Voisiko sun vyötärönympärys olla 60 cm?
En ymmärrä miten voi olla mahdollista pitkällä ihmisellä. Misseillä pidetään ihannemittoina 90-60-90.
Kommentit (51)
Mun vyötärö oli 64cm lukion alkaessa ja pituus 163cm. Siitä on 40 vuotta ja saman verran on senttejä tullut lisää vyötäröön. Painokiloja ei ole tullut ihan niin paljon lisää, mutta lihaksisto on hyvä.
Helpompaahan tuo on pitkällä, kun todennäköisesti kylkiluiden ja lantion luiden väliin jää pidempi matka.
Itse olen 164cm, kylkiluiden ympärysmitta ihan pelkillä luilla on noin 75cm, ja lantion luiden 90cm. Kun näiden väliin jää noin 10cm korkeussuunnassa, on mahdotonta että vyötärö menisi sisäänpäin niin paljoa että 60cm vyötärö toteutuisi. Olisi ihan luonnottoman näköistäkin. Nyt on 77cm ja ihan tiimalasi olen silti silmämääräisesti arvioiden, kun "lihalliset" mitat on 93-77-102. Lyhyehkölle naiselle tuokin on jo niin kurvikas että istuvia vaatteita on turha etsiä. Pidemmälle todennäköisesti näyttäisi suoremmalta.
Lyhyellä ihmisellä nimenomaan ei voi olla kun kylkiluut on niin lähellä lonkkaluita, ettei jää kunnon väliä siihen. Itsellä ei edes alipainosena ollut lähelläkään alle 60cm vyötäröä.
Ei ollut edes 10 kiloa alipainoisena.
Alumman kylkiluun ja suoliluun harjan väliin jää noin 10 cm väli, joten luusto määrittää vyötärönymäryksen, jos muuten on hoikka. Useimmille suomalaisille tuo on mahdotonta. Itseltäni ei onnistu, ei edes 45 kiloisena ja sirovartaloisena. Kylkiluita en ala poistamaan.
Kun katselee kaupungilla hoikkia naisia niin monella näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Alumman kylkiluun ja suoliluun harjan väliin jää noin 10 cm väli, joten luusto määrittää vyötärönymäryksen, jos muuten on hoikka. Useimmille suomalaisille tuo on mahdotonta. Itseltäni ei onnistu, ei edes 45 kiloisena ja sirovartaloisena. Kylkiluita en ala poistamaan.
10 cm??!! Mulla jää ehkä 2 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ja just saan sormen mahtumaan. Pituus 168 ja vyötärönympärys 67. Mitat 97/67/87 eli laiha päärynä?
Olen n. 175 cm ja mulla on ollut vyötärö pienimmillään 57 cm. Olin alipainon rajoilla, mutta en sairaalloisen laiha. Ruumiinrakenteen puolesta siis mahdollista, mutta tuo ei ollut paino jota pystyisin ylläpitämään ilman rajua liikkumista ja olemattomia kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ja just saan sormen mahtumaan. Pituus 168 ja vyötärönympärys 67. Mitat 97/67/87 eli laiha päärynä?
Outoa.
Voisi ja on ollutkin. Olen 173/57 ja vyötärö tällä hetkellä n. 64cm. Jos treenaisin niin varmasti tulisi kapeammaksi. Kropan malli on tämmöinen pitkä, kapea ja pienirintainen.
Joo, sen se onkin (58cm), mutta olenkin lyhyt (160cm).
Ei voisi. Alimman kylkiluun ja suoliluun väli on vain muutamia senttejä. Olen 164 cm pitkä, painan 46 kg, vyötärönympärys on 66 cm. Vatsalihakset erottuvat, ei paljoa rasvaa. Alimmillaan joskus painoin 38 kg (en suosittele), eikä vyötärönympärys ollut kapeampi.
170 cm pitkä ystäväni taas painaa 56-58 kg ja hänen vyötärönympäryksensä on 55 cm.
Se on paljon vartalonmallista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vyötäröni on 63 cm. Kai se voisi olla 60 cm:kin, jos tekisin jotain. Näin on ihan hyvä. Olen 163 cm ja 46 kg.
Kuumalta kuulostaa ;)
Ei todellakaan. Nyt vyötärönympärykseni on 89cm, ja olen silti vielä normaalipainon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Se on paljon vartalonmallista kiinni.
Oisko kuitenkin ylipainosta..
Olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen että alipainon puolella olisi mahdollista kuten malleillakin on. Olen 175 pitkä ja sentti lähtee tai tulee kiloa kohden. Nyt ympärys on 67 ja 7 kiloa tiputtamalla olisin jo alipainon puolella, laihduttaminen ei ole mielessä.
160 cm, 52 kg, 62 cm. Muut mitat pysyvät samana vuodesta toiseen mutta pituus on jo alkanut vähentyä. Tuskin koskaan pääsen tuohon 60 cm vyötärönympärykseen mutta eipä se ole tavoitekaan.
Ei, en ole sen mallinen laihanakaan. Ei haittaa.