättären kanssa...

Vierailija
7/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun häät oli varmaan ärsyttävät/nolot tai sä ite et puhunut muusta kuin häistä ja porukka kyllästyi. 

Vierailija
8/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse pitänyt yhteyttä ystäviisi vai odotatko, että he ottavat sinuun yhteyttä? Voisiko hankkia uusia ystäviä? Ihmisiä tulee ja menee tässä elämässä ja käännekohdissa mitataan ne tosiystävät. Ehkä nuo ihmiset olisivat kaikonneet ilman häitäsikin tai sitten he ajattelevat, että olet kiireinen ja haluat olla puolisosi kanssa. Oletko siis kokeillut yhteydenpitoa heihin päin? Jos ystävyys ja yhteydenpito jää yksipuoliseksi, niin sellaisten "ystävien" sietääkin kaikota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän