Mitä tehdä?
Mies muutti Helsingistä luokseni, menimme naimisiin ja saimme lapsen. Mies on onneton uudessa työpaikassa ja haluaisi palata takaisin vanhaan työhönsä, mikä onnistuisi. Ongelma on vain se, etten halua muuttaa Helsinkiin, vaan viihdyn hyvin kotikaupungissani. Lisäksi meillä on täällä iso ja viihtyisä koti, jonka olen rempannut vuosien varrella minulle rakkaaksi. Helsingissä joutuisimme muuttamaan pienempään. Lapsi on alle vuoden ja tarkoitus on olla hoitovapaalla vielä pari vuotta tai tehdä toinen vuoden sisään. Oman työpaikan vaihto pääkaupunkiseudulle onnistuisi, sitten kun päätän palata työelämään. Mies on ehdottanut, että kävisi töissä täältä käsin (yhdensuuntainen työmatka kestäisi melkein pari tuntia) tai olisi viikot Helsingissä, mikä on minusta huono idea, koska lapsi on vielä niin pieni ja haluaisin, että molemmat vanhemmat olisivat joka päivä arjessa läsnä. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Helsingissä mies olisi onnellinen, mutta minä onneton. Täällä kotona minä olen onnellinen, mutta mies onneton.
Kommentit (3)
Jos se miehen viihtyminen on vain työstä kiinni niin eikö hän voi vaihtaa tällä nykyisellä paikkakunnalla työpaikkaa?
Ei kai se entinen työ helsingissä nyt ainut työvaihtoehto ole?
Miettikää lisää vaihtoehtoja mitä voisitte tehdä.
Pitää nyt löytyä muutakin kuin vain Hesa+vanha työ ja nykyinen huono työ.
Mikä työpaikassa mättää?