Saako lapsen heittää ulos?
On täysi-ikäinen, ei suostu menemään kouluun eikä tekemään kotitöitä, käyttäytyy uhkaavasti ja häiriköi kaikkien muiden elämää. En jaksa enää.
Kommentit (29)
Ei ainoastaan saa vaan pitää, jos käyttäytyy kuten aloittaja kuvaa.
Tietenkin voi täysi-ikäisen heittää ulos. Et ole enää velvollinen huolehtimaan hänestä.
Sen siitä saa kun annoit hänen syrjäytyä. Vanhempien uusavuttomuus on vain pahentunut vuosikymmenien saatossa.
Eikö olis kannattanut etsiä nuorelle oma asunto hänen kanssaan, niin ei tarviis pihalle heittää kylmästi? Ilmeisesti tää tilanne ei oo kuitenkaan ihan just tänään tai eilen alkanut...
Vierailija kirjoitti:
Yhteys etsivään nuorisotyöhön/Ohjaamoon/johonkin sellaiseen.
Nuorille aikuisille on apua ja neuvoja tarjolla tuohon tilanteeseen.
Lol. Olin itse vaikeassa tilanteessa (en tosin häirikkö) ja apu sieltä oli lippu kuntouttavaan työtoimintaan (jossa ei kuntoudu, tuhlaa vaan aikaa).
Tässä hyvin näkyy, miten ensisijainen ajatus kaikilla on, että "nuori omaaan asuntoon" vaikka ei selkeästi osaa asua edes vanhempien asunnossa kunnolla. Eli heitetään kerrostaloasuntoon muiden hermoja viemään.
Sen lisäksi myös, että lisätään jälleen yksi liää nuoria viemään asuntoja vuokra-markkinoilla ja tukia käyttämään. Ja kohta taas itketään, miten tuet vievät ihan liikaa veroja.
Joku mättää tässä systeemissä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvin näkyy, miten ensisijainen ajatus kaikilla on, että "nuori omaaan asuntoon" vaikka ei selkeästi osaa asua edes vanhempien asunnossa kunnolla. Eli heitetään kerrostaloasuntoon muiden hermoja viemään.
Sen lisäksi myös, että lisätään jälleen yksi liää nuoria viemään asuntoja vuokra-markkinoilla ja tukia käyttämään. Ja kohta taas itketään, miten tuet vievät ihan liikaa veroja.
Joku mättää tässä systeemissä.
Se nuori on AIKUINEN. Lähtisi joka tapauksessa vuoden-parin sisään, miksei siis jo nyt? Tai voithan sinäkin ap:n lapsen ottaa nurkkiisi loisimaan jos tekee mie.i.
Mun ystävä heitti likkansa pihalle, kun likka osallistui Temppareihin (sinkkuna). Sai siis kyllä valita, että jos menee niin ei tartte takast tulla. Jos ei mene, niin voi asua vielä pari vuotta.