Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevan puolison entisen kuolleen puolison syntymäpäivä... mitä mieltä?

ehkätulevapuoliso
05.09.2020 |

Olen pian menossa avopuolisoni kanssa naimisiin. Hän on jäänyt leskeksi muutamia vuosia sitten.
Teen kolmivuorotyötä ja harvoin on vapaita viikonloppuja, nyt onnistuin järjestämään sellaisen. Edellinen oli viisi viikkoa sitten ja seuraava kuukauden päästä. Iloisena avupuolison kansa odotimme tätä viikonloppua ja suunnittelimme tekemisiä yhdessä. Eilen illalla soi puhelin ja kuulin miehen vastaavan puhelimeen..."tottakai, tietysti voin tulla". Miehen aikuinen lapsi kutsui hänet viettämään porukalla muiden lasten (kaikki aikuisia) ja kuolleen puolison appiukon kanssa tämän kuolleen syntymäpäivää. Fiilis viikonlopusta tippui kuin lehmän häntä... pahoitin mieleni ja hermostuinkin - kun tuntuu että tuo kuollut puoliso kummittelee odottamatta milloin missäkin. Hermostuinko mielestäsi turhasta? Ja onko yleistä että vietetään kuolleiden syntymäpäiviä? Itse en ole törmännyt moiseen käytäntöön.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee vielä viikonloppuja. 

Tästä nimen omaan on kysymys eli ihmiset, jotka eivät joudu työskentelemään viikonloppuisin, eivät ymmärrä, miten tärkeitä ne harvat vapaat viikonloput ovat meille vuorotyöläisille. 

Vierailija
22/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle yhteiset viikonloput ei ole tärkeitä Niin ne ei ole. Jos sulle on niin onko väärä mies ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avioliitto päättyi puolison toistuvaan pettämiseen (kaksisuuntainen mielialahäiriö), se vei

kyllä itsetuntoa tehokkaasti. Nyt sitten olen tilanteessa, missä saan kilpailla vainajan kanssa. Huoh. 

Mielestäni korrektia olisi ollut se, että avopuoliso olisi lastensa kanssa sopinut viettävänsä noita synttäreitä vaikkapa edellisenä tai sitten seuraavana viikonloppuna,  kun minulla työtä. Eihän elossa olevat ihmisetkään pidä synttäreitään välttämättä juuri sinä päivänä kuin ne on. Jotenkin spooky koko juttu muutenkin. 

Tuli tunne, ettei avopuoliso kunnioita minun aikaan. Noita vapaita yhteisiä viikonloppuja kun ei ole edes joka kuukausi. 

Vierailija
24/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sopimaan jo seuraavaan vapaaseen viikonloppuun ne tekemiset. Muuten tulee taas miehelle jotain

Vierailija
25/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sinun ja miehesi tilannetta voi verrata keskenään. Sinä halusit omasta tahdostasi erota miehestäsi (vaikkakin ero oli ilmeisesti kipeä), mutta mies ei halunnut omasta tahdostaan menettää puolisoaan.

Vierailija
26/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei sinun ja miehesi tilannetta voi verrata keskenään. Sinä halusit omasta tahdostasi erota miehestäsi (vaikkakin ero oli ilmeisesti kipeä), mutta mies ei halunnut omasta tahdostaan menettää puolisoaan.

Kyllähän minä tuon tiedän ja ymmärrän. Mutta siltikään tuo toiminta ei ollut ihan korrektia minua kohtaan. 

Vierailija
27/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit varmaan huomiota mieheltäsi. Tässä ohjeet.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seksiterapeutti-paljastaa-viisi-asi…

Vierailija
28/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi nuoremmat lapset, mutta kun kaikki on jo aikuisia. Heidänkin pitäisi jo kai osasta ymmärtää, että isällä on uusikin elämä ja ottaa se huomioon.  Kysyä esim. milloin sopisi ko. pippalot pitää eikä vaan ilmoitusluonteisesti heittää, että nyt. 

Vierailija
29/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te käytätte "nokkimisjärjestystä" väärin. Ei se tarkoita sitä ketä suositaan enemmän vaan sitä kehen aggressiivinen käytös kohdistuu.

