Ois Pertti Jarlan kannattanut keskittyä siihen Fingerporiin, nämä ”pilapiirrokset” ovat aivan PASKOJA
Poliittiseen pilapiirrokseen kuuluu nimittäin sisältyä enemmän tai vähemmän vakavaan ajankohtaiseen asiaan liittyvä vitsi.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nykyhuumori on verrattavissa natsiaikaan. Kukaan ei uskalla pilata Hittleriä.
Se on muuallakin kuin pilapiirroksissa. Politiikan toimittajatkaan eivät uskalla nostaa esiin perussuomalaisten yhteyksiä ääriryhmiin.
P.S. Muuten suomen kielessä ”pilata”-verbiä ei voi käyttää tuossa merkityksessä. Oikea sana olisi ”pilailla”, ja sen kanssa ei voi käyttää partitiivia. Natiiville selvä juttu.
Tai sitten kyse oli typosta, hän tarkoitti ehkä käyttää sanaa pilkata.
https://www.hs.fi/sarjakuvat/jarla/car-2000007797040.html
Kyllä minusta tässä on ajankohtainen vitsi.
Ihan hauska tuo Kulmuni-vitsi minusta oli, eikä edes ollut ilkeä.
Joillakin meistä vaan huumorintaju lienee sen laatuinen, että hyvä vitsi tarkoittaa että pilkataan jotain asiaa mitä itse vastustaa ja huono vitsi taas on sellainen, mikä nauraa jollekin asialle mitä itse kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska tuo Kulmuni-vitsi minusta oli, eikä edes ollut ilkeä.
Joillakin meistä vaan huumorintaju lienee sen laatuinen, että hyvä vitsi tarkoittaa että pilkataan jotain asiaa mitä itse vastustaa ja huono vitsi taas on sellainen, mikä nauraa jollekin asialle mitä itse kannattaa.
Itse näen tässä myös pienen piikin siinä että kulmuni tosiaan on niin etäinen, ettei ole edes samalla paleetalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki tietää jo etukäteen, ettei ole munaa tehdä Suomisen Karin tyylistä todellista kantaaottavaa ja piikittävää pilaa. Karin piirustukset edelleenkin täysin ajankohtaisia. Luulen, että Jarlalla riittää lihakset tehdä tätä persu, keskusta-juttua, mutta oikeista asioista ei uskalla piirrellä mitään.
olen pitkään miettinyt jarlan arvomaailmaa koska hän piirtää todella paljon nåtsi aiheisia ja uskontoa kritisoivia strippejä. aivan kuin hänen maailmansa pyörisi juuri näiden ympärillä. maailman historia on pullollaan hyviä aiheitä muinaisista kansoista jne. mutta nämä tulee yhä uudelleen ja uudelleen.
onkohan jarla kaappinåtsi-ateisti?Joo, ehdottomasti Hesarin poliittisen pilapiirtäjän pitäisi piirtää muinaisista etruskeista! Olisi niin hyvä aihe.
Ono sinulla jotain etruskeja vastaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki jtietää jo etukäteen, ettei ole munaa tehdä Suomisen Karin tyylistä todellista kantaaottavaa ja piikittävää pilaa. Karin piirustukset edelleenkin täysin ajankohtaisia. Luulen, että Jarlalla riittää lihakset tehdä tätä persu, keskusta-juttua, mutta oikeista asioista ei uskalla piirrellä mitään.
Joo, Suomisen Karin pitäisi saada puupäähattu!
T: Asiantuntija.
Kuka on Suomisen Kari? Pilapiirtäjä oli Kari Suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki jtietää jo etukäteen, ettei ole munaa tehdä Suomisen Karin tyylistä todellista kantaaottavaa ja piikittävää pilaa. Karin piirustukset edelleenkin täysin ajankohtaisia. Luulen, että Jarlalla riittää lihakset tehdä tätä persu, keskusta-juttua, mutta oikeista asioista ei uskalla piirrellä mitään.
T: Asiantuntija.Kuka on Suomisen Kari? Pilapiirtäjä oli Kari Suomalainen.
Suomisen Olli velipoika tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea nimi oli Kari Venäläinen, mutta vaihtoi nimeään vuonna 1962.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea nimi oli Kari Venäläinen, mutta vaihtoi nimeään vuonna 1962.
höpsis
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/sarjakuvat/jarla/car-2000007797040.html
Kyllä minusta tässä on ajankohtainen vitsi.
