Miehen "anteeksipyyntö", toimisiko teillä?
Mies loukkasi minua eilen pahasti.
Aamulla otin asian puheeksi ja sanoin etten pääse asiasta yli, enkä tiedä tahdonko jatkaa miehen kanssa. Mies väitti ettei ole sanonutkaan asioita joita sanoi ja että minun pitäisi hakeutua jonnekkin keskustelemaan ongelmieni kanssa.
Asia jäi vaiheeseen lasten herättyä ja päivä on mennyt myrtyneissä tunnelmissa.
Äsken mies sitten kaupasta tullessaan toi ruusukimpun ja sanoi anteeksi. Luulee kai nyt sitten kaiken olevan kunnossa.
Olisiko teilä?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:21"]
Kuka sanoi etten aio toteuttaa? Mielestäni annoin miehelle siinä vielä tilaisuuden paikata asiaa. Jos olisi todella aidosti pyytänyt anteeksi ja ollut pahoillaan olisin luultavasti ainakin koittanut antaa anteeksi.
Nyt tuollainen kukkakimpun kanssa ilmestyminen tuntuu lähinnä teeskentelyltä. Mies ei ota vastuuta sanoistaan mutta ei myöskään tahdo riidellä saati erota.
[/quote]Aha. Kukkakimpun kanssa anteeksipyyntö on teeskentelyä ja ilman kukkia olisi varmaan liian vähän. Mikään ei kelpaa.
Miten mies loukkasi? Arvioidaanpa sekin tähän samaan syssyyn, että onko eron arvoinen loukkaus vai ei.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:36"]
Mahdolliset loukkaantumisen aiheet top 5 ap:n kirjoitustyylin perusteeella:
- liian positiivinen kommentti jostain naispuolisesta ihmisestä, joka ei ole ap
- vitsi, jota ap ei ole tajunnut
- varomaton kommentti ap:n huumorintajuttomuuteen ja tylsyyteen liittyen
- maininta ap:n löysästä ja selluliittisesta, mutta littanasta perseestä
- maininta siitä, että ap:n hengitys löyhkää
- miehen kyllästyminen ap:n jatkuvaan piereskelyyn
- miehen varomaton ihailun ilmaisu tv:ssä tai lehdessä olevasta naisesta
- varomaton kommentti ap:n riippuviin nahkarukkasiin/ihrasäkkeihin liittyen
- liian vaikeilla termeillä lausuttu mielipide, jota ap ei ole ymmärtänyt
- varomaton moite liittyen ap:n huonotuuliseen, masentavaan ja happamaan olemukseen
Mikäs osui ja upposi ap?
[/quote]
Ei mikään osunut, sori vaan, en mä pikkujutista jaksa vetää hernettä nenuun.
Mies siis antoi ymmärtää että en hoitaisi lapsia kunnolla, mikä ei siis pidä paikkaansa.
Ap
Miksi luulet, että mies arvosteli sun taitoja lastennne hoitajana? Ei mitään perää?
Jos aiheetonta tosiaan, niin loukkaantuisin minäkin, mutta en varmaan ihan erolla uhkaisi? Tais miehesi olla kännissä näin sanoessaan?
Ap on täynnä luuloja miehestään. Ei hyvä.
Meillä ruusukimppu olisi todella iso juttu, koska en ole 16 vuoden suhteemme aikana saanut sellaista vielä koskaan. Ottaisin sen kyllä ihan tosissaan. Minusta muutenkin teot ovat tärkeämpiä kuin sanat.
Mieheltäni tulee aina tuo "mene tutkituttamaan pääsi" tai vastaava, kun olen eri mieltä hänen kanssaan. Mua se vain naurattaa. Purskahdan siis yleensä ihan ääneen nauruun kun kuulen sen. Ei siis tehoa muhun ollenkaan.
Kerro ap nyt vähän tarkemmin tilanteesta? Mies siis sanoi (suuttuneena?) jotain liittyen kykyihisi hoitaa lapsianne, ja pahoitit mielesi? Ja seuraavana päivänä kielsi sanoneensa näin?
Avaa tilannetta vähän enemmän niin voidaan haukkua miehesi yhdessä ;)
Millasia kukkia se toi? Jos toi ruusuja, niin voisin harkita. Muussa tapauksessa annan neuvon: JÄTÄ SE SIKA!
Mies siis vaati mua hoitamaan yhden lapsiin liittyvän jutun, josta kieltäydyin, ihan asiallisesti. Mies sitten antoi tosiaan ymmärtää etten mielestään hoida lapsia kunnolla, mikä ei siis pidä paikkaansa, oon aika tiukkis tässä ;)
Tähän vastasin sanomalla tietty ettei pidä paikkaansa ja että mies oli asiaton. Ja taisipa myös lipsahtaa myös muutama ei niin asiallinen kommentti miehen luonteeseen liittyen, johon mies vastasi haukkumalla vanhempiani(oikeesti, kuka tekee niin?)
Lapset alkoi sitten katsoa jo katsoa vähän hitaasti ja keskustelu jäi siihen.
Ap
Ap, ovatko nimikirjaimesi H.M?
Koska jos ovat niin miehesi on oikeassa ja sinä olet oikeasti vaativa persoona, joka on persoonallisuushäiriö.
eikö voi ajatella että tulipa sanottua. Mutta sellasta se on joskus kiukuspäissään.
Jos mies pyytää anteeksi niin antaisin anteeksi. Mitä vielä pitäisi olla ? Kieriä maassa, leikkiä kuollutta ?
Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa.
Taisi olla illan trolli tai sitten juttu oli niin mitätön, että ap:ta itseäänkin rupesi hävettämään. Se siitä.