Kuinka usein tavata lapsi
Kuinka usein sinä jolla on jaettu huoltajuus tapaat lapsesi? Onko lapsen ikä vaikuttanut asiaan?
Miten paljon lähivanhemman on suostuttava antamaan toisen vanhemman tavata lasta? Riippuuko se lapsen iästä?
Kommentit (6)
No jos ette pääse 50 - 50 sopimukseen vaatimuksestasi, niin tuomioistuin päättää.
Lapset ovat minun luonani joka toinen viikonloppu, ja lomien kanssa vuorotellaan. Ovat kouluikäisiä.
Haluaisin viettää heidän kanssaan useammin aikaa, mutta koska työni on sellainen, että olen seitsemän päivää putkeen kolmivuorotyössä ja seitsemän vapaalla, niin pakko olla näin. Lasten on kuitenkin parempi kulkea kouluun yhdestä kodista, siksi eivät arkisin ole minun luonani (paitsi lomien aikaan). Olen lasten isä, jos sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus päättää, sinä et.
Olemme ihan hyvissä väleissä ja haluaisin että tulisimme sovintoon ilman oikeutta. Halusin nyt vaan kuulla että miten muut ovat tehneet? Eli mikä olisi kohtuullista ja näin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat minun luonani joka toinen viikonloppu, ja lomien kanssa vuorotellaan. Ovat kouluikäisiä.
Haluaisin viettää heidän kanssaan useammin aikaa, mutta koska työni on sellainen, että olen seitsemän päivää putkeen kolmivuorotyössä ja seitsemän vapaalla, niin pakko olla näin. Lasten on kuitenkin parempi kulkea kouluun yhdestä kodista, siksi eivät arkisin ole minun luonani (paitsi lomien aikaan). Olen lasten isä, jos sillä on merkitystä.
Miten luulisit että olisitte tehneet jos ero olisi tullut päiväkoti-iässä?
Jos minä saisin lapsen jonka kanssa en pystyisi asumaan niin näkisin huolta siitä että vähintäänkin tapaisin lapseni päivittäin. Menisin vaikka tapaamaan lapsen äidillä jos muuten ei onnistuisi.
Oikeus päättää, sinä et.