Jaksatteko oikeasti katsoa elokuvia skippaamatta eteenpäin?
Nykyään ehkä pari leffaa sadasta on sellaisia, joissa en ole hypännyt eteenpäin tai lopettanut kesken.
Kommentit (18)
Ainoa elokuva jonka jaksoin katsoa oli von Trierin viimeisin. Erittäin hyvä.
Hyvät elokuvat menee helposti. Huonot jätän mieluummin katsomatta.
Valikoin todella tarkasti leffat joita katson. Siksi tiedän jo melkeinpä etukäteen että ovat hyviä tai loistavia alusta loppuun. En koskaan katso tyyliin "jahah tuollainen tulee telkkarista, rupeanpas katsomaan". Otan aina etukäteen selvää.
Totta kai. En katso elokuvia juonen, vaan kerronnan, kuvauksen, äänityksen, valaisun, dialogin jne. takia.
Huonot elokuvat jätän kokonaan katsomatta.
Äsken katsoin Hannibalin ja todellakin vedin pikakelauksella. Todella tylsä ja huono elokuva.
Se mitä telkusta tulee niin ei sitä voi skipata.
Mulla on ADHD ja mäkin jaksan katsoa elokuvat alusta loppuun. Elokuva voi jäädä kesken tai lähden puuhamaan jotain muuta kesken kaiken, mutta en kelaile elokuvaa. Youtube-videot ovat sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Valikoin todella tarkasti leffat joita katson. Siksi tiedän jo melkeinpä etukäteen että ovat hyviä tai loistavia alusta loppuun. En koskaan katso tyyliin "jahah tuollainen tulee telkkarista, rupeanpas katsomaan". Otan aina etukäteen selvää.
Sama. Tai jos erehdyn kokeilemaan jotakin summamutikassa, eikä raina nappaa, niin jätän kesken. En kelaile.
5
Vierailija kirjoitti:
Rotten Tomatoes on ollut paras apu ja työkalu itsellä tähän. Sieltä näkee mikä elokuva on hyvä ja katsomisen arvoinen ja mikä taas silkkaa roskaa jonka katsomiseen ei kannata edes hukata aikaansa. Mitä huonomman arvioinnin ja pisteet elokuvaa on saanut sitä varmemmalla todennäköisyydellä sitä ei kannata katsoa. Elokuvia ei lytätä ilman painavaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. En katso elokuvia juonen, vaan kerronnan, kuvauksen, äänityksen, valaisun, dialogin jne. takia.
Huonot elokuvat jätän kokonaan katsomatta.
Mä ymmärrä elokuvista mitään, mutta eikö juoni ja kerronta kuitenkin liity toisiinsa. Tai jos skippaa osan elokuvasta, niin miten voi katsoa, että miten elokuvan kerronta etenee? Siitähän näkyy vaan osa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ADHD ja mäkin jaksan katsoa elokuvat alusta loppuun. Elokuva voi jäädä kesken tai lähden puuhamaan jotain muuta kesken kaiken, mutta en kelaile elokuvaa. Youtube-videot ovat sitten asia erikseen.
Yleensä jos elokuvassa tulee joku hiljainen, tylsä tai muuten sellainen kohta ettei sitä jaksa katsoa niin siinä on aina onneksi kelaus nappula josta voi skipata eteenpäin seuraavaan mielenkiintoiseen kohtaan jossa edes tapahtuu jotakin ja on toimintaa eikä vaan vatvota paikoillaan.
Mä katson tv-sarjoistakin parin jakson jälkeen netistä, kuka voittaa, jos on vaikka kilpailu ja päätän sitten jättää loput osat katsomassa jos voittaja ei ole mieleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotten Tomatoes on ollut paras apu ja työkalu itsellä tähän. Sieltä näkee mikä elokuva on hyvä ja katsomisen arvoinen ja mikä taas silkkaa roskaa jonka katsomiseen ei kannata edes hukata aikaansa. Mitä huonomman arvioinnin ja pisteet elokuvaa on saanut sitä varmemmalla todennäköisyydellä sitä ei kannata katsoa. Elokuvia ei lytätä ilman painavaa syytä.
Täytyykin ruveta käyttämään tuota. Imdbistä olen katsonut, mutta siellä on joskus ihan omituisiakin arvioita, todella hyvätkin elokuvat saattavat saada sieltä puritaaneilta amerikkalaisilta katsojilta surkeita pojoja esimerkiksi sen takia että niissä vilahtaa jotain tissejä tai tupakkia vedetään.
Vierailija kirjoitti:
Koko telkun voi skipata. Elokuvan pätkiä on niin vähän mainossaastan seassa, ettei sellaista pysty katsomaan
Jos elokuvassa tulee kohta, etten jaksa katsoa, lopetan yleensä koko elokuvan katsomisen. Ja minulla Netflix jää jumittamaan, jos skippailen, joten en sitä mielelläni senkään takia tee. Joissakin elokuvagenreissä yritän kyllä skippailla aina sen loppupään pakollisen takaa-ajo/kamppailukohtauksen. Elokuvan tylsin kohta on se, kun vuorotellen mäiskähdellään maahan tai hiippaillaan pimeissä nurkissa tai metsissä tai kaahaillaan autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi omistat telkkarin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen ongelma, että minun makuni harvoin osuu yksiin nettiarvostelujen kanssa ja sitten taas sellaiset elokuvat, joista ei oikein löydy mitään arvostelujakaan, saattavat säväyttää minua kovasti. Esimerkiksi Hachiko ja Shawshank Redemption olivat minulle täysin hohhoijaa-osastoa, vaikka niitä hehkutetaan ihan joka paikassa.
Kaikki romanttinen paska skipataan alkuteksteistä loppuun.