Oletko käynyt ulkomaiden taidemuseossa?
Mitä suosittelet? Lontoon Tate Modern on kiva paikka. Viime kerrasta on aikaa monta vuotta.
Kommentit (12)
Varmaan noin 40 maan. Esim. Bilbaon Guggenheim on ihana.
Matame Tussautin vahakapinetista oon varastanut sen Remprantin paremman maalauksen! Nauraa!
Juuri kuten aloittaja ja ensimmäinen vastaaja sanoivat! Paitsi ravintoloita en jaksa. Oma suosikkitaidemuseoni oli Brysselissä, mutta harmittaa, kun en muista paikan nimeä.
Olen käynyt ja osa kuuluisimmista on sellaista jonotusta ja ihmispaljoutta, että kokemus jää jotenkin valjuksi. Yleensä etsin niistä tietyt maalaukset enkä edes yritä sulatella kaikkea, koska se on varsin mahdotonta.
Taitaa Firenzessä olla eniten klassista taidetta.
40 maata on jo luku sinänsä. Tahtoisin päästä vaikkapa noin 15 maan museoon. Takana on vasta noin 8 maata.
Mä en tykännyt tate modernista, ihan omituisia juttuja. National Gallery on enemmän mun mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ja osa kuuluisimmista on sellaista jonotusta ja ihmispaljoutta, että kokemus jää jotenkin valjuksi. Yleensä etsin niistä tietyt maalaukset enkä edes yritä sulatella kaikkea, koska se on varsin mahdotonta.
Viimeksi Firenzessä varasin GetYourGuiden kautta opastuksen. Pääsi jonon ohi, sai korvaan ripustettavan kuulokkeen johon todella pätevä opas kertoi teoksista. Ei tietenkään kaikkia ehdi mutta tietyt.
Todellakin kannattaa maksaa, ettei tarvi tunteja jonottaa.
Asun Lontoossa ja täällä suosittelen Tate Modernin lisäksi seuraavia:
The National History Museum
British Museum
Victoria and Albert Museum
Tate Britain (on siis eri kuin tuon Tate Modern)
Science Museum
Lontoossa suuri osa museoista on ilmaisia.
Valte Pitkä-Tenho kirjoitti:
Matame Tussautin vahakapinetista oon varastanut sen Remprantin paremman maalauksen! Nauraa!
En usko.
Kaikki Euroopan maiden pääkaupunkien taidemuseot on käymisen arvoisia. Olen käynyt Jos ei käy maan kirkoissa, hautausmailla, taidemuseoissa, ruokakaupoissa ja ravintoloissa, ei ole maassa käynytkään.