Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit ja ruttuiset vaatteet?

Vierailija
05.09.2020 |

Ollaan eri mieltä 16 v pojan kanssa. Koska olen kuulemma boomer, joka ei ymmärrä mitään, niin tarkistetaanpa täältä. Käyttääkö muiden teinit tosi ryppyisiä vaatteita? Onko silitetty t-paita todella nolo?

En minäkään arkivaatteita silitä, mutta jos vaikka t-paita on ollut pienessä mykkyrässä viikkotolkulla, niin se on jo minun makuuni liian ruttuinen käyttöön. Kuivarista tai narulta tulevat vaatteet ovat minulle ihan ok, mutta joku repussa liikkatunnin jälkeen rutussa viikon säilytetty ei.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään muun teini käytä vaatteita?

Vierailija
2/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun teinit laita edes päälleen viikon repussa mytyssä ollutta t-paitaa. Se menee ihan omatoimisesti pyykkiin ja sitten on taas sileä pesun jälkeen. Kolme teinipoikaa asustaa tässä kämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi teini poikaa. Ei ne välitä yhtään, että onko sileä vai ei. Silitän kyllä niiden paitoja, mutta välillä on mytyssä lattialla tai kassissa, päälle pukevat silti, en puutu asiaan.

Vierailija
4/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mun teinit laita edes päälleen viikon repussa mytyssä ollutta t-paitaa. Se menee ihan omatoimisesti pyykkiin ja sitten on taas sileä pesun jälkeen. Kolme teinipoikaa asustaa tässä kämpässä.

Ko. paita siis on käyttämätön, mutta mytyssä ollut. Ihan yhtä ryppyisiä löytyy kaapistakin, jos paidat vaan survoo koreihin.

Ap

Vierailija
5/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. paita siis on käyttämätön, mutta mytyssä ollut. Ihan yhtä ryppyisiä löytyy kaapistakin, jos paidat vaan survoo koreihin.

Ap

No. Meillä ei puhtaita viikattuja vaatteita survota mihinkään, vaan laitetaan lipastoon/ kaappiin omille paikoilleen.

Vierailija
6/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nolo. Ihan sama, onko paita ruttuinen.

Vierailija
7/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaksi teini poikaa. Ei ne välitä yhtään, että onko sileä vai ei. Silitän kyllä niiden paitoja, mutta välillä on mytyssä lattialla tai kassissa, päälle pukevat silti, en puutu asiaan.

Saat siis silittää? Minulle sanotaan, että silitetyllä paidalla ei kouluun voi mennä, kun se on noloa. Vaikuttaa siltä että yrittää olla jotenkin hieno ja tulee kouluun juhlavaatteissa.

Ap

Vierailija
8/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No. Meillä ei puhtaita viikattuja vaatteita survota mihinkään, vaan laitetaan lipastoon/ kaappiin omille paikoilleen.

Niin meilläkin ennen, mutta nykyisin survotaan, koska rytyillä ei ole mitään väliä.

Ap

Vierailija
9/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipojan vaatteet ovat sellaista materiaalia, että kun ne laittaa siististi kuivumaan, niin ne ovat täysin sileitä kuivanakin. Mitä ihmeen halpispaitoja pojallanne oikein on? Hankkikaa vähän parempaa laatua ja opeta kersa huolehtimaan itsestään ja tavaroistaan.

En todellakaan silitä muita kuin juhlavaatteita.

Vierailija
10/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat siis silittää? Minulle sanotaan, että silitetyllä paidalla ei kouluun voi mennä, kun se on noloa. Vaikuttaa siltä että yrittää olla jotenkin hieno ja tulee kouluun juhlavaatteissa.

Ap

Joo, saan silittää. Vien silitettynä kaappiin kerralla viikon vaatteet. Niille on ihan sama onko silitetty vai ei. Kannattaa varmaan olla silittämättä, jos teidän teinit kokee nolona.

Vierailija
11/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat on syntyneet -88 ja -90. Silitin aina heidän vaatteensa, leikki-ikäisen collaget joskus vaan oioin ja venyttelin. Kuopus silitti itse itselleen lempipaidan noin 10 vuotiaana, jos se ei ollut valmiina kouluun. Nyt hän isänä kulkee narulta vetäistyissä vaatteissa, kun kuulemma kukaan ei nykyään silitä. Eikä välitä. No, minä välitän. Onneksi kuitenkin huolehtii, että lastensa vaatteet on puhtaat, eikä ne hirvittävän ryppyisiäkään ole.

Esikoisen vaatteet on aina ihan nolon sileitä😉

Vierailija
12/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinipojan vaatteet ovat sellaista materiaalia, että kun ne laittaa siististi kuivumaan, niin ne ovat täysin sileitä kuivanakin. Mitä ihmeen halpispaitoja pojallanne oikein on? Hankkikaa vähän parempaa laatua ja opeta kersa huolehtimaan itsestään ja tavaroistaan.

Kyllä, paidat ovat meilläkin kuivauksen jälkeen siistejä. Usein vielä taittelen ne valmiiksi koriin. Siitä poika ottaa paidat ja myttää ne kaappiin. Kun paidan antaa olla pari viikkoa mytyssä, on tulokoksena superryttyinen paita.

Poika ei siis halua, että paidat ovat sileitä. Hänestä se ryttääminen on juuri sitä hyvää huolehtimista.

Ap

Vierailija
13/20 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, paidat ovat meilläkin kuivauksen jälkeen siistejä. Usein vielä taittelen ne valmiiksi koriin. Siitä poika ottaa paidat ja myttää ne kaappiin. Kun paidan antaa olla pari viikkoa mytyssä, on tulokoksena superryttyinen paita.

Poika ei siis halua, että paidat ovat sileitä. Hänestä se ryttääminen on juuri sitä hyvää huolehtimista.

Ap

Turhan hyvä palvelu. Teinien pitää opetella itse hoitamaan pyykkinsä.

Vierailija
14/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaat tytöt ilman t-paitoja ovat liian tylsiä tädeiltä näyttäviä kolmisennelivuotiaita.

Vierailija
15/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan tätimäisiä kolkytnelivuotiaita. Yäks!

Vierailija
16/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö niitä pojan paitoja pidät päälläsi, vai miksi paidat pitäisi silittää, jos poika ei halua?

Vierailija
17/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen teinin pistää päälleen ne ryttyiset kuteet jos ne häntä miellyttää. Vaikka kuinka itsestä tuntuisi pahalta. Te olette kaksi eri persoonaa ja teini tekee tervettä irtiottoa vanhempien päätäntävallan alta. Ryttyinen paita on harmiton juttu, säästä ne paukut oikeisiin vääntöihin (esim mopolla ajo ilman kypärää, mopolla ajo ilman korttia, nuuskan käytön järkevyys, päihteiden käyttö alaikäisenä, lintsaus koulusta...) 

Vierailija
18/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin tajuttuani vasta äsken, että poika on tosiaan jo 16-vuotias. Ap suhtautuu kuin 12-vuotiaaseen.

16

Vierailija
19/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Jos vaatteet rypistyy/menee ruutuun kaapissa/laatikossa, niin kannattaa säilyttää tangolla henkarissa. Ostaa vaikka sellaisen erillisen vaatetangon, ei maksa paljoa.

Itse (aikuisena) siirryin tuollaiseen  säilytystapaan, koska säilyy siistimpänä (välttää silityksen vaivan) ja näkee helpommin vaatteet kun osa ei ole alle/taakse hautautuneena vaan kaikki rivissä henkareissaan tangoilla.

Vierailija
20/20 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan aikaan silitin ja parsin vaatteeni. Nyt en jaksa enää. Nuorisokin liikkuu reikäisissä vaatteissa. N57.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän