Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-viikkoinen viikonlopuksi etäisälle

Vierailija
14.10.2013 |

Tuttavani kuukauden ikäinen vauva on ollut pari viikonloppua putkeen etäisällään, joka ei muuten ole viettänyt aikaa vauvan kanssa, jotta äiti saa nukkua ja isä tutustua vauvaan. Jatkossakin lapsi on usein isällään viikonloppuisin. Olenko jotenkin ylireagoiva, kun minusta vauva on tuollaiseen aivan liian pieni?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastailee:

itsekin olen vähän epäillyt synnytyksen jälkeistä masennusta tms, minkä takia äiti ei olisi kehittänyt lapseensa kunnollista tunnesidettä. Mutta kun vanhemmat ovat sitä mieltä, että kaikki on ok, tämä on meidän oma asiamme, jos koettaa vihjata, että "suositusten mukaan...", niin minkäs teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättäny.Meillä on tainut mies muutenkin hoitaa lapsia enemmän kuin minä,hoitanut aina yösyötöt,vaippojen vaihdot jne jne..

Toki sen huomaan nyt kuinka läheisiä isä ja lapset ovat,isä on ihan yhtä tärkeä heille kuin minäkin.Itse pidin alusta lähtien tärkeänä että isä osallistuu hoitamiseen/kasvattamiseen yhtä paljon kuin minäkin.

Vierailija
24/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 20:08"]

Joopa joo. Siemeniä lingotaan sinne ja tänne...ja lapsia riepotetaan samalla tavalla.... olisipa tuo lisääntyminen edes vähän vaikeampaa...

[/quote]

Kompaan!

MIKÄ HITTO se saa lisääntymään tällaisiin elämätilanteisiin????????

Vierailija
25/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, taitaa olla vähän eri asia jättää lapsi yöksi isällä, joka on hoitanut lasta yhtä paljon kuin äiti, kuin isälle, joka ei ole lapsen kanssa asunut päivääkään eikä ole välttämättä koskaan aikaisemmin hoitanut vauvaa yöllä.

Vierailija
26/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan isällä oikeus yhtälailla olla vauvan kanssa!

Vierailija
27/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isällä kokemusta imeväisen hoidosta ja käsittelystä? Onko lapsi kokonaan pulloruokinnalla? Ehkä minäkin olen ylisuojeleva, mutta en kyllä noin pientä antaisi etäisälle. Harva lähi-isäkään suostuu jäämään yksin noin pienen vauvan kanssa.

Vierailija
28/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, jos äiti ei lapsestaan pätkääkään välitä, on masentunut ja ties mitä, niin etäisä on varmasti silloin parempi vaihtoehto. Tässä tapauksessa voisi kyllä etäisästä lähivanhempi ja tuolla menolla se järjestyisikin luultavasti.

Vierailija
29/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on pulloruokinnalla, syytä en siihen tiedä sen tarkemmin. Isä on hyvin innokas ottamaan lapsen, hänestä varmasti tulee hyvä isä, mutta kokemusta tuon ikäisistä hänellä ei ole...

AP

Vierailija
30/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:54"]

Onko isällä kokemusta imeväisen hoidosta ja käsittelystä? Onko lapsi kokonaan pulloruokinnalla? Ehkä minäkin olen ylisuojeleva, mutta en kyllä noin pientä antaisi etäisälle. Harva lähi-isäkään suostuu jäämään yksin noin pienen vauvan kanssa.

[/quote]

Onko kauhean monella äidillä ennen esikoisen synnytystä kokemusta imeväisikäisen hoidosta ja käsittelystä? Ei mulla ainakaan, hyvä jos olin ikinä pitänyt pientä vauvaa edes sylissä.

Ruokailu ja sellainen lempeä elämänrytmi alussa on sitten kokonaan toinen juttu, en minäkään tuohon lähtisi, mutta kävi vaan vähän silmään tuo ensimmäinen argumentti. Moni tuore äiti on ihan yhtä kokematon kuin isäkin.

Vierailija
31/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isän lapsikokemus tähän liittyy? Samalla logiikalla ei äitikään lapsen kanssa saisi olla jos mon esikoinen!!?

Vierailija
32/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:00"]

Onko kauhean monella äidillä ennen esikoisen synnytystä kokemusta imeväisikäisen hoidosta ja käsittelystä? Ei mulla ainakaan, hyvä jos olin ikinä pitänyt pientä vauvaa edes sylissä.

Ruokailu ja sellainen lempeä elämänrytmi alussa on sitten kokonaan toinen juttu, en minäkään tuohon lähtisi, mutta kävi vaan vähän silmään tuo ensimmäinen argumentti. Moni tuore äiti on ihan yhtä kokematon kuin isäkin.

[/quote]

En siis epäile, etteikö isä osaisi lasta hoitaa vähintään yhtä hyvin kuin äiti. Mietin vaan haittaako tuollainen pompottelu hoitajalta toiselle noin pientä.

Vierailija
33/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika kyseessä on lapsen isä! Jos vauva pulloruokinnalla on sinäänsä ihan sama kuka lasta hoitaa, lapsihan on pilattu jo

Vierailija
34/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai suositus on että alle yksvuotias tapaisi etävanhempaa lähinnä vain päiväsaikaan. Toisaalta moni vie alle vuodenikäisen lyös lummolle hoitoon. 

Useammaksi yöksi en missään nimessä antaisi. 

Vierailija
35/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-viikkoinen ei kyllä tajua kärsiä mitenkään siitä, että viettää viikonloppuja isänsä kanssa

Vierailija
36/39 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:54"]

[/quote]

Minä en ollut ikinä edes nähnyt alle muutaman kuukauden ikäistä vauvaa ennen kun sain oman, saati että olisi ollut jonkinlaista kokemusta imeväisikäisen hoidosta. Kenellehän se vauva olisi pitänyt antaa aluksi ja minkä ikäistä vauvaa oma vanhempi on sitten pätevä hoitamaan jos aiempaa kokemusta ei ole?

Vierailija
37/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on liian pieni! Hyvä, että isä on kuviossa, mutta vauva tarvitsee jatkuvuutta. Sitä, että hänen viestejään opitaan tulkitsemaan ja niihin reagoidaan ennustettavalla tavalla. Seuraukset tulevat näkyviin kunhan lapsi kasvaa. Etäisien tapaamiset pitäisi olla vauva-aikaan usein, mutta vähän aikaa kerrallaan, esim. vauvan kotona.

Vierailija
38/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1-vuotias lapsi, ja jos me nyt eroaisimme, hän ei tosiaan menisi viikonlopuksi isälleen. Lapsi ei ole ollut minusta yhtään yötä erossa, joten hissukseen aloitettaisiin. Ehkä vähän ajan päästä voisi mennä yhdeksi yöksi viikonloppuna ja siitä sitten lisätä vähitellen. Pieni lapsi tapaa ensisijaisesti monta kertaa viikossa ja lyhyitä aikoja.

Ihan sairasta riepottaa jotain pariviikkoista. Lastensuojeluilmoitus tuollaisesta pitäisi tehdä. Tuossa menee nyt isän oikeudet pahasti lapsen edun edelle.

Vierailija
39/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:23"]

Parhaimmalla  mahdollisella tavalla jaettua erovanhemmuutta.

[/quote]

Toivon todella, että tämä on sarkastinen kommentti.

Alle 2 vuotiaalle tuollaiset erot ovat ihan sama kuin lähivanhempi aina kuolisi uudelleen ja uudelleen joka viikonloppu. Perusturvallisuuden kehittymisen kannalta todella huono ratkaisu.

Nämä asiat pitäisi saada kyllä jotenkin tehostetusti eri oikeusistumiin ja lastenvalvojille. Käsittämättömiä ratkaisuja ja eiväthän vanhemmat tarkoita näillä kuin hyvää, mutta eivät tiedä miten kriittisistä asioista on kyse vauvan kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi