Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua käydä töissä kodin ulkopuolella, haluan kotirouvaksi

Vierailija
12.10.2013 |

Olen valmis tinkimään "ylellisyyksistä" eli uutena ostetuista vaatteista, kampaamokäynneistä, ulkonasyömisistä, ulkomaanmatkoista, muodin mukaisesta sisustamisesta jne, kunhan saan jättäytyä pois työelämästä, ja sen sijaan hoitaa kotia, laittaa itse terveellistä ja hyvää ruokaa, ja olla lapselle ja miehelle läsnä, kaikkea tätä kiireettä ja stressittömin mielin.

Mun mielestä tämä olisi ihan win-win-tilanne, lapset olisivat vähemmän hoidossa eskarien/koulujen jälkeen, heidän ei tarvitsisi olla laisinkaan yksin kotona, miehen ei tarvitsisi tehdä kotitöitä, joiden tekemisestä ei pidä, eikä hänen tarvitsisi riidellä väsyneen vaimonsa kanssa näistä. Minä saisin stressittömämmän elämän, viihdyn kotona perinteisiä naisten töitä tehden.

Tavaraa tietysti hankittaisiin vähemmän, ja ulkomaanmatkat jäisivät, mutta eikö stressitön arki ole sen väärti? Arkea kun tämä elämä kuitenkin suurimmaksi osaksi tahtoo olla.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:49"]

Te, jotka maalailette uhkakuvia yksin jäämisestä miehen löytäessä nuoremman, niin kaikki miehet eivät ole senkaltaisia. Ja miksi jättää hyvinvoiva, elämäniloinen vaimo joka huolehtii kodista ja lapsista ja joka on hyväntuulinen miehen tulessa kotiin raskaan työpäivän jälkeen ruoka valmiina. Hyväntuulinen koska on saanut tehdä sitä mitä eniten haluaa eli olla kotona ja työelämän paineet ei paina niskassa. Mies saa seksiäkin luultavammin useammin kuin työssäkäyvän vaimon mies.

[/quote]

Äh mä taidan olla sun vastakohta, mutta mun korviin sun teksti tuntuu todella naiivilta. Sulla ei oo tainnut olla elämässä juuri vastoinkäymisiä kun noin uskot miehen olevan terve, hengissä ja uskollinen koko sun elämäsi ajan. Toisaalta jollain ihmisillä vaan elämässä asiat menee hyvin, ehkä sä oot niitä :). 

Mä oon hankkinut hyvän työn ja omaisuutta, jotta aikanaan pystyn eroamaan halutessani miehestäni, mikäli yhteiselo ei 20v. päästä enää maistukkaan. Työurallani olen edennyt siten, että voin tulevaisuudessa mm. auttamaan nuorta sairaseläkkeellä olevaa sisarustani ja tarjoamaan lapsilleni virikkeitä matkustelun ja harrastusten kautta.  

Vierailija
62/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:07"] Niin, no tee sitten niin! Itse jäin juuri työttömäksi ja mies sanoi, että hänen puolestaan voin jäädä kotiin jos niin haluan. Taloudellisesti ehkä pärjättäisiin, ainoa huoleni on tuleva eläke... [/quote]   Niin varmaan teenkin :) Minä en jaksa tulevasta eläkkeestä stressata, koska kuka tietää onko siinä vaiheessa, kun itse olen eläkeiässä, enää mitään eläkkeitä olemassakaan ja toisekseen, mistä sitä tietää mitä tuleman pitää. Elääkö edes eläkeikään saakka. Toivottavasti nyt kuitenkin :)   ap [/quote] Taidat olla vielä aika nuori kun ei eläkeasiat kiinnosta. Voit hyvinkin elää vanhaksikin. Eläkkeesi ei kerry kun et käy töissä. Päädyt saamaan surkeaa kansaneläkettä. Teille voi tulla ero. Sitten on velä surkeampaa.

[/quote]

Ei vaan TAKUUELÄKE, ehkä asumistuki, toimeentulotuki, niin missä ongelma? 

[/quote]

Ongelma on siinä, että rahaa tulee vähän ja tulevaisuudessa todennäköisesti vieläkin vähemmän, kun Suomi on elänyt yli varojensa. Ei ole varaa äyskäröidä ilmaista rahaa jokaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:02"]

Te, jotka maalailette uhkakuvia yksin jäämisestä miehen löytäessä nuoremman, niin kaikki miehet eivät ole senkaltaisia. Ja miksi jättää hyvinvoiva, elämäniloinen vaimo joka huolehtii kodista ja lapsista ja joka on hyväntuulinen miehen tulessa kotiin raskaan työpäivän jälkeen ruoka valmiina. Hyväntuulinen koska on saanut tehdä sitä mitä eniten haluaa eli olla kotona ja työelämän paineet ei paina niskassa. Mies saa seksiäkin luultavammin useammin kuin työssäkäyvän vaimon mies.

[/quote]

Naiivia on tehdä kahta työtä, ensin työelämä ja sitten kotona. Minäkin olen varautunut, otin vakavaraisen minua vanhemman, koulutetun miehen, ja eläke on turvattu. Ehkä joku nauttii raatamisesta, voihan se olla niin....

