Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoisella opiskelulla lähes sama raha kk käteen kuin..

Vierailija
13.10.2013 |

..työssä ollessa.

Näin laskin esim minulla tilanteen olevan, kun ns omaehtoisen opiskelun aloitan. Saan silloin siis ansiosidonnaisen työttömyyskorvaukseni/kk + 180€/kk ns kulukorvausta ja se on verotonta tuloa se.

Näin ollen kuukausituloni nousevat lähes sille tasolle mitä työssäollessani saan kuukaudessa nettoliksaa, jää vain n.200€ alle sen. Tai oikeastaan ei jää ollenkaan alle sen koska automme on nyt maksettu ja siitöä jää 250€/kk lisää muuhun käyttöön.

Seutulippuakaan minun ei tarvitse koulumatkoihin ostaa, aamuisin varsinkin mies voi heittää sinne ja matka muutenkin bussilla vain n.10min.

Jeeeee:-)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan saanut tuota kuin 200 päiväksi ja nyt opiskelen ilman mitään tuloja. En saa opintolainaa, koska en saa opintotukea, en saa sossusta mitään, koska minulla on muutaman tuhannen euron osuus jakamattomaan kuolinpesään jne. Vituttaa, leipäjonossa seistään joka päivä ja sukulaisista lainataan rahaa lapsen vaatteisiin jne.

Vierailija
2/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Itsekin olen suunnitellut tuota omaehtoista opiskelua. Tsemppiä kouluun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoisen sääntöjä ollaan tiukentamassa, koska sitä käytetään väärin.Tulevaisuudessa voi suorittaa tutkinnon loppuun, max 200 päivää tulee rahaa ja sen jälkeen palataan normaaliin opintotukeen.

Vierailija
4/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuisopintotukea voi saada? Silloinhan pitää vain olla tarpeeksi työelämää takana ja pysyvä työsuhde.

Vierailija
5/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verranhan se on kuin työttömyyskorvaus.. 200päivää saa kulukorvausta, 2v sitä toista korvausta ja loppuaika pitää opiskella opintotuella. Jos koulu siis kestää pidempään.

Vierailija
6/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 200 päivää, laskevat siis arki eli koulupäiviä, tarkoittaa kuitenkin n.40 opintoviikkoa eli n.10kk ja esim minun tapauksessani riittää n.20-25opintoviikkoa koska mulla on jo alan koulutus johon vain lisään twistiä.

Kiitos tsempeistä, hieman kieltämättä jännittää ja hermostuttaa koska olenhan jo ollut lähes vuosikymmenen työelämässä..

Muuten, entäpä kesäaika, milläs silloin eletään? Tai 8vkon käytännön kenttäjakso joka minulta jää pois juurikin tämän jo olemassaolevan koulutukseni+työkokemukseni vuoksi..!

ap

Vierailija
7/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 16:11"]

Saman verranhan se on kuin työttömyyskorvaus.. 200päivää saa kulukorvausta, 2v sitä toista korvausta ja loppuaika pitää opiskella opintotuella. Jos koulu siis kestää pidempään.

[/quote]

Mitä toista korvausta saa 2 vuotta? En minä ainakaan ole saanut kuin 200 päivää ja siihen loppui. Opsikelen yliopistossa tällä hetkellä ja nolla tulot, en saa enää opintotukea kun käytin sen nuoruudessani toisessa koulussa, jonka jätin kesken.  Kertoisitko mikä tuo 2 vuoden kuvio on?

Vierailija
8/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tällä hetkellä kulukorvauksen ja muutosturvaosuuden ansiosidonnaisen lisäksi. Käytännössä tulot samaa luokkaa kuin töissä ollessa koska matkakulut jääneet esimerkiksi pois. Asun nimittäin alle kilometrin päässä oppilaitoksesta.

Vierailija
9/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 16:17"]

No, 200 päivää, laskevat siis arki eli koulupäiviä, tarkoittaa kuitenkin n.40 opintoviikkoa eli n.10kk ja esim minun tapauksessani riittää n.20-25opintoviikkoa koska mulla on jo alan koulutus johon vain lisään twistiä.

Kiitos tsempeistä, hieman kieltämättä jännittää ja hermostuttaa koska olenhan jo ollut lähes vuosikymmenen työelämässä..

Muuten, entäpä kesäaika, milläs silloin eletään? Tai 8vkon käytännön kenttäjakso joka minulta jää pois juurikin tämän jo olemassaolevan koulutukseni+työkokemukseni vuoksi..!

ap

[/quote]

Sinä saat kesän ajan ansiosidonnaista mutta ylimääräiset jäävät pois? Ainakin omalla kohdallani meni näin.

Vierailija
10/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off-topic, mutta entä jos kuntoutustuella opiskelee omaehtoisesti? ei taida saada mitään tukia?

Vierailija
11/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 16:11"]

[/quote]

Karvan vajaa 2v tulee työttömyystukea josta 200ekaa päivää kulukorvauksia myös. 

Mitä toista korvausta saa 2 vuotta? En minä ainakaan ole saanut kuin 200 päivää ja siihen loppui. Opsikelen yliopistossa tällä hetkellä ja nolla tulot, en saa enää opintotukea kun käytin sen nuoruudessani toisessa koulussa, jonka jätin kesken.  Kertoisitko mikä tuo 2 vuoden kuvio on?

[/quote]

Vierailija
12/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni lainaus väärin. Vastasin tuohon väliin. 

Vierailija
13/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan myös, ettei loma-ajoilta tuota kulukorvausta saa.

Vierailija
14/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli kyllä kesälläkin kulukorvauksia kun lasketaan kouluajaksi.

Vierailija
15/15 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan jopa enemmän käteen kuin palkka oli.

Saan ansiosidonnaisen korotettuna + ylläpitokorvaus ja asumistuen!

Kyllä tässä kelpaa koulua käydä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän