Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoliiton turvaistuintestit järjettömiä!

Vierailija
15.10.2013 |

Miten ihmeessä noissa autoliiton turvaistuintesteissä ei millään selkä menosuuntaan -istuimet pärjää, kun kuitenkin liikenneturva yksiselitteisesti suosittelee alle 3-vuotiaile niitä?

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/viikon_vinkki.php?we_objectID=8300

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea ne tarkemmat kuvaukset. Sieltä kyllä löytyy selkä menosuuntaan istuimia, jotka ovat TURVSLLISUUDESTA saaneet oikein hyviä arvioita. Kokonaisarvioon vaikuttavat  monet muutkin asiat, esim. puhdistettavuus, istuinmukavuus yms. Sellaiset istuimet, jotka voi kääntää molemmin päin, ovat kompromisseja täynnä, joten niissä se voi vaikuttaa turvallisuuteen.

Vierailija
2/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat käännettävät istuimet testataan naama menosuuntaan. Myös väärin asentamisen korkea riski aiheuttaa huonoja tuloksia. Kannattaa katsoa, mitä istuimissa tutkitaan ja mistä tulokset muodostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lukenutkin niitä arvosteluja. Mutta mielestäni tuo arvostelu on silti ihan syvältä, sillä niiden avulla annetaan naama menosuuntaan -istuimen ostajille vääristynyt kuva istuimen turvallisuudesta. Ilmeisesti liikenneturvan pitäisi itse tehdä testejä tai istuinsuosituksia, kun autoliiton testit ovat ilmeisesti vain autoilijoiden käyttömukavuutta painottavia, eivät sitä turvallisuutta.

-ap

Vierailija
4/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lukenutkin niitä arvosteluja. Mutta mielestäni tuo arvostelu on silti ihan syvältä, sillä niiden avulla annetaan naama menosuuntaan -istuimen ostajille vääristynyt kuva istuimen turvallisuudesta. Ilmeisesti liikenneturvan pitäisi itse tehdä testejä tai istuinsuosituksia, kun autoliiton testit ovat ilmeisesti vain autoilijoiden käyttömukavuutta painottavia, eivät sitä turvallisuutta.

-ap

Vierailija
5/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuimiin on tulossa EU-tasolta uusia ohjeistuksia, mm. painorajoitukset ja suositus selkä menosuuntaan matkustamisesta muuttuvat. Toivottavasti tulevilla muutoksilla on oikeasti istuinten turvallisuuteen vaikutusta. Itse kaipaisin enemmän isofixillä kiinnitettäviä selkä menosuuntaan istuimia, joissa olisi vielä tuo sivutörmäyssuoja kunnollinen.

Vierailija
6/6 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa, että näkee mistä pisteet on tullut. Me ostettiin Gracon Belogic vuos sitten ja se oli saanut tosi huonot arvostelut. (Turvallisuudesta kuitenkin todella hyvät) Siitä syystä varmaan se olikin hyvässä tarjouksessa. Katselin juuri ikean parkkiksella ni kaikki muksut tuntui matkustavan nenu eteenpäin. Mistä lie johtuu..