Eksyin AV:lle ja
kirjoitin kolme vastausta, kun ajattelin että voi auttaa.. Mutta ymmärsin että tänne ei kannata tulla lukemaan. Voiko aikuisilla ihmisillä esiintyä tätä määrää tyhmyyttä kuin täällä? Vai ovatko suurinosa kirjoituksista "provoja"? Mihin tämä Suomi on menossa, kun 2-vuotialle mietitään tablettitekemistä matkan ajaksi? Miten semmoiset ihmiset selviävät oikeista pulmista ja haasteista jos ei selvitä pitkästä matkasta taaperon kanssa?
Kehtaako joku kommentoida tätä?
Kommentit (17)
Luulisin, että täällä on paljon myös esim. teinejä kirjoittelemassa.
Täällä mitään teinejä ole! Aikusia ämmiä kaikki.
Mietin itsekin sitä matkakeskustelua taaperon kanssa ja tuumasin että "entis" ajan vanhemilla oli varmaan paremmat hermot! Tai parempi mielikuvitus.
Tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta, kuka voi väittää ettei täällä olisi kuin "aikuisia ämmiä". Täällä on myös nuoria ja miehiä, usko tai älä.
Ja ainakin huumorintajutonta porukkaa :D Ironia on täällä vaikea laji, aina on se joku joka vetää herneet nenään.
Kyllä täällä on myös aikuisia nuoria ja aikuisia äijiä siinä missä aikuisia ämmiäkin, kategorioin nyt myös nuoret naiset aikusiin ämmiin. En usko että kovin montaa teiniä jaksaa tämän palstan jutut kiinnostaa, ellei ole omaa lasta. Ja miehetkin on aika vähemmistössä kumminkin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 12:33"]
Tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta, kuka voi väittää ettei täällä olisi kuin "aikuisia ämmiä". Täällä on myös nuoria ja miehiä, usko tai älä.
[/quote]
Minä taas en ymmärrä, mikä siinä 2-vuotiaan tabletinkäytössä on niin kamalaa? Ja itse olen 2-vuotiaana matkustanut ilman turvavöitä takapenkillä, kai silloin tekemistä sitten riittikin...
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:32"]
Minä taas en ymmärrä, mikä siinä 2-vuotiaan tabletinkäytössä on niin kamalaa? Ja itse olen 2-vuotiaana matkustanut ilman turvavöitä takapenkillä, kai silloin tekemistä sitten riittikin...
[/quote]
tai miten tuo tablettikysymys liittyy "oikeisiin haasteisiin"?
taidat ap kuulua ilmapalloporukkaan ;)
[/quote]
En ymmärrä minäkään, mutta kai sitä sitten olis parempi äiti kun kuuntelis sitä takapenkin kitinää ja marinaa. Huono äiti keksii lapselle tekemistä (vaikka sen tabletin) ja itsekin matkustaa mukavammin. Hyvä äiti on marttyyri joka kestää kitinän ja marinan ja sädekehä kiiltää taas hitusen kirkkaampana.
Saisiko linkin 2-vuotisketjuun, joten voisi kommentoidaap:n aloitusta paremmin?
Jos kyse on jostakin sellaisesta, että jokun on kysellyt vinkkejä pitkän automatkan (tai muun matkan ajaksi), niin tuohan osoittaa vain proaktiivisuutta. Pyrkii ennakoimaan mahdolliset hankaluudet ja estämään niitä etukäteen. Jos lapsestaon mukavaa matkustaa kerran, niin lapsesta on on mukavaa matkustaa toisenkin kerran.
Taas kaikki kärjistyy yhteen tablettiin.
Ehkä kyse ei kuitenkaan ole siitä vaan siitä mitä KAIKKEA MUUTA tekemistä sille lapselle voi sinne taakse keksiä. Taas oli se joku joka vetasi herneet nenuun.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:36"]
[/quote]
En ymmärrä minäkään, mutta kai sitä sitten olis parempi äiti kun kuuntelis sitä takapenkin kitinää ja marinaa. Huono äiti keksii lapselle tekemistä (vaikka sen tabletin) ja itsekin matkustaa mukavammin. Hyvä äiti on marttyyri joka kestää kitinän ja marinan ja sädekehä kiiltää taas hitusen kirkkaampana.
[/quote]
Täällä osataan ärripäästä ääripäähän liikkuminen, unohdetaan ne välivaiheet tai jumitutaan yhteen ainoaan sanaan.
Johan sen ketjun äiti jo kiitteli ketjussaan saamistaan muistakin vinkeistä.
[/quote]
Saisiko sen ketjun, kiitos? Tästä kun ei saa selville, että onko kyse tabletista vai pelkästään siitä, että kyselee vinkkejä matkatekemisiksi?
Vai onko ap:n mielestä siis niin, että arkipäivän asioihin ei saisi kysellä vinkkejä? Koska kysely esim. siitä, että miten saa purkan parhaiten pois pitkistä hiuksista, ilmaisee sen, että talous ja muu elämänhallinta ovat täysin hukassa?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:44"]
Ehkä kyse ei kuitenkaan ole siitä vaan siitä mitä KAIKKEA MUUTA tekemistä sille lapselle voi sinne taakse keksiä. Taas oli se joku joka vetasi herneet nenuun.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin ja sitä muutahan ei voi ottaa mukaan jos ottaa sen tabletin? Eihän? Tabletti kieltää ottamasta kirjoja, palapelejä, leluja.
Kyllä se nyt vaan on niin, että hyvä äiti ei anna lasten koskea tietokoneisiin eikä tabletteihin ennen 18v. synttäreitä. On ne niin saatanasta.
Suomi on menossa ihan hyvään suuntaan. Tietokoneet ja tabletit ovat tätä päivää. esim. meidän koulussa on jo ekaluokalta käytetty tabletteja opetuksessa. Helpottaa opettajaa suunnattomasti jos lapsi on sellaiseen jo tutustunut ja osaa sitä hiukkasen käyttää. Tottakai vanhempien pitää pitää rajat näiden käytössä, mutta ei ne mitään hirveitä peikkoja ole, eikä pilaa lasta sopivasti käytettyinä. Ne samat rajat on pidettävä kaikessa muussakin, joten ei sen luulis olevan mitenkään ylivoimaista. Huonompi juttu on jos vanhemmat pelkää tietotekniikkaa eikä anna lastensä käyttää niitä. Nykypäivänä kun jokaisen on niitä opittava käyttämään, ennemmin tai myöhemmin. Se yksinkertaisesti tulee vastaan työssä ja jokapäiväisessä elämässä. Ikävää lapselle, jos hän tippuu tietoteniikan kelkasta vain siksi että vanhempia ne laitteet pelottavat tai vanhemmat eivät osaa niiden käyttöä rajoittaa ja sen takia kieltävät ne lapsiltaan kokonaan. Vanhempien pitäis lastensa takia tulla nykypäivään eikä hokea vaan tätä kyllä sitä ennenkin pärjättiin ilman tabletteja. Niin pärjättiin, mutta enää ei eletä siinä ennenajassa. Tietokoneiden ja tablettien käyttä on nykyään perusosaamista, ei mitään erityistä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:44"]
[/quote]
Mutta kun kysymys oli hyvin selkeästi suositeltavista sovelluksista TABLETILLE. Tuon ketjun aloittaja kyllä ihan varmasti tietää, millaisista leluista ja kirjoista hänen lapsensa tykkää. Tablettia lapsi sen sijaan ei aiemmin ole käyttänyt(mikä taitaa nykyään olla sekin aika harvinaista), joten siiitä kysyjä kaipasi neuvoja, ei muisteluja siitä, miten lentokoneessa sai tarrakirjan 80-luvulla. Vähän sama, kuin jos joku pyytäisi suosituksia hyvistä elokuvista, ja vastaajat alkaisivat paasata kirjojen lukemisen tärkeydestä.
Tuskin kukaan tulee tänne ongelman kanssa, jos ei siihen ole jo muuta vastausta. Tämä on KESKUSTELUPALSTA.