Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti raivoten

Mievaan
06.09.2020 |

Mies suuttuu melko usein lapsille ja minullekin ja on melko tiukka kodin säännöistä. Äsken isosisko ja pikkusisko leikkivät ja leikin tiimellyksessä pienempi kaatui ja sai verinaarmun käteensä. Isä suuttui isommalle ja huusi hänelle. Pienemmälle ei sanonut mitään. Isompi lapsi tästä suivaantuneena valitti, että "miksi vain mulle huudat, etkä pikkusiskolle?". Tästä isä suuttui enemmän ja mm. heitteli pöydältä paperit lattialle, kaatoi tuolin, paiskoi ovia jne. Lisäksi hän väitti isommalle lapselle, että tarkoitti molempia lapsia huutaessaan vain hänelle. Lopulta mies sanoi, että hän (siis mies itse) pilaa kaiken aina, häntä ei täällä kaivata ja, että hän lähtee pois. Paiskoi oven ja lähti menemään. Näin käy melko usein.

Eilen hän tuli viikon työmatkalta kotiin, joten tuskin on ehtinyt kyllästyä lasten remuamiseen tms. En ymmärrä häntä yhtään. Jos menettää malttinsa, eikö voisi vain myöntää sen ja pyytää anteeksi? Miksi näistä pikkuasioista tulee aina näin valtavia tunteenpurkauksia ja lopulta koko perhe on surullinen.

Vaikea ennakoida näitä tilanteita ja todella ikävää yrittää korjata tilannetta kotona miehen puolesta. Tuntuu, että ainoa keino välttää näitä raivoja on olla alistuva ja hiljaa, kun mies huutaa ja niellä kaikki mitä hän sanoo. Jos jotain sanoo vastaan, niin siitä se lähtee...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Raivoaa ja riehuu ja lopulta heittäytyy marttyyriksi. Ei täällä kukaan häntä kaipaa tyyliin. Sitten syyttää lapsia, kun nämä eivät koskaan kerro hänelle mitään. No eivät uskalla. Kun pelkkä synttärilahjatoive voi saada aikaan ylimitoitetun reaktion.

Vierailija
42/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon, se vaan pahenee tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ihan vaan stressiä? Jos on liian kuormittunut tai väsynyt, niin pinna on kireellä. Tai jos joku asia painaa mieltä.

Vierailija
44/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä että suojelet lapsia. Mies on epävakaa ja olette hänelle jotenkin itsestäänselviä. Sano että hoitaa itsensä kuntoon tai otat eron.

Lasten ei pitäisi joutua näkemään moista.

Vierailija
45/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Otin eron, ja meidän tapauksessa se oli pelastus. Lapset oli pakko laittaa etusijalle. Lastensuojelusta sain apua eron vaikeimmissa vaiheissa.

Vierailija
46/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa vaan ihan älyttömästi, että mies ei halua lähteä esim. perheneuvolaan, terapiaan tai mihinkään.

Tämä on nyt tärkeää, ap. Miehen käytös vaurioittaa lapsia tälläkin hetkellä. Siksi ei ole varaa jäädä odottelemaan muutosta. Pistäisin miehen selkä seinää vasten: joko hän hakee itselleen välittömästi apua tai tulee ero. Äidin on laitettava lapsensa etusijalle, vaikka se tekisi kuinka kipeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi