Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen pitäisi lukea kokeisiin, mutta leikki vain klemmarilla koko ajan

Vierailija
14.10.2013 |

tai tekee kaikkea muuta yhtä kehittävää. Kun huomautan, että pitäisi lukea kokeisiin, lapsi muistaa sen noin minuutin. Sitten taas alkaa näprätä jotain näkyvillä olevaa esinettä. Vinkkejä, miten saisi tuon keskittymään lukemiseen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 9v. poika ja istun vieressä niin kauan kunnes läksyt on tehty. Minä opetan kokeisiin. Itsenäisesti homma ei suju. Luetun ymmärtämisen vaikeus ja keskittyminen herpaantuu. Saa hyviä numeroita kokeista koska opetan häntä. Moni poika tarvii sen vanhemman, muuten ei tule mitään hommasta.

Vierailija
2/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 9v. poika ja istun vieressä niin kauan kunnes läksyt on tehty. Minä opetan kokeisiin. Itsenäisesti homma ei suju. Luetun ymmärtämisen vaikeus ja keskittyminen herpaantuu. Saa hyviä numeroita kokeista koska opetan häntä. Moni poika tarvii sen vanhemman, muuten ei tule mitään hommasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 olet väärässä. Keskittymisvaikeuksia on myös dysfasia lapsilla ja lapsilla joilla oppimisvaikeuksia. Monet nuoret pojat eivät vaan pysty vielä lukemaan kokeisiin. Ei vaan onnistu. Adhd, add diagnoosi vaatii ison nipun piirteitä. Lapseni on käynyt tuon kaiken lävitse ja ei ole adhd, eikä add. On vaan oppimisvaikeus. T.8

Vierailija
4/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään diagnoosia tarvitse! Itselläni lukuaineiden keskiarvo yli 9 ja silti olen tehnyt milloin mitäkin kun olisi pitänyt lukea. Jos motivaatio puuttuu niin se vain puuttuu. Täällä on tullutkin jo hyviä neuvoja:

- Lue yhdessä lapsen kanssa.

- Käske lasta lukemaan ääneen samalla kun touhuilet vieressä jotain kotihommia.

- Osta puristeltava stressilelu, jota voi puristella samalla kun lukee.

- Tauota lukemista yhdessä lapsen kanssa. Ihanne olisi 20min lukemista yhteen putkeen ja sitten lyhyt tauko.

Itse lisäisin: Anna palkkioita! Motivoituuko jos saa rahaa tietystä koenumerosta? Esim. euro per numero tietyn (hänen normitason) ylittävästä numerosta. Tai sitten motivoi taukojen avulla: Jokaisen luetun kappaleen jälkeen saa esim. 10-15min peliaikaa koneella. Tässä kannattaa lukeminen laskea kappaleiden/sivumäärien avulla niin tulee myös luettua eikä pelleiltyä sillä klemmarilla työpöydän ääressä.

Vierailija
5/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis leikkii

ap

Vierailija
6/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu sen viereen ja lukekaa alkuun edes yhdessä?

Vierailija
7/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 16:32"]

Istu sen viereen ja lukekaa alkuun edes yhdessä?

[/quote]

Tuo kyllä auttaa, mutta kun ei viitsisi koko iltaa istua vieressä. Palstailu on mukavampaa.

ap

Vierailija
8/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon. Meillä istutaan vieressä kun tekee läksytkin, muuten asiasta ei tule yhtään mitään.

Pakko vaan tinkiä esim kotitöistä ja tehdä lapsen kanssa läksyt. Siihenkin menee kiitettävästi aikaa (noin 2 tuntia joka ilta).

t. oppimis- ja keskittymisvaikeuksista kärsivän lapsen äiti

Vierailija
9/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske lapsen lukea ääneen tai lukea sivu kerrallaan itsekseen ja kertoa sitten omin sanoin, mitä sivulla kerrottiin. Itsellä keskittymiseen auttoi myös semmoinen kädessä puristeltava stressilelu. Pitäkää kunnolla taukoja ja jutelkaa opetelluista asioista.

Vierailija
10/10 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 16:20"]

tai tekee kaikkea muuta yhtä kehittävää. Kun huomautan, että pitäisi lukea kokeisiin, lapsi muistaa sen noin minuutin. Sitten taas alkaa näprätä jotain näkyvillä olevaa esinettä. Vinkkejä, miten saisi tuon keskittymään lukemiseen?

[/quote]

Saan varmaan nyt koko vauva.fin "MUN LAPSESSA EI OLE MITÄÄN VIKAA"-äitien vihan niskaani, mutta tuo kuulostaa keskittymishäiriöltä. Jos vastaavat ongelmat jatkuvat (huone ei pysy siistinä, tavarat jäävät siihen missä irtoavat kädestä, jne.) niin suosittelen ammattiapuun hakeutumista.

Hoitamaton keskittymishäiriö altistaa laajalle kirjolle käyttäytymis-, mielenterveys- ja päihdeongelmia. Mieti lapsesi tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi