Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ateisti uskaltaa olla ateisti kuolemaan asti?

Vierailija
12.10.2013 |

Esim. kuolemansairas isäni sanoi ei kun hoitaja kysyi haluaako mahdollisesti jutella papin kanssa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 15:26"]

Ateistien maailman kuva on pimeä, synkkä, lohduton ja vailla toivoa.

[/quote]

Täysin väärin, hihhuli pieni!

Elämäni on upeaa, nautin joka hetkestä vailla harhakuvitelmia jonkun jumalan olemassaolosta.

Vierailija
42/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 10:19"]

Että onko se jotain jääräpäisyyttä "minähän en usko"? On varmaan sitten mukava tunne kun näkee päässeensä Saatanan luokse.

[/quote]

Todista ensin, että Saatana on olemassa tai Jumala. Niin, milläs todistat?

Minä en pelkää kuolemaa niin paljoa, että sen takia kääntyisin uskoon. Kuolema on osa elämän kiertokulkua, josta moni on näköjään vierottunu pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:33"]

Ei kyse ole uskaltamisesta tai siitä, että valitsisi uskonnon tms. mistä on itselle eniten hyötyä. Jos ei usko mihinkään jumaliin tai saatanoihin, niin sitten ei vaan usko. Ei kukaan pakottamalla käännynnäiseksi tule. 

[/quote]

Jaaaaa, siis ei usko saatanoihin??? Saatanahan riehuu maailmassa kaikkialla tehden pahaa. Miksei muka sitten uskoisi sen olemassaoloon ja jos kerran on paha olemassa niin mikä sulkee pois hyvän? Miksei voisi uskoa Jumalaan kun kerran saatanakin on olemassa ja onhan saatananpalvojiakin joiden bileissä tapahtuu kaikenlaista saatanallista. Saavat huonekalutkin siirtyilemään ja kiroamalla jonkun saavat henkilön elämän menemään onnettomuuksiin. Miksei siis voisi uskoa hyvään joka ohjaa elämää hyvään suuntaan?

[/quote]

Aivan sairasta tekstiä....

Yritä nyt jo tajuta että mitään yliluonnollista ei ole olemassa.

Vierailija
44/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:33"]

Ei kyse ole uskaltamisesta tai siitä, että valitsisi uskonnon tms. mistä on itselle eniten hyötyä. Jos ei usko mihinkään jumaliin tai saatanoihin, niin sitten ei vaan usko. Ei kukaan pakottamalla käännynnäiseksi tule. 

[/quote]

Jaaaaa, siis ei usko saatanoihin??? Saatanahan riehuu maailmassa kaikkialla tehden pahaa. Miksei muka sitten uskoisi sen olemassaoloon ja jos kerran on paha olemassa niin mikä sulkee pois hyvän? Miksei voisi uskoa Jumalaan kun kerran saatanakin on olemassa ja onhan saatananpalvojiakin joiden bileissä tapahtuu kaikenlaista saatanallista. Saavat huonekalutkin siirtyilemään ja kiroamalla jonkun saavat henkilön elämän menemään onnettomuuksiin. Miksei siis voisi uskoa hyvään joka ohjaa elämää hyvään suuntaan?

[/quote]

Aivan sairasta tekstiä....

Yritä nyt jo tajuta että mitään yliluonnollista ei ole olemassa.

Vierailija
45/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:38"]

Itse en uskaltaisi olla ateisti kuolemaan asti, koska en halua pelata venäläistä rulettia. Haluan elää varman päälle ja valitsin uskon Jumalaan. Uskon, että Jumala on ja tämän elämän jälkeen on parempaa tarjolla. Minulla ei ole mitään riskiä. Ateistilla on olemassa riski.

[/quote]

Hyvin on sinut peloteltu.

Vierailija
46/67 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi olla ateisti kuolemaan asti, koska en halua pelata venäläistä rulettia. Haluan elää varman päälle ja valitsin uskon Jumalaan. Uskon, että Jumala on ja tämän elämän jälkeen on parempaa tarjolla. Minulla ei ole mitään riskiä. Ateistilla on olemassa riski.

[/quote]

Sinulla on täsmälleen yhtä suuri riski: uskot väärään jumalaan tai jumalaa ei ole olemassa.

Vierailija
47/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D No mietitään tätä nyt oikein porukalla, ei eletä ollenkaan...

Vierailija
48/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt uskovaiset ymmärtää että kyse ei ole siitä että ei olisi hyvän puolella pahaa vastaan tai minkäänlaisesta valinnasta, vaan siitä että ei vain usko että jumalaa on. Ei kukaan ole teidän uskovaisten kiusaksi uskomatta, vaan siksi että ei ihan todella vain usko, ei vaikka kuinka pelottelisitte helvetillä. En usko helvettiin, en voi pelätä sitä. Ette tekään ala uskomaan joulupukkiin vaikka kuinka yrittäisitte. Yrittäkääpä nyt. Pinnistäkää, joulupukki on, on se, eikö pelota että tulee risuja jos ei usko? Tämä koko keskustelu on ihan absurdi.

Vierailija
49/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pöhkö. Sinähän se pelkäät helvettiä niin ettet uskalla elää. Ateistilla on lupa nauttia tästä elämästä, rakastaa vapaasti ilman pelkoja ja kuolla rauhassa kun sen hetki on. Teillähän ne synkät säännöt on joiden mukaan te itse tuomitsette toisia uskovaisia. Ei saa olla oma itsensä. Ei meitä kannata surra, meillä on ihanaa. Me olemme vapaita elämään ainoa elämämme ilman jatkuvaa ahdistusta tulevasta ja syyllisyyttä tekemisistämme.

Vierailija
50/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: mihin uskontoon pitäisi mielestäsi uskoa? Todennäköisesti et ole niin typerä, että olet syntynyt jonkun tietyn uskonnon piiriin/vaikutusaluelle ja uskot, että se on se ainoa oikea uskonto kaikkien maailman uskontojen joukossa. Lienet tutkinut ainakin kaikki maailman valtauskonnot ja niiden pyhät teokset ennen itsenäisen päätöksesi tekoa. Jos et, niin please älä jaksa loukata ajattelevien ihmisten älykkyyttä.

Vierailija
51/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]ööö... kukas se täällä toivottaa toisia helvettiin kuoleman jälkeen?

Vierailija
52/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan, en taivaaseen en kadotukseen. Oman katsomukseni mukaan, kun ihminen kuolee, hänestä jää jäljelle vain se konkreettinen ruumis. Ihminen ei siis "tiedä" olevansa kuollut, koska tietoisuus on sammunut. Ihmistä ei vain enää siis ole. Ei myöskään jälleensyntymistä tms. Kuolema ei ole suuri tyhjyys, josta ihminen on tietoinen. Kuolemaan loppuu kaikki. 

Vierailija
53/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On sinulla se riski, että olet väärässä uskonnossa.

Ateistin riski on kyllä niin pieni, suorastaan olematon, etten jaksa muuttaa kantaani.  Lapsena alle 7-vuotiaana viimeksi uskoin helvettiin ja taivaaseen. Mutta sitten huomasin, ettei kukaan täysjärkinen aikuinen ympärilläni uskonutkaan, ne olivat vain satuja lapsille. Lisäksi MIKÄÄN omissa kokemuksissani ei viittaa kristinuskon oppien oikeassaolemiseen. Tai minkään muunkaan uskonnon oppien.

Olisi ihmeellistä, jos ihminen, nimenomaan kristitty, olisi ARVANNUT oikein, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ylipäätään se, että ihmisen (islamistin, buddhalaisen etc.) arvailut siitä menisivät oikeaan, olisi ihme.  

Ajattelen itse niin, että ihminen ei tiedä, eikä mitään henkiolentoa ole, joka olisi asiasta meille ilmoittanut. Ihmiset ne vain ovat toisilleen ilmoitelleet.

Vierailija
55/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siellä helvetissä sitten on? Juodaan viinaa, naidaan ja soitetaan mm. hevimusiikkia??? 

Vierailija
56/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 08:05"]

En usko jumalaan, en taivaaseen en kadotukseen. Oman katsomukseni mukaan, kun ihminen kuolee, hänestä jää jäljelle vain se konkreettinen ruumis. Ihminen ei siis "tiedä" olevansa kuollut, koska tietoisuus on sammunut. Ihmistä ei vain enää siis ole. Ei myöskään jälleensyntymistä tms. Kuolema ei ole suuri tyhjyys, josta ihminen on tietoinen. Kuolemaan loppuu kaikki. 

[/quote]

Tämän paremmin en olisi varmaan itsekään osannut tuota sanoa!

Vierailija
57/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin että miten kristitty uskaltaa olla kristitty kuolemaansa asti.

Mitä jos veikkaatkin väärää hevosta ja paratiisi odottaa vain islamisteja?

Vierailija
58/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:54"]

Ateistin riski on kyllä niin pieni, suorastaan olematon, etten jaksa muuttaa kantaani. Lapsena alle 7-vuotiaana viimeksi uskoin helvettiin ja taivaaseen. Mutta sitten huomasin, ettei kukaan täysjärkinen aikuinen ympärilläni uskonutkaan, ne olivat vain satuja lapsille. Lisäksi MIKÄÄN omissa kokemuksissani ei viittaa kristinuskon oppien oikeassaolemiseen

[/quote]

Sinä ja minä ollaan RAJALLISIA ja EREHTYVIÄ ihmisiä, eikö totta - siksi se, että sinulla tai minulla ei tähän mennessä ole kokemuksia tai ymmärrystä esim. kristinuskon käsitysten oikeassaolemisesta, ei tarkoita, etteivät ne voisi pitää paikkansa! Kuuluisa matemaatikko, fyysikko ja filosofi Blaise Pascal sanoi aikanaan jotenkin tähän tapaan: Jos se, mitä kristityt sanovat Jumalan rakkaudesta, anteeksiannosta, kadotuksesta, pelastuksesta jne. onkin harhaa ja kuitenkin uskon siihen, en ole menettänyt yhtään mitään. Mutta entä jos se onkin totta, ja minä en kuitenkaan usko siihen eikä minulla ole suhdetta Jumalaan? Silloin olisin menettänyt oikeastaan kaiken. http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
59/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asui mukava mummo, jonka kanssa usein rupattelin. Kerran hän kertoi äidistään, ja siitä kuinka hän oli kysynyt häneltä sairaalavuoteen äärellä vähän ennen tämän kuolemaa, että uskooko tämä Jumalaan. Äiti oli vastannut, että "ei tässä iässä uskalla olla uskomattakaan." Aika mukavasti sanottu. :)

Vierailija
60/67 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:54"]

Ateistin riski on kyllä niin pieni, suorastaan olematon, etten jaksa muuttaa kantaani. Lapsena alle 7-vuotiaana viimeksi uskoin helvettiin ja taivaaseen. Mutta sitten huomasin, ettei kukaan täysjärkinen aikuinen ympärilläni uskonutkaan, ne olivat vain satuja lapsille. Lisäksi MIKÄÄN omissa kokemuksissani ei viittaa kristinuskon oppien oikeassaolemiseen

[/quote]

Sinä ja minä ollaan RAJALLISIA ja EREHTYVIÄ ihmisiä, eikö totta - siksi se, että sinulla tai minulla ei tähän mennessä ole kokemuksia tai ymmärrystä esim. kristinuskon käsitysten oikeassaolemisesta, ei tarkoita, etteivät ne voisi pitää paikkansa! Kuuluisa matemaatikko, fyysikko ja filosofi Blaise Pascal sanoi aikanaan jotenkin tähän tapaan: Jos se, mitä kristityt sanovat Jumalan rakkaudesta, anteeksiannosta, kadotuksesta, pelastuksesta jne. onkin harhaa ja kuitenkin uskon siihen, en ole menettänyt yhtään mitään. Mutta entä jos se onkin totta, ja minä en kuitenkaan usko siihen eikä minulla ole suhdetta Jumalaan? Silloin olisin menettänyt oikeastaan kaiken. http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

[/quote]Itseä ottaa päähän tuo lutkujen asenne, että ihmiset ovat paskoja matosia.

Mitä jos islam onkin totta ja kristityt väärässä? Onko sinulla varaa pelata yhden kortin varaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme