haluaisin perhepäivähoitajaksi MUTTA
mies haluaisi että oma lapsemme on päiväkodissa! se tuntuisi kyllä todella oudolta viedä oma lapsi tarhaan ja olla kotona vieraiden lasten kanssa :O tekeekö kukaan näin vai onko omat lapset aina myös kotihoidossa jos ottaa hoitolapsia?
Kommentit (14)
mies haluaa että lapsi oppii pienestä pitäen sosiaalisuutta ja sopeutumaan yhteiskuntaan. ap
Yhden tutun lapsi suhtautui niin mustasukkaisesti hoitolapsiin, että hänet laitettiin pk:hon. Erikoinen ratkaisu,mutta toisilla toimii.
Tietysti suurin osa on kotona hoidossa, koska moni alkaa pph:ksi,jotta saa hoitaa omat kotonaan
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 11:48"]
mies haluaa että lapsi oppii pienestä pitäen sosiaalisuutta ja sopeutumaan yhteiskuntaan. ap
[/quote]
Päiväkodissa oppii tappelemaan omasta tilasta/ajasta/leluista/huomiosta kyynärpäitään käyttäen. Helvetillinen melutaso, sotilaallinen päiväjärjestys... Yhteiskunta ei yleensä toimi kuten päiväkoti tai koulu.
No siinähän se nimenomaan oppii sosiaalisuutta kun teille tulee niitä hoitolapsia. Ei siihen todellakaan päiväkotia tarvita.
Oma lapsi kasvaa ja kehittyy hyvin kotona, kun on hoitolapsista seuraa. Varo kuitenkin isomman oman lapsen kanssa, ettet edelleen pidä pienempien hoitolasten seuraa riittävänä. Isompi lapsi tarvitrsee omia ystäviä, joita kutsua myös kotiin. Ethän ole silloin ylirasittunut äiti, joka ei kestä enää yhtään vierasta lasta työpäivänsä jälkeen?
Ehdota miehelle, että otatte hoitoon omanne lisäksi vähän haastavampia lapsia. Siinä oppii oikein hyvin erilaisia sosiaalisia tilanteita.
Miehesi on kyllä hullu kun haluaa laittaa päiväkotiin jos olisi mahdollisuus hoitaa kotona. Minä en suostuisi tuollaiseen itse sitten millään.
Ihmiset oppii kyllä sosiaalisuutta ja sopeutuvat yhteiskuntaan vaikkeivat ikinä olisi päiväkodissa. Meillä lapset on olleet kotihoidossa kouluun menoon asti eikä mitään ongelmia noissa asioissa... Sitä paitsi jotkut lapset tuntuvat oppivan päiväkodeissa lähinnä levottomuutta ja viidakon lakeja...
Ap, etkö sinä tulevana pph:na osaa perustella miehellesi sitä, miksi lapsi EI tarvitse tarhaa oppiakseen sosiaalisuutta?
Mun tuttu laittoi omat lapset päiväkotiin ja hoiti vieraita lapsia kotonaan. Saivat näin enemmän rahaa, kun sai ottaa 2 lasta enemmän hoitoon. Palkkaa niistä sai enemmän kuin mitä hoitomaksut omista olivat. Minusta asia oli silti järkyttävä, en ikinä tekisi niin, rahan takia!
Miehesi on väärässä.
Paitsi jos lapsesi on eskari-ikäinen.
lapsi on 2v vasta, joten kyllä vähän harmittaa tämä miehen kanta. mielipiteet on muuttunut kyllä siitä kun asioista puhuttiin ennen raskautta :( eikä auta mun perustelut näköjään. ap
Sano miehelle, että sinä päätät tämän asian. Miltähän 2-vuotiaasta lapsesta mahtaisi tuntua, kun äiti hoitaisi vieraita ja itse joutuisi tarhaan.
Aika hullulta tuntuisi laittaa noin pieni päiväkotiin, vaikka voisit hoitaa kotonakin. Perhepäivähoitajan tulot eivät ole kovin isot ja hoitomaksuihin menisi rahaa. Kyllä lapsi saa sosiaalisia virikkeitä, kun teille tulee muita lapsia hoitoon ja yhdessä touhuatte päivät.
No kyllä sä vähän oudolta järjestelyltä kuulostaa. Miksi mies haluaisi oman lapsenne p-kotiin?