Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean konttorista soitettiin?

Vierailija
15.10.2013 |

Eli sain soiton Nordean konttorista tänään (oman asuinalueeni), pyysivät käymään ja "päivittämään ajan tasalle" joitain juttuja. Tämä puhelu herätti minut päiväuniltani ja jokseenkin sekavana sovin tapaamisen. Soitin sitten heti perään, herättyäni paremmin, saadakseni selville mitä asia todella koski. Eri ihminen vastasi, mutta sanoi että olisivat tarjonneet luottokorttia (???) ja minulla on jokseenkin kauan ollut visa electron, ym. ympäripyöreää, ja aionko muutaman vuoden sisällä perustaa asp-tilin.

Olen 25v. yliopisto-opiskelija, minulla on opintolainaa, mutta ei sen kummoisempia tuloja (varmaan tonnin kuussa tms.) Miksi Nordea soittelee minulle tuollaista, onko kyseessä jokin mainostemppu/pidä asiakkaat pankilla-temppu? Tuli vain sellainen olo, että mitä ihmettä, olisivatko halunneet muuttaa lainaehtojani epäsuotuisampaan suuntaan tai jotain, miksi ihmeessä minulle soittelevat kun tulojakaan ei ole pankin mittapuilla (tai muillakaan) paljon..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ovatko tällaiset soitot ihan normaaleja? En ole koskaan kuullut, että kenellekään soitettaisiin käytännössä "muuten vain". Mitään oikeasti tärkeää asiaa ei vaikuttanut olevan.

Vierailija
2/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne soittaa- Mullekkin soittivat ja tarjosivat lainaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pankeista aika ajoin soitellaan. Meilläkin tilit ja asuntolaina Nordeassa, ja sieltä välillä tulee näitä "tarkastetaanko teidän pankkiasianne ajan tasalle"-soittoja.

Vierailija
4/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on normaalia Nordealla. Meille tuli samanlainen soitto ja toki tapaamiseen mentiin, vähän ehkä säikähdettiinkin moista ehdotusta. :D Ajattelin, että ovat huolissaan asuntolainan maksukyvystä tms.

Kyseessä oli ihan vaan myyntitapahtuma, eli halusivat kaupata vakuutuksia, nostaa luottokorttien luottorajoja, tarjosivat autolainaa jne. Vähän oli pankkineiti nyreissään, kun todettiin että kaikki on hyvin näin.

Vierailija
5/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Nordeasta minulle ei ole koskaan soitettu, vaikka tili ja rahastosijoituksia siellä onkin, mutta OP:stä soitellaan aina välillä. Ehdotetaan asuntosijoitustiliä, kysellään korttiasioista ja vakuutuksista ja niin päin pois. Kovin aggressiivisia eivät yleensä tyrkytystensä kanssa ole, vaan ihan asiallinen "ei kiitos" on aina riittänyt. Sinänsä ihan kiva tosin tietää esim. juurikin noista asuntotilikuvioista, jos ja kun se joskus tulee ajankohtaiseksi.

- Opiskelija, 23 v.

Vierailija
6/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia pankin toimintaa. Kun ihmiset eivät enää takavuosien tapaan asioi paljon konttoreissa, heidät otetaan kiinni tällä tavalla. Tavoitteena on tietenkin myydä pankin palveluja.

Vierailija
7/7 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:06"]

Eli sain soiton Nordean konttorista tänään (oman asuinalueeni), pyysivät käymään ja "päivittämään ajan tasalle" joitain juttuja. Tämä puhelu herätti minut päiväuniltani ja jokseenkin sekavana sovin tapaamisen. Soitin sitten heti perään, herättyäni paremmin, saadakseni selville mitä asia todella koski. Eri ihminen vastasi, mutta sanoi että olisivat tarjonneet luottokorttia (???) ja minulla on jokseenkin kauan ollut visa electron, ym. ympäripyöreää, ja aionko muutaman vuoden sisällä perustaa asp-tilin.

Olen 25v. yliopisto-opiskelija, minulla on opintolainaa, mutta ei sen kummoisempia tuloja (varmaan tonnin kuussa tms.) Miksi Nordea soittelee minulle tuollaista, onko kyseessä jokin mainostemppu/pidä asiakkaat pankilla-temppu? Tuli vain sellainen olo, että mitä ihmettä, olisivatko halunneet muuttaa lainaehtojani epäsuotuisampaan suuntaan tai jotain, miksi ihmeessä minulle soittelevat kun tulojakaan ei ole pankin mittapuilla (tai muillakaan) paljon..

[/quote]

ASP-tili kannattaa avata. 150 euroa kolmessa kuukaudessa riittää siihen, että asuntolainaa saa sitten aikanaan paljon paremmin ehdoin. Ja joka kvartaalilla ei ole pakkko tallettaa vaan voi pitää taukoja.

nimim. onneksi ASP-tilistä neljä vuotta sitten sattumalta kuullut