Kuka tekee teidän jouluruoat?
SInä itse, ostat kaupasta valmiit vai menet valmiiseen pöytään?
Minä teen itse.
Kommentit (30)
Itse teen. Tosin ostan jotain valmiina, tyyliin pateeta ja graavilohta, ehkä myös silliä. Laatikot ja lihat ja kotijuustot ja leivonnaiset yms teen itse. Leipää ostan valmiina.
Minä teen vain kinkun ja bataattilaatikon, loput kaupasta. Leivonnaiset toki kaikki itse/lasten kanssa.
miten milloinkin...
voiko tässä vastata yhdellä tavalla. Joku vuos menen valmiiseen pöytään, jossa kaupasta laatikot.
Joku vuos menen valmiiseen pöytään, mutta vien itsetehdyt laatikot mukanani.
Joku vuos teen kaikki itse ja syön ne kotona perheen kanssa.
Joku vuos teen ne itse ja koko lähisuku tulee luokseni.
Joku vuos ostan kapasta ja joulua viettää vaan oma pikku perheeni
pääosin kaupasta, äitini tekee rosollin ja graavilohen, minä keitän perunat ja teen salaatin, leivon piparit ja joulutortut.
Minä ja mies, mutta meillä ei syödä perinteisiä jouluruokia, niitä tarjotaan jo ihan liikaa ennen joulua joka kissanristiäisissä. Kalat on ainoa, mitä meillä on ruokalistalla perinteisestä joulusta, muuten mennään fiiliksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:13"]
SInä itse, ostat kaupasta valmiit vai menet valmiiseen pöytään?
Minä teen itse.
[/quote]
Aina minä itse. Tykkään tehdä niitä, tykkään syödä.
Minä ja mieheni valmistamme yhdessä jouluruoat :)
Tänävuonna teen itse, mies ja lapsi (6v) tekee osan osan. Ollaan kotona ja omalla porukalla.
Mä teen jotain itse, lanttulaatikon tekee mun äiti, rosolli tulee joko äidiltä tai kaupasta. Tarvitaan niin vähän tänä vuonna ruokaa muutenkin kun ollaan miehen kanssa kahden joulu.
Syödään äitien tekemää ruokaa...
Eli äitini ja anoppini.
Yleensä meitä on monta tekijää ja sekin vaihtelee sen mukaan, missä joulua vietetään. Jos ollaan meillä, minä teen kaikki muut paitsi kalat, jotka tekee anoppi. Jos ollaan minun suvun luona joulu, niin silloin jaetaan vähän enemmän kun on enemmän tekijöitä.
Voisitteko suositella jotain hyvää maksapateeta? Rakenne saisi olla sileä ja maku vahva.
MIes tekee/hankkii alkupalat (kalat, mädit ja niiden lisukkeet), minä teen tortut, kinkun ja uunijuurekset, laatikko kaupasta. Tyttäret tekee piparit, jälkkärit ja kakun.
Anoppi tulee valmiiseen pöytään ja tuo minulle tummalla suklaalla päällystettyjä marsipaanipalloja:)
Me ei syödä ns. perinteisiä jouluruokia. Yleensä tarjolla blinejä parina päivänä, sushia (jos jostain kaupasta saa välipäivinä tuorertta kalaa), pihvit, herkkusalaatteja. Itse tehdään silloin, kun syödään. Etukäteen teen ehkä jotain keksejä ja suolaisia naposteltavia, linssisalaatin maustumaan sekä sienisalaatin. Salaatteja vien parille sinkkukaverille ja vaihdossa saan esim. kuivakakkua palan. Talossa 2 aikuista ja 9v.
Mun ja miehen äidit eli käydään molempien luona syömässä jossain vaiheessa joulunpyhiä.
Jouluaattona käydään ravintolassa ja jjos ollaan jossain reissussa, ni käydään kaikki pyhät ravintolassa.
Emme siis tee joulunaikaan lainkaan itse ruokaa vaan käydään vaan valmiissa pöydissä.
Äitini. Hän nauttii siitä ja meidän lapsista ainoa oikea joulupöytä on mummilassa.
Minä, äitini, anoppini ja tyttäreni
Isoäiti tekee laatikot, äitini lihapullat,sisko tekee pari jälkiruokaa isä kalat. Minä teen loput ja kaikki ovat meillä jouluna.