Äh mä taidan olla sun vastakohta, mutta mun korviin sun teksti tuntuu todella naiivilta. Sulla ei oo tainnut olla elämässä juuri vastoinkäymisiä kun noin uskot miehen olevan terve, hengissä ja uskollinen koko sun elämäsi ajan. Toisaalta jollain ihmisillä vaan elämässä asiat menee hyvin, ehkä sä oot niitä :). 

Mä oon hankkinut hyvän työn ja omaisuutta, jotta aikanaan pystyn eroamaan halutessani miehestäni, mikäli yhteiselo ei 20v. päästä enää maistukkaan. Työurallani olen edennyt siten, että voin tulevaisuudessa mm. auttamaan nuorta sairaseläkkeellä olevaa sisarustani ja tarjoamaan lapsilleni virikkeitä matkustelun ja harrastusten kautta.  

[/quote]

Vierailija
64/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:07"] Niin, no tee sitten niin! Itse jäin juuri työttömäksi ja mies sanoi, että hänen puolestaan voin jäädä kotiin jos niin haluan. Taloudellisesti ehkä pärjättäisiin, ainoa huoleni on tuleva eläke... [/quote]   Niin varmaan teenkin :) Minä en jaksa tulevasta eläkkeestä stressata, koska kuka tietää onko siinä vaiheessa, kun itse olen eläkeiässä, enää mitään eläkkeitä olemassakaan ja toisekseen, mistä sitä tietää mitä tuleman pitää. Elääkö edes eläkeikään saakka. Toivottavasti nyt kuitenkin :)   ap [/quote] Taidat olla vielä aika nuori kun ei eläkeasiat kiinnosta. Voit hyvinkin elää vanhaksikin. Eläkkeesi ei kerry kun et käy töissä. Päädyt saamaan surkeaa kansaneläkettä. Teille voi tulla ero. Sitten on velä surkeampaa.

[/quote]

Ei vaan TAKUUELÄKE, ehkä asumistuki, toimeentulotuki, niin missä ongelma? 

[/quote]

Ongelma on siinä, että rahaa tulee vähän ja tulevaisuudessa todennäköisesti vieläkin vähemmän, kun Suomi on elänyt yli varojensa. Ei ole varaa äyskäröidä ilmaista rahaa jokaiselle.

[/quote]

Kyllä on varaa, jokainenhan saa hankkia niin hyvän elämän kuin haluaa, osa tyytyy vähempään.

Vierailija
65/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä ei kuule auta yhtään vaikka olisit miten hyväntuulinen ja sekstaava, jos verisuoni katkeaa päästä, itsemurhapommittaja tulee tojotalla vastaantulevien kaistalta päin, miehen duuni loppuu tai nopeasti etenevä alzheimeri tekee hänestä karkailevan kiukkupussin. Hehkeä uusi tyttöystävä on vain yksi vaihtoehto.

Vierailija
66/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:02"]

[/quote]

Naiivia on tehdä kahta työtä, ensin työelämä ja sitten kotona. Minäkin olen varautunut, otin vakavaraisen minua vanhemman, koulutetun miehen, ja eläke on turvattu. Ehkä joku nauttii raatamisesta, voihan se olla niin....

[/quote]

[/quote]

No mutta sitten ei ole ongelmaa, jos rahaa on ja avioehtoja ei ole tai eläke on muuten turvattu, niin jää ihmeessä kotiin.  Ymmärsin vain aloitusviestistä, joudutte esim. karsimaan matkustelusta, koska siihen ei riitä enää rahat. 

Vierailija
67/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:11"]No voi että, kun ei vaan huvita mennä töihin, kun on niiiin mukavaa loisia miehen lompakolla!!! Huhhuh, mikä ajattelutapa!!! Kyllä aikuisen pitää itsensä elättää, ja jos lapsia tai kotieläimiä on, niin ne myös!!!
[/quote] Miehen ei sitten tarvitse osallistua lasten elättämiseen ollenkaan??

Vierailija
68/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita uhkakuvia on sitren olemassa vakuutukset.

Vierailija
69/79 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Sitä ei kuule auta yhtään vaikka olisit miten hyväntuulinen ja sekstaava, jos verisuoni katkeaa päästä, itsemurhapommittaja tulee tojotalla vastaantulevien kaistalta päin, miehen duuni loppuu tai nopeasti etenevä alzheimeri tekee hänestä karkailevan kiukkupussin. Hehkeä uusi tyttöystävä on vain yksi vaihtoehto.

[/quote]

So what, kukaan ei jää rahatta.

Vierailija
70/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no tee sitten niin!

Itse jäin juuri työttömäksi ja mies sanoi, että hänen puolestaan voin jäädä kotiin jos niin haluan. Taloudellisesti ehkä pärjättäisiin, ainoa huoleni on tuleva eläke...

Vierailija
71/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:07"]

Niin, no tee sitten niin!

Itse jäin juuri työttömäksi ja mies sanoi, että hänen puolestaan voin jäädä kotiin jos niin haluan. Taloudellisesti ehkä pärjättäisiin, ainoa huoleni on tuleva eläke...

