Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahaa?

Vierailija
14.10.2013 |

Nyt on maailman kirjat sekaisin! Kelalla oli tapahtunut virhe ja ei maksanut mun vanhempainpäivärahaa, ne tarttee mun omin kätösin allekirjoitetun oikasu lapun jonka lähetti tänään; eli tulee huomenna (toivottavasti). Siinä kestää mennä päivä sinne ja pari päivää päätöksen teossa ja pari päivää maksun tulossa. Eli ensi viikkoon! Työnantajan osuus tulee kuun lopussa. Toimeentulotuessa kestää pari viikkoa eikä täällä ole ruokajonoja tms. Mä siirsin just mun säästötililtä rahat ja kappas, laskut lähti siitä. EI JUMALA! Nyt on tilillä 12e. 12e!!!!!! Mitä mä teen?! Ei ole ketään keltä lainata, ei ole läheisiä tai kaikista läheisimmät on kotihoidontuella eli ei niiltä voi sataisia lainata. Mä oon itkenyt silmät päästä täällä. Säästöjä oli, mutta jes, laskut ainakin tuli maksettua. :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on niin hyödytön! Ne laitto perjantaina sen lappusen mikä mun pitää allekirjoittaa 2lk! Se tulee ehkä huomenna ja meill tulee posti aina tähän 14-15 aikaan eli en kerkeä sitä saamaan postiin samana päivänä. Niitä ei kiinnosta se että ei ole rahaa, ei yhtään! Sossua ei kiinnosta "14 päivää käsittelyaika". Eikä täällä ole diakonia apua. Ihan vitusta.

Nyt mä sen käsitän miten yksin tässä maailmassa oon. Ei ole KETÄÄN kelle vois soittaa ja itkeä tästä asiasta. Anopille vois, mutta ei se pysty auttamaan. Mä oon niin hajalla henkisesti että tuntuu etten pysty olla tänään äiti tai mitään. Mä en tiedä mitä tehdä.

Vierailija
2/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kela vaan "pyydä puolisolta rahaa": No ei se mua rahattomana pidä! Tässä oli melkein se 2kk tauko kotihoidontuen ja vanhempainvapaan välillä kun ei tullut rahaa ja mies maksoi silloin kaiken joten nyt on ihan tili tyhjänä ja palkka tulee yli viikon päästä. Mulla oli ne säästöt, johon meidän ei ollut tarvinnut koskea kun selvittiin omillamme, mutta nyt nekin meni. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä selviit sillä 12 eurolla, laske ei myymättömien hintoja, uusi ilmoitukset. Kelan raha on tulossa, se on pääasia, pyydä nopeuttamaan maksua! Jos tulee lisää laskuja, siirrä eräpäivää, lapsilisän maksu on jo ensi viikon perjantaina!

Sulla on asiat ihan hyvin.

Vierailija
4/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt näe kovin isoa ongelmaa tuossa, kai kaapeissa nyt jotakin ruokaa on? Sitä paitsi sinulla on rahaa 12 e! Ja ainakin mulla tiliä pystyy mainiosti käyttämään muutaman kympin yli, kerran taisi olla peräti 55 e miinusta kun tippasen sähläsin, tilinylitysmaksuhan siitä aikanaan menee, mutta mitä väliä tässä tapauksessa jostakin 5 eurosta. Ja jos kerran kavereita on, niin kyllä he varmaan 10-20e pystyisivät lainaamaan, teette vaikka paperille ihan sopimuksen, että maksat heti kun pystyt. Mihin tarviit niin paljon rahaa, puhuit "satasista"?

Vierailija
5/26 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että mulla on 12e, tai no ei ole enää koska jouduin ostamaan kaupassa sillä rahalla maitoa ja munia etc. Pakastimessa on ruokaa, mutta nyt on tili nollilla. Mun pojalla on silmätulehdus ja tiedän että se paranee itsekseen mutta silti sattuu kun en pysty ostamaan tippoja. Mä oon vaan niin vihanen tälle tilanteelle. Mä oon kuuliainen veronmaksaja ollut jo vuosia ja sitten kun tulee heikko hetki, ei kukaan ole auttamassa. 12e ei ole paljon jos sillä pitää 4 henkilöä pitää huolta. Mitä jos jotain tapahtuu? Meillä on elämä vaikka ollaan lapsiperhe, kaikki menee nyt jäihin sen takia että kela sössii eikä suostu luopumaan jostain allekirjoituspakosta!

En tiedä. Tää viikko on vaan mennyt niin huonosti, kaikki on mennyt päin... jotain. Tuntuu että pohja tippuu ja tää ei yhtään auta asiaa. Mä oon vaan niin surullinen :/

Vierailija
6/26 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

--> http://www.mistarahaa.net/

Tuolta sivustolta löytyy hyviä vinkkejä pieniin rahantarpeisiin!

Vierailija
7/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap mulle mailia haluanauttaa@suomi24.fi 

Vierailija
8/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
9/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kysy ensin, toimi vasta sitten. Laskujen maksua voi aina siirtää, sopimalla.

Vierailija
10/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sä tarttisit ja missäpäin oot?

Vierailija
11/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laskut lähti automaattisesti. En tajunnut sitä kun siirsin säästöt omalle tilille että siellä on ne laskut syötettynä valmiiksi. Kela ei voi mitenkään nopeuttaa tätä prosessia vaikka kuinka pyysin puhelimessa. Kerrankin oli säästöjä kunnolla kun kesällä möin kaiken ylimääräisen pois ja laitoin säästöön pahan päivän varallle. Olin soittanut jo joka paikkaan ja siirtänyt laskujen eräpäivää eli niistä ei olisi tarvinnut murehtia.. :( HITTO!

Vierailija
12/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeä työ...jos on pokkaa ja oikeasti rahantarve...

Vierailija
13/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän mä pimeää työtä kun vastasyntynyt vauva.. :/ mä oon niin hajalla! mä yritin soittaa koko aamun sosiaalityöntekijälle mutta se ei vastaa. kukaan ei voi auttaa! kela vaan voi voi - mitäs nyt.

Vierailija
14/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitäs nyt. Imetätkö? Hyvä. Vauvalla riittää sapuskaa.

Janoon et kuole, vettä tulee hanasta. Ja jos laskut maksoit, niin katto pysyy pään päällä seuraavan kuukauden. Eiks ni? 

Sitten katso sinne kaappiin. Mitä näkyy? Makaronia? Puurohiutaleita? Näkkileipää? Sekin on jotain. Jääkaappi? Olisiko aika syödä se nurkassa pyörinyt hillopurkki sen puuron kanssa. 

Sä selviät hyvin tämän päivän. Huomenna murehdit huomisen.

Vierailija
15/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä lisää säästötililtä

Miksi tee lapsia jos sulla ei ole rah-asiat kunnossa?

Missä mies?

Vierailija
16/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoniasta saat maksusitoumuksen ruokaan siihen asti kunnes saat asioita selviämään. Soita alueesi seurakuntaan diakonille/diakonissalle. Pyytää varmaan tapaamaan, mutta mene nyt ihmeessä.

Vierailija
17/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lapsilisä? Miten toi sun lapsen isä/elatusapu? Luottokortti?

Vierailija
18/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ihmisellä ainakin on luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa!!

Ja tyhjää lässytystä tuomonen "miksi lapsia kun ei ole raha-asiat kunnossa".

Meilläkin ap nyt sellainen tilanne, että hieman meinaa ahdistamaan. Ruokaa on, nälkään ei kuolla. Sen olen oppinut, että sitä osaan ostaa heti rahapäivänä runsaasti varastoon.

Nyt kuitenkin olen odotellut tiliä, että saan liittoon laput. Tässä välissä on tullut öljylasku, kodin vuoden vakuutusmaksu jossa myös auto mukana, ja nyt meni molempien autojen renkaat uusiksi. Pikkuhiljaa on säästötilikun tyhjentynyt. Meillä ainakin on tämä jatkuvaa oravanpyörää, aina kun saadaan hyvin säästöön niin sitten tulee kaikki isot menot yhten syssyyn.

Mutta hei nälkään ei ainakaan kuolla ja kattokin pysyy pään päällä. Mutta olisihan se kiva jos joskus saisi vaikka vuoden olla kajoamatta säästöihin.

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 13:56"]

Siirrä lisää säästötililtä

Miksi tee lapsia jos sulla ei ole rah-asiat kunnossa?

Missä mies?

[/quote]

Vierailija
19/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun pitää nyt saada välttämättä ostettua? 12 euroa riittää parin päivän ruokaan helposti jos ostat puuroryynejä, perunaa, maitoa, leipäjauhoja ja vaikka jauhelihaa. Kai sulla on kaapissa nyt sentään jotain. 

Vierailija
20/26 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra isä, säästöissä oli ihan tarpeeksi, mutta vuokra jo 1000e ja kaikki laskut lähti eikä ole enää säästöissä! Mulla on raha asiat kunnossa, eikä ole MUN vika jos kela tekee mokan ja jättää vanhempainpäivärahan joka on 1600e!!! maksamatta. Säästöistä lähti siis kaikki kun en tajunnut siirtää automaattisten laskujen eräpäivää..

Onneksi on ruokaa kaapissa ainakin 3 päiväksi ja tilillä se 12e.