Koiran paskattajat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lievästi sanottuna ärsyttää nämä rakkaat naapurit, kun paskattavat koiransa meidän(kin) ikkunan alla. Vielä enemmän ärsyttää kun minä saan sitten niitä paskoja korjailla...Naapurisovun nimissä en haluaisi asiasta sanoa, mutta mietin mitä nämä ihmiset ajattelevat vai ei mitään. Itselläkin on koiria, enkä ikinä anna koiria tehdä tarpeita toisten pihojen kohdalle, kun täälläpäin se on mahdollista, kun on pellonreunaakin vaikka kuinka paljon.
Kommentit (87)
Paljonko koirahoitolat muuten maksavat?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:45"]
Siivotkaa ulkoiluttajat ne paskat! Nyt kun tuolla on lehtiä maa täynnä, ei yksinkertaisesti enää nää minne ne teidän rakkaat kullanmurut ovat ulosteensa tunkeneet!!!!!!!!!!!! Tai jos haluetta, voin lähettää laskun niistä kaikista kengistä jotka kakat ovat tänä syksynä pilanneet :)
[/quote]
Tätä en vaan tajua. Olen eläissäni tasan kerran astunut koiranpaskaan. Yhden ainoan kerran noin 15 vuotta sitten. Koska minulla itsellänikin on koira, käyn kävelyllä kolme kertaa päivässä juuri niillä koiranulkoiluttajien suosimilla teillä. Silti en ole vuosikausiin astunut paskaan, en edes syksyn pimeillä. Missä ihmeen ojan pohjalla kaikki kävelee? Ymmärrän, jos kyseessä on lapsi joka kävelee milloin missäkin pientareella, mutta miten aikuinen ihminen voi pilata useamman parin kenkiä syksyssä?
En ole tuo kengänpilaaja-kirjoittaja. Mutta olen astunut monta kertaa monta kertaa koiran jätökseen ihan kotiseutuni jalkakäytävällä, jopa berhandialaisen tai tanskandogin jätökseen, niin, että nilkkaan asti on tursunnut. Kenkiäni en ole heittänyt pois, vaan pessyt ne puhtaiksi hangaten ja harjaten. Suuret jätökset ovat liukkaita ja siksi myös vaarallisia. Olen melkein kerran kaatunut, kun on ollut niin liukas. Kyllä tässä olisi parantamisen varaa. Pesen myös lasteni kegät, kun astuvat jätöksiin. Kenkiä ei meillä ole varaa ostaa uusia. Se työmäärä tietysti harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:29"]
Kannattaa myös kaapia maata kakkapussiin ulosteen alta, ettei bakteerit pääse leviämään likaantuneen maan mukana. Esim. lapanen tippuu ko. kohtaan.
[/quote]
No voi herranjestas sentään, luuletko että maa olisi "puhtaampi" sen jälkeen? Eihän linnut pasko, muut eläimet (rusakot, ketut, fasaanit ym ym) kävele sen päällä?
Mitä järkeä on täyttää roskikset hiekalla ja mullalla?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:45"]
Siivotkaa ulkoiluttajat ne paskat! Nyt kun tuolla on lehtiä maa täynnä, ei yksinkertaisesti enää nää minne ne teidän rakkaat kullanmurut ovat ulosteensa tunkeneet!!!!!!!!!!!! Tai jos haluetta, voin lähettää laskun niistä kaikista kengistä jotka kakat ovat tänä syksynä pilanneet :)
[/quote]
Tätä en vaan tajua. Olen eläissäni tasan kerran astunut koiranpaskaan. Yhden ainoan kerran noin 15 vuotta sitten. Koska minulla itsellänikin on koira, käyn kävelyllä kolme kertaa päivässä juuri niillä koiranulkoiluttajien suosimilla teillä. Silti en ole vuosikausiin astunut paskaan, en edes syksyn pimeillä. Missä ihmeen ojan pohjalla kaikki kävelee? Ymmärrän, jos kyseessä on lapsi joka kävelee milloin missäkin pientareella, mutta miten aikuinen ihminen voi pilata useamman parin kenkiä syksyssä?
[/quote]
Minulla on koira ja ikäväkseni olen kyllä huomannut, että meidän peruslenkin varrella on pahimmoillaan metrin parin välein koirankakkaa. Jätösten koosta päätellen ne ovat pienten koirien tuotoksia. Olisko niin että pikkukoirien omistajien mielestä pieniä kakkoja ei tarvitse kerätä tai olisko niin, että pienet koirat on järjestään jäykkäpolvisilla omistajilla. Espoossa asutaan.
Eikö ne tartu tassuihinkin, jos niitä ei kerää pois maasta? t.koiraton
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:42"]
Eikö ne tartu tassuihinkin, jos niitä ei kerää pois maasta? t.koiraton
[/quote]
Tarttuu, valitettavasti. Siksi itse koirallisena ihmisenä harmittaa vietävästi kun muut jättää kakat maahan.
Olen ottanut tavaksi poimia parit muut "kylmät" kakat samalla kun korjaan pois omien koirieni tuotokset.
Olen itse vastuullinen koiranomistaja, kerään jätökset AINA pussiin, enkä ymmärrä, miksi niitä pitäisi jättää tien vierille sotkemaan esim. kenkiä ja toisten koirien tassuja. Kerääminen kun ei ole vaiva eikä mikään! Mutta sitä ihmettelen kuitenkin, miksi samaan aikaan kissat saavat kuljeskella vapaana ja jättää jätöksiä jopa omakotitalon nurkille. Miksei kissojen omistajat voisi ihan yhtälailla huolehtia lemmikkiensä jätöksistä. Itse astuin kesällä kissan kasaamaan lehtikasaan, jonka alta tursusi paskat kengänpohjaani. En vaan ymmärrä, miksi kissat ja koirat erotellaan näin, sama lopputulos voi olla kummankin jätöksistä, joten kummankin lemmikin jätökset pitäisi kerätä!
Onneksi mistään muualta ei lapsi/aikuinen - yleensäkin ihminen - saa tartuntaa bakteereista...
Menet minne vaan niin bakteereja on joka paikassa. Ihmiset sylkevät räkiään maahan, ihmiset kusevat ja paskovat maahan (kännissä ja selvinpäin ollessaan), kosket mihin vaan aina on bakteereja/paskaa/sylkiä/limaklimppejä...
Kuinka moni ihminen on koskettanut kaupan kärryn/korin kahvaa. Mistä tiedät miten puhtaita heidän kätensä ovat olleet? Kaupassakin näkee miten ihmiset eivät välitä, vaikka heidän oma lapsensa puree/nuolee ostoskärrin kahvaa. Yäk!
Maalaisjärki mukaan ihmiset! On kautta aikojen eläimet (oli sitten koti- tai luonnossa liikkuvia eläimiä) ovat ulostaneet maahan. Metsässä liikkuessasi et tiedäkään miten monen eläimen pissan/kakan päälle astut. Miksi luonnossa olevien eläinten ulosteista ei äläköidä?
Meidänkin pihalla käy naapurien kissoja hiekkalaatikolla paskalla ja kusella.
Mikäli et kestä pihallasi/postillasi koiran paskaa/kusta niin muuta umpioon asumaan ja älä vahingossakaan tule ulos ennenkuin maailma on täysin steriili.
Terv. Koiran omistaja, joka kerää oman koiransa ulosteet pussiin ja vie ne omaan ulkoroskikseen
Itse kerään aina koirani jätökset. Ei se paljoa vaadi, että kerään kakat pussiin ja heitän pussin roskikseen. :)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 10:41"]
Gaah, avatkaa suu ja kertokaa naapurille!
Miten tämä keskusteleminen on niin vaikeeta tässä maassa?
[/quote]
Gaaah itsellesi, miksei koirankakattajat ymmärrä ilman sanomista? Jotenkin hitaita?
Koirien omistajissakin on huonosti kasvatettuja ja/tai heikkolahjaisia ihmisiä. Todennäköisesti niitä samoja, jotka syljeskelevät ja levittävät ympäristöön tupakantumppeja ja tyhjiä viinapulloja.
Asun alueella, jossa on paljon lemmikkieläimiä. Fiksuimmat ihmiset keräävät koiriensa jätökset. Kissoja alueella ei liiku.
Olin viime talvena pitkään sairauslomalla ja hyvin heikossa kunnossa. Edelläni käveli nuori tyttö, jonka koira teki kasan keskelle tietä. Tyttö ei korjannut jälkeä, vaan jatkoi matkaa. Minulla oli mieliteko nostaa kasa ja heittää sillä tyttöä... Onneksi olin heikossa kunnossa. :D
Kyllä tuo bakteorologisesti on totta, että koirien ulosteiden ympärillä oleva maa-aines on myös saastunutta ja se piläisi kerätä pois -kaapia- toisten pihoilta ja niistä paikoista, joissa lapset oleskelevat tai joihin lapset voivat pudotella tavaroitaan, palasia, kenkiä, leluja, hattujaan. Sade levittää jätöksiä. Ongelmahan on se, että ihmiset pitävät koiria kaupungeissa. Koiria ulkoilutetaan yhteisillä alueilla, ei omilla mailla, eikä jätöksistä ja niiden saastuttamasta maasta huolehdita kunnolla. Rusakot, fasaanit ja kissat eivät ole ongelma kaupungissa, vaan koirat ja niiden "vessatus". Koiria on liian tiheässä, eivätkä koiranomistajat ajattele, ettei koirat sovi kaupunkiympäristöön, koska ne sotkevat kaupunkia. Esimerkki tästä on tämä keskustelu ja nämä keskusteluaiheet.
Mielestäni koirat kuuluvat vain maaseutuympäristöön, jossa ne saavat vapaasti olla. Koirien alkuperäinen tehtävähän on ollut metsästys ja vartiointi. Koirat ovat myös onnellisempia maaseudulla, kuin kytkettyinä kaupungeissa. Tämä pitää aina muistaa.
Kyllä asuntoalueen arvokin laskee lapsiperheiden silmissä, jos siellä on paljon koiranulkoiluttajia liikkeellä. Talvinäkymät kadunvarsilla ja kevätongelmat ovat hyvin kaikkien tiedossa.
Asun alueella, jossa on paljon lemmikkieläimiä. Fiksuimmat ihmiset keräävät koiriensa jätökset.
Näin on ;)
Mitä jos laittaisitte lapun portin pieleen muistuttamaan koiranulkoiluttajia asiasta? Jos heitä vaikka eivät pökäleet haittaa? Eivät vaan tule ajatelleeksi? Niin kuin joku muu ei tule ajatelleeksi, että toiset saavat allergiakohtauksen hajuvedestä tai tupakanhajusta. Tai jos ulkoiluttajat ovat lukeneet lakia ja ajattelevat, että lainkuuliaisina poimivat sieltä mistä järjestyslaki käskee kakat poimimaan. Turha täällä ulista, että miksei ne tajuu, sanokaas kohteliaasti ja jos sekään ei auta niin sitten heittäkää sillä kakalla selkään.
Kerään koirani jätökset hoidetuilta nurmikkoalueilta tai jos koira kakkaa liian lähelle pyörätietä niin, että siihen voi joku astua. En kerää ojista, mihin se normaalisti ne tekee. Jos ojassa joku kävelee niin silloin on varmaan saappaat jalassa muutenkin. Toisten ikkunoiden alla en koiraani kakata. Ehdottamasti keräämisen kannalla, mutta järki käteen tässäkin, maatuvasta kakasta tulee pussissa sekajätettä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 14:30"]
Kyllä asuntoalueen arvokin laskee lapsiperheiden silmissä, jos siellä on paljon koiranulkoiluttajia liikkeellä. Talvinäkymät kadunvarsilla ja kevätongelmat ovat hyvin kaikkien tiedossa.
[/quote]
Tämä voi tietysti olla win-win niiden koiranulkoiluttajienkin kannalta: paljon pieniä lapsia asuinalueella ei ole aivan kaikkien toiveuni ;0)
Joo tuota vanhuksen jaksamista kannattaa miettiä, jos jättää koiransa vanhukselle hoitoon ulkomaanlomien ajaksi.
3 koiraa 80-ikäiselle 3-5 krt x viikko vuodessa on hoitotyötä liikaa. Vanhus ei jaksa siivota koirien jätöksiä pihaltaan, eikä kotiaan koirien hoidon jälkeen. Lisäksi vanhuksella on allergiaa koirien suhteen ja yskii koko ajan...
Säälittää seurata vierestä. Eikä asialle voi tehdä mitään. Lapsi ei itse tajua, vaan tuo koiransa vanhukselle.