Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bussi ei ottanut kyytiin, koska mukana oli polkupyörä

Vierailija
05.09.2020 |

Meniköhän tämä nyt ihan oikein? Olin eilen menossa bussilla kaupunkiin ja mukanani oli polkupyörä, kuten monesti ennenkin. Kuskit ovat aina ottaneet kyytiin, vaikka olisi ollut hieman myöhässä aikataulusta ja bussissa paljonkin ihmisiä.

Eilen kuitenkin kuski ei suostunut ottamaan kyytiin, koska "ei ole tilaa". Muuten hyvä, mutta bussissa ei ollut yhtään ketään muuta ja kuski oli jopa ajoissa pysäkillä. Laitoin palautetta yhtiölle, mutta kysyn silti täältä, että menikö oikein? Ja olen aina myös valmis ollut maksamaan ylimääräistä, mutta koskaan kuskit eivät ole lisämaksua pyörästä ottaneet. Tämä eilinen kuski oli aivan uusi naama.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota seuraavalla kerralla auto mukaan ja kysy saako sen ottaa kyytiin.

Vierailija
22/28 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun ottamaan polkupyörän mukaan, koska matkaa kaupunkiin on reilu 30km yhteen suuntaan. Käyn kaupungissa hoitamassa asioita ja koska takaisin tulee vain yksi vuoro, tarvitsen mukaan pyörän, jotta ehdin hoitaa asiani ja ehdin tuolla vuorolla takaisin kotiin.

Kun olen aiemmin kulkenut näin, kuskista riippuen pyörä on tullut sisälle lastenvaunujen tilaan tai sitten on laitettu sinne ruumaan. Koskaan kuski ei ole ottanut lisämaksua, vaikka ensimmäisellä kerralla siitä kysyinkin, mutta ei kuulemma peritä ylimääräistä maksua. Sen tiedän, että pitkän matkan busseissa pitää varata ja maksaa etukäteen.

Ap

30 km taittuu pyörällä helposti. Ihan älytöntä mennä matka bussilla pyörän kanssa.

Kyllähän minä sen silloin pyöräilenkin, kun ei ole "isoja" juttuja hoidettavana. Jos käyn kaupassa, haen jonkin paketin tai muuten tulee paljon tavaraa, se on todella hankalaa polkea tuollainen matka isojen ja painavien kantamusten kanssa.

Varsinkin, kun koko matkalla on ehkä 2km pyörätietä, lopun matkan joutuu ajamaan autotien reunassa.

Ap

Miksi sitten edes otat pyörää mukaan kun "isoja" juttuja hoidettavana? Kerta se vaan hankaloittaa liikkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun ottamaan polkupyörän mukaan, koska matkaa kaupunkiin on reilu 30km yhteen suuntaan. Käyn kaupungissa hoitamassa asioita ja koska takaisin tulee vain yksi vuoro, tarvitsen mukaan pyörän, jotta ehdin hoitaa asiani ja ehdin tuolla vuorolla takaisin kotiin.

Kun olen aiemmin kulkenut näin, kuskista riippuen pyörä on tullut sisälle lastenvaunujen tilaan tai sitten on laitettu sinne ruumaan. Koskaan kuski ei ole ottanut lisämaksua, vaikka ensimmäisellä kerralla siitä kysyinkin, mutta ei kuulemma peritä ylimääräistä maksua. Sen tiedän, että pitkän matkan busseissa pitää varata ja maksaa etukäteen.

Ap

30 km taittuu pyörällä helposti. Ihan älytöntä mennä matka bussilla pyörän kanssa.

Kyllähän minä sen silloin pyöräilenkin, kun ei ole "isoja" juttuja hoidettavana. Jos käyn kaupassa, haen jonkin paketin tai muuten tulee paljon tavaraa, se on todella hankalaa polkea tuollainen matka isojen ja painavien kantamusten kanssa.

Varsinkin, kun koko matkalla on ehkä 2km pyörätietä, lopun matkan joutuu ajamaan autotien reunassa.

Ap

Miksi sitten edes otat pyörää mukaan kun "isoja" juttuja hoidettavana? Kerta se vaan hankaloittaa liikkumista.

En edes tiedä, miksi viitsin yrittää selittää...Siksi, koska kaupungissa en muuten ehtisi paikasta toiseen niin, että ehtisin vielä siihen bussiinkin.

Ap

Vierailija
24/28 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvää mekanofobiaa. Olen pöyristynyt!

Vierailija
25/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan mennä yhteen suuntaan työmatkalla kun on 8km matka

Vierailija
26/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt hyvin ja oikein laittaessaan palautteen ja kyselyn bussifirmalle.

Täällä aaveellä me emme voi muuta kuin pahoitella asiaa.

Omalla paikkakunnalla bussiyhtiön sivuilla lukee, että polkupyörän voi ottaa mukaan tilan salliessa ja siitä peritään aikuisen kertamaksu.

Itse en ole koskaan kuljettanut pyörää bussissa. Ihmettelinkin, otetaanko se sinne keskivälikköön sisälle vai tuupataan ruumaan. Mielestäni kaupunkibusseissa ei edes ole semmoista isoa tavaratilaa, mihin aikuisen 28" pyörä mahtuisi. Ja siellä pyörä likaantuisi ja ehkä saisi vielä kolhujakin. Pyörää ei oikein voi purkaa/paketoida, kun tarvisin ajaa sillä pysäkiltä mökille vielä 6 km samaan matkaan.

Vierailija
27/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittorunko mahtuu mukaan aina.

Vierailija
28/28 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa täällä ainakaan ottaa pyörää bussiin. Ei vaikka pyörä olisi rikki kun takakumi on puhki.

Ennen vanhaan sai ottaa, mutta nykyään Ei.

Turvallisuus on se syy miksei kuulema saa ottaa. Ei edes kesällä vaikka on todella hiljaista bussissa.