Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatteko pitkiä liittoja?

Vierailija
12.10.2013 |

Tuli vaan mieleen, kun niin hirveesti ihmiset eroaa, ja täältäkin saa lukea niin paljon eroista, ex-liitoista yms. Vieläkö teidän mielestä pitkiä liittoja arvostetaan ja pyritäänkö niihin edes? Merkitseekö teille mitään esim se, että rakastutte ja mies onkin eronnut?

Itse olen ollut naimisissa vajaa seitsemän vuotta, ja lähtökohta on että ei erota missään vaiheessa. Arvostan vanhempieni pitkää liittoa (ja muidenkin lähipiirin ihmisten) ja pyrin itsekin pitkään liittoon. Sydäntä särkee nämä erot, ja niistä lukeminen.. Enkä tarkoita tätä pahalla. Erot vaan eivät ole koskettaneet elämääni koskaan kovin läheltä, niin osaan vain kuvitella miltä se tuntuu.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 15:55"]

Arvostan sitoutumista eli sitä, että kun on solmittu suhde, tehdään kaikki mahdollinen sen onnistumisen hyväksi. Pitkä liitto osoittaa, että työtä on tosiaan tehty. Siksi arvostan pitkää liittoa enemmän kuin kertakäyttösuhteita.

[/quote]

Mun omat vanhemmat ovat olleet naimisissa yli 50 vuotta ja siinä on kyllä 50 vuotta liikaa. Kyseessä oli pakkoavioliitto, koska äiti tuli raskaaksi hyvin lyhyen seurustelun jälkeen. Sekä äiti että isä ovat selkeästi olleet onnettomia koko avioliiton ajan ja enimmäkseen vihaavat ja halveksivat toisiaan. Äiti soittaa vieläkin minulle viikottain ja kertoo miten isä sanoi pahasti ja yhyy-yhyy, hän on koko elämänsä pilannut moisen k*sipään kanssa.

Appivanhemmat oli naimisissa melkein 60 vuotta. Appi piikitteli vaimoaan ilkeästi loppuun asti, sitä ei kieroimmallakaan mielikuvituksella saanut käännettyä hyväntahtoiseksi naljailuksi.

Oma liitto miehen kanssa on kestänyt melkein 30 vuotta. Olen mieheni kanssa yhdessä, koska rakastan ja kunnioitan häntä ja hän minua. Meillä on hauskaa yhdessä. Olen sairastanut vakavasti enkä siitä olisi selvinnyt ilman miehen tukea. On meidän suhteessa ollut vaikeita aikoja ja pari kertaa olen mieheltä kysynyt, haluaako hän erota, mutta niistäkin on selvitty. Minusta pelkkä liiton pituus ei ole itseisarvo. Joskus on parempi, jos puolisot yhdessä huomaavat, että eivät ole onnellisia yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän