Oletko kieltäytynyt kaihileikkauksesta, vaikka silmälääkäri on suositellut.
Pelkään. Enkä uskalla mennä kaihileikkaukseen.
N 78v
Kommentit (16)
Tuossa iässä pelottaa vielä monikin asia...?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä pelottaa vielä monikin asia...?
On todella pelottavampiakin asioita. Voi tulla jokin kuolemaan johtava sairaus.
Turha sitä on pelätä, yleisin leikkaus. Jos ei leikata niin lopulta sokeutuu, se ei taida olla vaihtoehto
Minä pelkään, että minuun tulee syöpä. Se on aivan eri luokan sauraus kuin kaihi.
Hölmö. Äitini, 78 v sanoi että kaihileikkaus oli helpoin leikkaus ikinä. On ollut monessa.
Silmälääkäri ei voi edes antaa lasireseptiä jos leikkaukselle on tarve. Ja sitäpaitti ihan turha. Leikkaus on nopeampi tapahtuma kuin hiusten leikkaus.
Minä pelkään kaikkia esim. magneettikuvausta jne. Menen kuitenkin kaikkiin tutkimuksiin, joita lääkäri suosittelee. Minulla kuten suurimmalla osalla yli 70-vuotiaista on edessä kaihileikkaus. Pitää luottaa lääkäreihin.
Jos sokeus on vähemmän pelottava vaihtoehto, niin ap:lla on "selkeät" tulevaisuuden "näkymät" edessään.
Ei ole varaa, mutta sehän on varhan tavoitekin.
Ennenvanhaa oli melkein sokeita vanhuksia, kun eivät menneet kaihileikkaukseen. Silloin ei kaihileikkaukset olleet niin yleisiä eikä niin turvallisia kuin nykyään.
Oman vanhemman kaihileikkaus tehtiin niin myöhään, että se ei kunnolla onnistunut.
Kerran olin kaupassa valkkaamassa appelsiineja ja siinä vieressä oli vanhempi nainen tekemässä samaa hommaa. Hän kysyi minulta, mikä appelsiinien punnistuskoodi on, kun ei vielä näe. Hän sanoi olleensa edellisenä päivänä kaihileikkauksessa eikä vielä näe pientä pränttiä. Oli oikein tyytyväinen lopputulokseen.
Tottakai kannattaa mennä leikkaukseen jos lääkäri sitä suosittelee. Et kai halua kokonaan sokeutua?
Jos pelottaa niin kysy vaikka vielä toisen lääkärin mielipide asiasta, ehkä se auttaa vakuuttumaan. Mutta ei missään nimessä kannata välttää lääkärin neuvoa.
Älä pitkitä. Itsellä ei ollut erinäisistä syistä ajankohtainen ~20 vuoteen (olen nuori aikuinen). Viime vuonna silmä leikattiin ja on oireillut leikkauksen jälkeen.. tulehdusta ja ajoittaista kipua. Kaihi oli niin kypsynyt ja kaikkea ei voitu poistaa. Sulla leikkaus auttaa ja on oikeasti turvallinen. Parantaa sinun elämänlaatua.
Kaihileikkaus ei ole riskitön pikku juttu.
Isäni toinen silmä sokeutui kaihileikkauksessa. Poistettava osuus veti ympäristöä mukanaan.
Mietityttää....