Tää on ok, uusin on epähauska ja huomattavan suoraan poliittista kantaa ottava. Luulisi että sitä huumoria olisi löytynyt hallituksenkin poseeraamisesta?
https://www.hs.fi/sarjakuvat/jarla/
Mutta tuolla onkin ollut vähän parempia aika monta peräkkäin joten ehkä oli aika tehdä pannukakku.
Kari oli ainoa laatuaan. Hän pystyi tekemään pilapiirroksia kuitenkaan olematta ilkeä. Mielestäni se oululainen pääsee lähelle, mutta samalle tasolle tuskin pääsee ikinä kukaan.
Eihän Jarla ole kuin hyvä piirtäjä. Ideoista suurimman osan hän saa muilta tai käyttää vanhoja vitsejä. Ei hänellä mielikuvitusta juurikaan ole. Osa Fingerporin jutuistakin on aika huonoja.
Jarla on yhtä huono kuin Rannalla ruikuttava.
Jari onkin liminkalainen. Tässä yksi hänen hauskoja oivalluksiaan:
https://www.kaleva.fi/sarjakuvat/jari/2247962
vastaaja 32
Vierailija kirjoitti:
Kari oli ainoa laatuaan. Hän pystyi tekemään pilapiirroksia kuitenkaan olematta ilkeä. Mielestäni se oululainen pääsee lähelle, mutta samalle tasolle tuskin pääsee ikinä kukaan.
Eihän Jarla ole kuin hyvä piirtäjä. Ideoista suurimman osan hän saa muilta tai käyttää vanhoja vitsejä. Ei hänellä mielikuvitusta juurikaan ole. Osa Fingerporin jutuistakin on aika huonoja.
Fingerporissa ollaan tarkoituksella huonoja tai jos mahdollista niin vielä huonompia kuin lukija ehkä olettaakaan. Pilapiirroksissa pitäisi sitten olla terävän älykäs eli vähän erilainen skilli. Tai pitäisikö? En sitten tiedä julkaisisiko hesari pitkään jotain miesjuna (tms. vähemmän normisettiin sopivia) pilapiirroksia.
Surkeita ovat. Ikävä Kari Suomalaista, vaikka ei moni taida edes tietää kuka hän oli.
Jarlan HS piirrokset ovat enimmäkseen umpitylsiä ja huonoja, kunnon nasevat oivallukset loistavat poissa olollaan. Ehkä yksi sadasta vähän kolahtaa, mutta sama se on Fingerporien kanssa, väkisin väännettyä ja heikkoa tasoa suurimmaksi osin. Eihän tuollainen pakkotahtisuus voi toimia, eikä riemastuttavia tai älyllisiä oivalluksia synny päivittäin kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki tietää jo etukäteen, ettei ole munaa tehdä Suomisen Karin tyylistä todellista kantaaottavaa ja piikittävää pilaa. Karin piirustukset edelleenkin täysin ajankohtaisia. Luulen, että Jarlalla riittää lihakset tehdä tätä persu, keskusta-juttua, mutta oikeista asioista ei uskalla piirrellä mitään.
ei Jarla persuna tee heistä pilaa. onhan jarla monta vuottaa piirroksillaan tehnyt nÅtseista ja ateistisestaan näkemyksestään sarjakuvaa.
Joko se on persuksi alkanut? Viimeksi kun luin siitä ukosta jotain, niin hänellä oli vahvaa tekemisen meininkiä Vasemmistoliiton kanssa, mutta siitä on vuosia aikaa. Tuki silloin jotain vasemmistolaista vaaliehdokasta, ellen väärin muista.
Taitaa Jarlan takki kääntyä kuin matadorin punainen vaate, jos se yhtäkkiä on vassarista persuksi muuttunut... 😂🤣
Jarlalla on se ongelma että sen pitää saada piirroksensa sopimaan hesarin linjaan. Eli hallitusta ei oikeasti kritisoida vaan maksimissaan lempeän hellästi vihjaistaan kritiikistä mutta mieluummin ei sitäkään. sannaa ei ivata, muutama muukin aihe on täysin kielletty.
tämäkinhän on loistava
Kalevassa oli vielä joku vuosi sitten jari:
ei Jarla persuna tee heistä pilaa. onhan jarla monta vuottaa piirroksillaan tehnyt nÅtseista ja ateistisestaan näkemyksestään sarjakuvaa.