[/quote]

Niin varmaan teenkin :)

Minä en jaksa tulevasta eläkkeestä stressata, koska kuka tietää onko siinä vaiheessa, kun itse olen eläkeiässä, enää mitään eläkkeitä olemassakaan ja toisekseen, mistä sitä tietää mitä tuleman pitää. Elääkö edes eläkeikään saakka. Toivottavasti nyt kuitenkin :)

ap

Vierailija
72/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon, että mies tekisi minulle muutaman kakakran.

Vierailija
73/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitus voisi olla ihan mun kirjoIttama. Mä mietin tuota päivittäin, mutta silti uskallus ei riitä jättäytyä tyhjän päälle. Mua pelottaa, etten enää työllisty myöhemmin (useiden vuosien koulutus menee hukkaan) ja/tai mies joutuu työttömäksi. Lisäksi haittaa myös se, että mun mies on aika huonosti tienaava eli minulla on selkeästi suuremmat tulot. 

Vierailija
74/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:12"]

Ap:n kirjoitus voisi olla ihan mun kirjoIttama. Mä mietin tuota päivittäin, mutta silti uskallus ei riitä jättäytyä tyhjän päälle. Mua pelottaa, etten enää työllisty myöhemmin (useiden vuosien koulutus menee hukkaan) ja/tai mies joutuu työttömäksi. Lisäksi haittaa myös se, että mun mies on aika huonosti tienaava eli minulla on selkeästi suuremmat tulot. 

[/quote]

Mua ei huoleta se, että kotona oltuani en enää saisi töitä, koska olen alalla jolla töitä tulevaisuudessakin todennäköisesti riittää (lähihoitaja).

Jos sinäkin haaveilet kotiinjäämisestä, niin voisitko ajatella, että jos joskus haluaisitkin takaisin, voisit vaihtaa alaa tms. jos et työllistyisi enää omalle alalle? Tai jos miehesi joutuisi työttömäksi, hän hakisi jotain muita töitä?

ap

Vierailija
75/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroa varten kannattaa alkaa laittaa rahaa syrjään jo nyt, jos sulla ei ole varallisuutta. Miehen luottokortti katkeaa ennen kuin ehdit kissaa sanoa, kun hän löytää nuoremman.

Vierailija
76/79 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:24"]

Avioeroa varten kannattaa alkaa laittaa rahaa syrjään jo nyt, jos sulla ei ole varallisuutta. Miehen luottokortti katkeaa ennen kuin ehdit kissaa sanoa, kun hän löytää nuoremman.

[/quote]

Mä jo odottelinkin tällaista kommenttia.. :P

Voihan sitä maalailla piruja seinälle ja jättää toteuttamatta kaikki haaveensa niiden pelossa. Tai sitten voi toteuttaa haaveitaan, ja jos ne jostain syystä menevätkin sitten puihin, voi tehdä uusia suunnitelmia. Jos mieheni löytää nuoremman, omaisuutemme kuitenkin jaetaan puoliksi (tai ainakin niin, etten ihan tyhjän päälle jää), lisäksi kuten aiemmin kommentoin, olen sellaisella alalla, joka työllistää aika varmasti, vaikka olisin vuosiakin kotirouvana.

ap

Vierailija
77/79 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN KÄY TÖISSÄ ENKÄ HALUAISIKAAN

Minulla on ihana, hemmotteleva ja varakas mies. Ei tarvi käydä töissä. Enkä ole halunnut tehdä lapsiakaan. Pidän itestäni hyvää huolta ja kotimme siistinä. Kyllä nautin! En tule ihmisten kanssa toimeen muutenkaan. Rakastan olla kotona ja puuhailla omia juttujani. Tykkään kyllä harrastaa ja matkustella mieheni kanssa. Miehelläni on hyvät tulot ja saanut perintöjä.

Vierailija
78/79 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olette laiskoja. Työ on raskasta ja olisihan se mukavaa lusmuilla kotona, kun joku muu maksaa kaiken. Mutta ei se huono vaihtoehto ole, jos miehelle se on ok ja tykkää, että joku tekee kotijutut. Ongelma vaan usein on, että miehet ei halua tuota, jolloin se ei tavallaan voi olla vaihtoehto. Ap:kin kirjoittaa, mistä olisi valmis luopumaan. Mutta onko miehesi valmis luopumaan niistä asioista? Haluaako mies luopua matkoista, kulutuksesta jne.? Ei se niinkään voi mennä, että toinen yksipuolisesti irtisanoutuu taloudellisesta vastuusta ja ajaa toisen nurkkaan sen kanssa. Nämä on aina yhteisiä päätöksiä. Kysytään toisinpäin: Olisitko ap itse valmis jatkamaan töissä, jos miehesi olisi valmis tinkimään kulutuksesta ja haluaisi jäädä puuhastelemaan kotiin? Et varmaan olisi. Älä silloin vaadi toiselta sitä, mihin et olisi itse valmis.

Vierailija
79/79 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua erillään, niin ei mene koti alta avioerossa. Ja tehdä edes pätkätöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi