Voinko lopettaa palkkatuetun työn jos pääsen tekee lyhyitä sijaisuuksia?
Olen ollut vasta muutaman viikon töissä, tukipaikka kyseessä. Tähän ky. yhdistykseen ei ole mitään mahkuja päästä vakituiseksi tai pidemmäksi aikaa. Kuulin ystävältä että yhteen firmaan olisi mahdollista päästä tekemään sijaisuuksia. Hyvin lyhyistä pätkistä olisi kyse ja välissä voisi olla työttömyysjaksoja. MUTTA, tähän firmaan voisi päästä myöhemmin töihin ihan vakkariksi, kokopäiväiseksi!
Miten työkkärissä suhtaudutaan jos irtisanon itseni jonkun lyhyen sijaisuuden takia. Tuleeko mulle joku karenssi tai jotain? Uskallanko ottaa tämmösiä töitä vastaan? Kiitos tuhannesti jos joku vastaisi :)
Kommentit (24)
En nyt ymmärrä..jos sinulla on määräaikainen työsopimus, et voi olettaa että et joudu karenssille jos et saa vakituista, säännöllistä työtä tilalle. Totta kai joudut karenssille sillä tuo ei ole pätevä syy irtisanomaan määräaikaista työsuhdetta. palkkatuella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. se itse asiassa vaikeuttaa :D koska palkkatuki haetaan aina te-toimiston kautta ja se myönnetään elinkeinoministeriön mukasista määrärahoista.
Miksi ees mietit karenssia jos uusi työ olisi niin lupaava että sillä voisit itsesi elättää..mihin sitten tarvit tukia? ja etkö jo saa tukia muutenkin? jos kerran sinulle jää käteen tuo 800 euroa, niin voit hakea vielä kelasta soviteltua päivärahaa. se että saisit sijaisuuksia tilalle ei parantaisi tulojasi sillä vaikka olisit osan aikaa täysin ilman työtä se kompensoidaan palkkatulojesi mukaan. eli jos esim tienaat vaikka 13 euroa tunnilta jää tuskin hirveästi maksettavaa kelan laskurien mukaan niiltä päiviltä vaikka olisit kokonaan ilman työtä
Siis yläpeukku 21:lle. Nimenomaan näin lukee ainakin minun palkkatukityön työsopimiksen liitteessä.
Sijaisuudet ovat yleensä nimenomaan kokoaikatyötä, joskin lyhytaikaista.
Palkkatuki, tarkentaisitteko nyt, mitä se tarkalleen ottaen on? Ei siis mitään harjoittelu- tai työkokeilurahaa, vaan ihan oikeaan palkkaan maksettavaa tukea?