Vierailija
30/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on menossa lasten luo, koska se on lapsille tärkeää, aloite tähän tuli lapsilta. Ei hän enää ole edesmenneen puoliso vaan on menossa naimisiin sinun kanssasi. Oletko mustasukkainen lapsille, kun mies asettaa heidät edellesi?

Vierailija
31/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä nimen omaan on kysymys eli ihmiset, jotka eivät joudu työskentelemään viikonloppuisin, eivät ymmärrä, miten tärkeitä ne harvat vapaat viikonloput ovat meille vuorotyöläisille. 

Teen vuorotöitä enkä ajattele noin. Minulla on joka viikko 2-3 vapaata vähän sen mukaan, teenkö pitkiä vai lyhyitä päiviä enkä ole osannut yli 15 vuoteen ajatella, että viikonloput ovat erityisen tärkeitä.

Vierailija
32/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkätulevapuoliso kirjoitti:

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi nuoremmat lapset, mutta kun kaikki on jo aikuisia. Heidänkin pitäisi jo kai osasta ymmärtää, että isällä on uusikin elämä ja ottaa se huomioon.  Kysyä esim. milloin sopisi ko. pippalot pitää eikä vaan ilmoitusluonteisesti heittää, että nyt. 

Aika usein synttärit on ko. päivänä, joten jospa käy haudalla varmistamassa oikean päivämäärän.

Vierailija
33/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syntymäpäivä on selvästi tärkeä muistopäivä. Anna olla ja kunnioita sitä muten läheiset haluavat vainajaa muistella.

Vierailija
34/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se Ex perhe on sua tärkeämpi. Sopiiko se sulle?

Mikä ex-perhe? Eiköhän lapset ja muut yhä ole apn puolison perhettä. Jos se ei aplle sovi niin parempi lähteä.

Vierailija
35/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero on eri asia kuin puolison kuolema.

Sun kannattaa itse työstää nuo tunteet, on ihan normaalia että jos lapset pyytävät isää viettämään kuolleen äidin syntymäpäivää niin isä lähtee viettämään.

Monet lesket viettää syntymäpäivää vaikka lapsia ei olisikaan.

On aivan ymmärrettävää olla mustasukkainen, mutta se ei ole miehesi tai tämän lasten vika.

Vierailija
36/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin leskeksi 7v sitten. Kyllä me edelleen ns juhlitaan lasten isän synttäreitä vaikka minulla uusi puoliso ja jonka kanssa 2 lastakin jo.

Kesäkuun kymmenes päivä muistellaan erityisen hyvin häntä, syödään hyvää ruokaa ja kakkua yms, viedään haudalle ihanat kukat. Tehdään jotain pientä mistä hänet muistetaan, esim tänä vuonna käytiin pienellä päiväreissulla paikassa jossa hän tykläsi käydä ja katsottiin yksi hänen lempparileffoista.

Nyksästäni tämä on ok ja mukava perinne. Ei aihetta mustasukkaisuuteen.

Mutta sä et varmaan sovi sille päivälle mitään tekemistä nykyisesi kanssa ja sitten perut suunnitelmat edellisenä päivänä?

Vierailija
37/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin perheessä mummon syntymäpäivää vielä varmaan 10v kuoleman jälkeen.

Vierailija
38/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mies siellä koko viikonloppua ole? Ymmärrän toisaalta pettymykseksi, mutta kyllä teille silti jää aikaa olla yhdessä.

Vierailija
39/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen vuorotöitä enkä ajattele noin. Minulla on joka viikko 2-3 vapaata vähän sen mukaan, teenkö pitkiä vai lyhyitä päiviä enkä ole osannut yli 15 vuoteen ajatella, että viikonloput ovat erityisen tärkeitä.

No jos toisella puolisolla on säännöllinen päivätyö ja viikonloput vapaat ja haluaisi tehdä jotain yhdessä niin kyllä se noihin viikonloppuihin aika pitkälti jää. 

Vierailija
40/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset näe omia lapsiasi vapaana viikonloppuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi