Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulitikut lapsella

Vierailija
15.10.2013 |

Minkä ikäisenä olette opettaneet lapsille tulitikkujen tai muiden tulentekovälineiden käyttöä? Ja oletteko opetelleet ensin vaikka kynttilöillä ja myöhemmin sitten takkaa vai miten? Itse tuossa äsken sytyttelin kynttilöitä ja tuli mieleen että pitäisikö tuolle meidän äsken 6-vuotta täyttäneelle neidille alkaa opettaa tulitikkujen käyttöä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen nyt tänä syksynä aloittanut 4- ja 5-vuotiaiden kanssa. He saavat sytyttää kynttilät ulkolyhtyihin. Itse ajattelin asian olevan ajankohtainen, koska kiinnostus tulitikkuihin on kasvanut aika selväksi. Samalla vanhemmilla sukulaisilla lapset alkaneet huomaamaan pöydälle jätetyt askit ennen kuin huomaan nostaa ne ylemmäs. Eli meillä ei vaikuta niin ikä, vaan se, että riskit tulitikkuleikeistä tuntuvat kasvaneen. Ehkä luvallinen yhdessä riipiminen tuossa etupihalla torjuu sen, että jos joskus onnistuvat pöllimään askin niin kokeilevat sitten jossain piilossa...

Vierailija
2/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni kohdalla olen opettanut tulitikkujen käytön jo tosi pienenä. Esimerkiksi ovat saaneet sytyttää kynttilöitä isän tai äidin kanssa tai tulta takkaan, saunan pesään ym. Varmaankin siitä syystä meillä ei ole koskaan tarvinnut tikkuja piilotella, koska lasten mielestä niissä ei ole ollut mitään jännittävää, niin että niitä olisi tarvinnut omin päin mennä kokeilemaan. Ovat ymmärtäneet kuinka vaarallisia tulitikut voivat olla väärin käytettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään piilotella ole tarvinnut, on uskottu kun on sanottu ettei ole lasten juttu. On vain jotenkin jäänyt tuo opettaminen vaikka rauhallinen ja vastuuntuntoinen tyttö onkin. AP

Vierailija
4/4 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan tulitikkuja tai sytkäreitä ei saa antaa alaikäisten käsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi