Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herrajumala, meidän 4-luokkalaisella pojalla..

Vierailija
13.10.2013 |

..näkyi muutamia alapääkarvan haituvia kun häntä rasvasin suihkun jälkeen! Pojalla atopiaan taipuvainen iho joten syksystä kesään koko kropan rasvaus ohjelmassa muutaman x vkossa.

Miten jo nyt, kundilla ikää 10,5v, täyttää maaliskuussa 11v.

En ole vielä toipunut siitäkään kunnolla, että pe 12v täyttäneellä esikoispojalla on karvoitusta jo "alakerrassa", ei paljoa mutta kuitenkin ja selkeämmin kuin tällä kuopuksella.

Minun vauvat....tämä juuri 38v täyttänyt on shokissa oleva vanhus nyt..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D niin se aika vain menee

Vierailija
2/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kuukautiset 11-vuotiaana. Murrosikä aikaistuu koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä iässä itsellesi tuli? Mulla ei kyllä ollut varmaan kuin joskus 13-vuotiaana vasta.

Vierailija
4/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai munakarvat? Ei ole ilmestyneet vieläkään;D

No jooo, en kyllä karvojen tuloa muista, rinnat alkoi kehittyä muistaakseni joskus 5-luokalla, tai 4-luokalla..ja kuukautiset tais alkaa kun olin 12v.

ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:46"]

No missä iässä itsellesi tuli? Mulla ei kyllä ollut varmaan kuin joskus 13-vuotiaana vasta.

[/quote]

Vierailija
5/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen pojan rasvata jo ihan itsensä, kyllä poika sen osaa.

Vierailija
6/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen verran siinä on sitä hommaa ja tarkkaa pinta-alan rasvaamista etu-ja takapuolen kroppaa että kyllä se on toístaiseksi ainakin parempi että äiti tai isä sen rasvan levittää. Tuleepahan kunnolla ja jokapaikkaan, kun ei nuo apteekin rasvat edes näin reseptein ostettuna mitään kovin edullisiakaan ole.

ap*en tiennytkään ettei 10v lastaan "saa" rasvata ilman että on huono vanhempi*

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:49"]

[/quote]

Vierailija
7/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty saa rasvata, ja lapsesta riippuen saat rasvata sitä vielä vaikka aikuisenkin... huoh.

Mutta on sulla aloitus, et taida kestää, että lapset kasvaa?

Vierailija
8/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitättekö te vastarannan kiiskit mukamas, että te ette ole jossain vaiheessa havahtuneet ajatukseen: "Tuohan on jo nuoren aikuisen alku, minne se pieni nyytti katosi, jonka juuri eilen kannoin sairaalasta kotiin"?

Vierailija
9/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, en ollut ap

Vierailija
10/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:54"]

No, sen verran siinä on sitä hommaa ja tarkkaa pinta-alan rasvaamista etu-ja takapuolen kroppaa että kyllä se on toístaiseksi ainakin parempi että äiti tai isä sen rasvan levittää. Tuleepahan kunnolla ja jokapaikkaan, kun ei nuo apteekin rasvat edes näin reseptein ostettuna mitään kovin edullisiakaan ole.

[/quote]

[/quote]

Atoopikon äitinä totean että niin rasvasin minäkin ;) Esim selkään on itse kyllä vaikea levittää rasva, etenkin jos on läiskäistä atopiaa ja cortisoni pitää laittaa just niihin kohtiin. Eikä tuo häpeile minua vieläkään vaik on jo 16v, saoo vaan, ettei häntä häiritse vaikka näkisin hänet alasti jos minua itseäni ei  ;)

En ihan tarkkaan muista koska pojasta alkoi tulla mies mutta n 10-11 välillä...no nyt onkin karvainen kuin lammas  ;)

Vierailija
11/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren aikuisen alku, jos 10veellä on pari haituvaa? No, en ajattele noin, ihan hiton normaalia ja tavallista, että ne kasvaa. Nuoren aikuisen alku tulee kyllä paljon myöhemmin :)

Vierailija
12/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. 12v. täyttä esikoinen kohta. Kainalokarvaa on ja alapäässä myös. Kauheaa on se, että kun ovat ihan lapsia vielä ja kehitys alkaa noin aikaisin. Kuopus täyttä kohta 10v. ja saa nähdä minkä järkytyksen poika kokee, kun kehitys alkaa. Lapset ei tykkää tästä vaiheesta. Sanoin esikoiselle että siihen kyllä tottuu. On erityislapsi ja ollaan puhuttu asiasta.  Esikoinen on siis itse sanonut, että hän ei tykkää. Pitää leikata karvat pois; hän sanoo. Hänellä lievä kehitysvamma.

Vierailija
13/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa.. Rasvaan minäkin kuopusta, joka täyttää 10v. Meillä vaan eri syy. Lapsi on kilpauimari ja iho kutisee, jos ei rasvaa. Rasvaan niin kauan kun haluaa. Kyllä se rasvaaminen voi olla ihan jopa tärkeä hetki lapselle. Nin että ap kyllä pitää hyvää huolta lapsestaan.

Vierailija
14/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! :D Mä pystyn hyvin samaistuun sun tuskaan, ja mua sentään ahdistaa vaan se että esikoinen menee kouluun ensi syksynä. My baby! :'(

Vierailija
15/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä sitten sitä levitellään. Olen sanonut omalle lapselleni, että ne on yksityisasioita ja toisten karvoista ei tarvitse julkisesti puhua.

Vierailija
16/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nykyäänhän nuoret ajelee karvansa pois joten kai se on helpompi äitiliinin silmille sitten.

Vierailija
17/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvä, nuoren miehen/naisen alku, kuitenkin matka kohti aikuisuuteen alkaa, halusi lapsi/vanhemmat sitä tai ei :)

Vierailija
18/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:12"]

[/quote]

[/quote]

Atoopikon äitinä totean että niin rasvasin minäkin ;) Esim selkään on itse kyllä vaikea levittää rasva, etenkin jos on läiskäistä atopiaa ja cortisoni pitää laittaa just niihin kohtiin. Eikä tuo häpeile minua vieläkään vaik on jo 16v, saoo vaan, ettei häntä häiritse vaikka näkisin hänet alasti jos minua itseäni ei  ;)

En ihan tarkkaan muista koska pojasta alkoi tulla mies mutta n 10-11 välillä...no nyt onkin karvainen kuin lammas  ;)

[/quote]

rajoita vähän noita iskusilmiä. jotenkin ällöttää kun puhut alastomasta 16-vuotiaasta ja isket silmää samalla kamalan monta kertaa......

Vierailija
19/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

rajoita vähän noita iskusilmiä. jotenkin ällöttää kun puhut alastomasta 16-vuotiaasta ja isket silmää samalla kamalan monta kertaa......

[/quote]

SORRY, pyydän anteeksi, piti olla ihan tavallinen hymy ei silmänisku. Mut jos ahdistaa niin ota nitro tai jotain, jooko???

Vierailija
20/27 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän pojista tuntuisi tietää, että äitinsä kirjoittelee niiden munakarvoista nettiin?