Miksi haluat lapsia?
Kun joku sanoo ettei halua lapsia, siihen tulee usein jatkokysymys "miksi?".
Joten vastavuoroisesti kysyn teiltä joilla on lapsia tai jotka haaveilevat lapsista, että miksi teillä on lapsia?
Minulla itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi, minun syyni olisi se, että jos maapallo aiotaan pitää elinkelposena, lapselle opetetaan ekologiset elämän arvot jotka (toivonmukaan) hän opettaisi seuraavalle sukupolvelle
Kommentit (4)
Noin miljoonasta syystä, mutta enimmäkseen siksi, että lapset ovat rikkaus ja rakkaus ja yhteys omaan lapseen on yksi suurimmista elämän etuoikeuksista. Rakastan heitä valtavan paljon.
Henkilökohtaisesti en ole keltään kysynyt miksi he eivät halua lapsia tai voivatko edes saada lapsia tms nerokasta. Paitsi kerran kysyin ",ööh miksi?" mieheltä, jonka kanssa meillä oli orastava rakastuminen ja kesken herkän hetken hän tokaisi, ettei sitten koskaan halua lapsia. Ehkä halusi tehdä sen selväksi tai jotain. Minulle oli tuossa vaiheessa aivan sama millaiseksi suhteemme kehittyisi, kesäromanssiksi vai joksikin pidempiaikaiseksi. Lapsien mahdollisuutta harkitsen tapauskohtaisesti jos siltä alkaa tuntua herran jestas. No tulipa se kuitenkin selväksi, että mies jakaa ihmiset kategorioihin "tahtoo lisääntyä" ja "ei tahdo lisääntyä", joten huomasin alkavani vetäytyä, olimmehan aivan eri aaltopituuksilla. Aivan kuin potentiaaliset lisääntyvät eivät olisi kiinnostuneet mistään muusta elämässä, huoh ... Niin tiedoksi yli 90% seurustelusuhteista päätyy eroon eikä niihin kaikkiin seurusteluihin lapsia tarvitse tehdä lapsia luultavasti haluavankaan mielestä. Ohis
No en onneksi halua eli en hanki