Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää henkistä väkivaltaa?

Vierailija
06.09.2020 |

Ollaan oltu yli 20 v yhdessä ja mies on sinä aikana muuttunut....

- Nykyään ei 80 % tapauksista kerro mihin menee. Lähtee vain kotoa ilmoittamatta. Huomaan jossain vaiheessa ettei ole kotona. On usein pois.

- Mustavalkoiset töksähtävät mielipiteet. Jos kerron vaikka työpäivän olleen rankan -> No tuupa kokeileen MUN työpäivää tai no vaihda paikkaa! Äksyllä äänellä. Tai jos kerron että ahdistaa niin pyöräyttää silmiään ivallisesti ja sanoo no mee hakkaan halkoja jos ahdistaa.

- Jos häntä ei huvita niin jättää kaikki kotityöt mun kontolle viikoiksi. Jos huomautan siitä niin olen kuulemma rasittava siivousintoilija ja voin siivota ihan keskenäni jos paikkojen pitää "koko ajan kiiltää".

- Törsää huoletta ulkona syömisiinsä, baari-iltoihin takseineen yms vaikka olis rahallisesti tiukkaa. Jos huomautan, häntä ei sen jälkeen kotona näy aikoihin kuin nukkumassa.

- Jos mennään yhdessä johonkin tapahtumaan, hän kävelee noin 2 - 3 metriä mun edellä. Ottaa taas etumatkan vaikka koittaisin kiriä sitä umpeen.

- Ei kerro paljonko tienaa nykyään.

- Teen ruokaa ja mies jättää tukematta samaan aikaan ruokapöytään syömään vaikka pyydän. Syö yleensä vasta mun jälkeen.

- Menee saunaan ilmoittamatta siitä mulle ja suuttuu kun en ollut samaan aikaan saunassa.

- Mulla on unettomuutta ja kun puhun siitä miehelle tämä töksäyttää että no sais sitä öisin nukkuakin!

Jne

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaama kohtelu on henkistä väkivaltaa kenties tuhoisimmillaan. Mies pitää ap:tä varpaillaan, jatkuvassa riittämättömyyden ja epätietoisuuden tilassa. "Kostaa" mielivaltaisesti asioita, joita ap teki muka väärin.

Tunnen ihmisen, joka on elänyt tuollaisessa suhteessa vuosikymmeniä. Hänellä on pitkään jatkuneen stressin ja unihäiriöiden takia jo terveys ihan mennyt. Puoliso ei nykyään edes soita ambulanssia, kun hän saa verenpainekohtauksen ja alkaa taju mennä. Hän joutuu usein sairaalaan tarkkailuun, mies laittaa kodin sillä välin tahallaan sikolättikuntoon. Naapurit ovat auttaneet paljon mutta ovat vanhoja ihmisiä eivätkä voi enää kauan tukea tätä henkisen väkivallan uhria.

Ap, miehesi ei tule muuttumaan tuosta ennalleen. :( Toivon, että hakeudut kauas hänestä. Hakeudu sinusta välittävien ihmisten seuraan. Kunpa voisin auttaa, mutta ehkä nämä sanani rohkaisevat eropäätökseen. Älä vähättele tilannettasi, vaan pelasta itsesi.

Vierailija
22/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa kuulla miehen version asiasta.

Naiset eivät osaa hoitaa parisuhteitaan, tai katsoa peiliin. Jatkakaa toki miehen mollaamista, sehän tässäkin ketjussa oli tarkoitus 

Ajattelin ensin, etten vastaisi lainkaan naistenvihaajan viestiin, mutta vastaanpa kuitenkin. Niinpä, puhumaton yrmy suomalaismies onkin varmasti mestaritasoa parisuhteensa ylläpidossa! Kyllä se nyt vaan niin menee että useimmiten nainen tekee kaikkensa ja enemmänkin että miehellä ja suhteessa olisi kaikki hyvin. Jollet ole tätä koskaan kokenut, on todennäköistä että vika on sinussa itsessäsi, joten peiliin katsomista voi suositella sinullekin. Onneksi oma mieheni on taas tyyppi joka sekä puhuu että pussaa. Ap, en kestäisi tuollaista kauaa...en tiedä millainen suhteenne on ennen ollut, mutta selvä juttu on että tuohon on tultava joku muutos ja pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu/puhumattomuus on passiivis-aggressiivistä käytöstä=henkistä väkivaltaa.

Vierailija
24/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kahden aikuisen ihmisen parisuhteelta vaan joltain äippä ja passiivisaggressiivinen aikamiespoika-combolta.

sä olet miehellesi mutsivaimo.

Joskus on sokea omalle käytökselleen. Voi olla että olet ylihuolehtija jolle siivoaminen on pakkomielle ja miehellesi tuot mieleen äidin, joka touhottaa alvariinsa eikä anna mitään saumaa miehellekin osallistua.

Kokeile sitä, että et enää siivoa kuin omat sotkusi. Tee ruokaa vain itsellesi ja syö se itsekseen. älä tee siitä numeroa. Anna miehesi elää omaa elämäänsä. Hanki itsellesi omia menoja ja harrastuksia. keskity omaan, parisuhteen ulkoiseen elämääsi. älä vaivaa miestäsi millään omilla asioilla. ole hänelle kuitenkin kohtelias, kuin kämppikselle.

toisin sanoen, lopeta miehesi äitinä olo ja ala olla yhtä passiivinen kotielämän suhteen kuin hänkin.

hän ehkä hermostuu sinun touhuisi ja alkaa vahdata menojasi ja kiukutella kun kämppä on likainen, mihin kuittaat vain ystävällisesti: mutta kyllähän sinäkin... tai ethän sinäkään... tai ala itse puunata.

anna hänen itse herätä tilanteeseen ja tehdä jotain. Esim sopia siivousvuoroista ja suunitella yhteisiä ruokaostoksia ja yhteistä tekemistä.

Vierailija
25/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa kuulla miehen version asiasta.

Naiset eivät osaa hoitaa parisuhteitaan, tai katsoa peiliin. Jatkakaa toki miehen mollaamista, sehän tässäkin ketjussa oli tarkoitus 

Tutkimusten mukaan naiset käyttää huomattavasti enemmän parisuhteen pohtimiseen ja hoitamiseen aikaa kuin miehet. Samasta syystä myös miehille ero tulee yllätyksenä, koska eihän miehet ajattele yhtään mitään.  Ei huomioida, ei keskustella ei tulla vastaan, ei ymmärretä naisen tarpeita ja asetetaan itsensä koko perheen edelle. Ei ymmärretä eikä arvosteta sitä työtä mikä nainen tekee parisuhteen ja perheen eteen. Itsekin parisuhteessa huomasin, että mies ei mitenkään kykene rekisteröimään arkipäivän hellyyttä ja välittämistä. Se ottaa sen ihan luonnollisena oikeutena olla hellitty ja palvottu. Mitään vastavuoroisuutta ei kuitenkaan ole. Kun mies vielä alkaa valittaa, että mitään huomiota ei saa ja välittämistä, niin kun hänelle luettelee kaikki ne toimet millä on häntä palvellut ja osoittanut välittämistä ja rakkautta, niin vastaus on " No kuka pyysi?". Niinpä. Kiittämättömyys, sitä te etuoikeuteut paskat tunnette, mikään ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi