Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavat 40-v juhlat (juhlijat)

Vierailija
05.09.2020 |

Huh huh rasittaa, kuka haluaa enää pitää, tai osallistua 40v juhliin joissa mennään korona-aikana baariin🙈 tai ryypätään ylipäätään (ohjelmassa erilaisia viininmaisteluja hotellihuoneessa) 🙈

Itse lapsiperhearkea viettävänä ei enää yhtään kiinnosta tuommoinen ryyppääminen🙈. Olisin voinut osallistua, jos olisi esim tasokas yhteinen ruokailu tai spa tms jotain fiksua yhteistä tekemistä.

Onko kokemuksia vastaavasta? Huomasin, että kaikki perheelliset jättäytyivät pois ja nämä muutamat sinkkukaverit ajavat tälläistä ohjelmaa😳🤔

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuu kaikissa 40+ tapaamisissa ja juhlissa. Suurinta osaa ei enää ryypingit ja kännisekoilu voisi vähempää kiinnostaa, mutta se pieni ikiteiniporukka (perheellinen tai perheetön) suunnittelee kaiken just niillä omilla kosteilla ehdoillaan.

Raittiusseurat ovat asia erikseen. Tuskin kukaan on lasten mehu juhlista kiinnostunut. Ei vaan sitten mene jos sen tyylinen juhlinta kiinnosta. Melkoista baari juhlintaa opiskelijapiireissä. En minäkään enää jaksanut niissä ravata aikuiskoulutuksessa kun uudelleen kouluttauduin keski-iässä. 30-40v olivat kovimpia juhlijoita.

Vierailija
22/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta samasta, ei kiinnosta myöskään. Itsekin vietä viikonloput mieluummin perheen kanssa.

Sitten voisi vähän maistella viiniä, jos tosiaan olisi kivat illalliset ystävien kesken, sellaiset joihin lapset voisivat myös osallistua (kotona). En tajua miksi suomalaisessa ryyppykukttuurissa aina jätetään lapset pois näistä juhlista (30, 40, 50) kokonaan😢

Sori, mutta kukaan muu kuin sinä ei nauti lastesi seurasta. Muille ne ovat rasite. Eli vastaus on yksinkertainen - lapset jätetään pois, koska niitä ei haluta sinne.

Olen eri mieltä. Kyllä me nautimme sisarustemme ja ystäviemme ihanien lasten (kummilastemme) seurasta. Olisi outo ajatus meidän perheessä, että lapset jätetään pois 😟

Niin, sinä nautit. Hyvin iso osa ei nauti muiden lasten seurasta. Nyt pää pois sieltä omasta pyllystä.

Ja ikää mulla oli 25v

T, jonne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa voi sitten näköjään sanoa, että onneksi ei ole ystäviä, niin ei vahingossakaan tule kutsua minnekään.

Perheen ja (pienen) suvun kesken juhlitaan ja vietetään aikaa.

Vierailija
24/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin suomalaista ajattelua. Vaihtoehdot ovat lastenjuhlat tai känniörvelöjuhlat. Muuten ei osatakaan juhlia ilmeisesti.

Vierailija
25/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin suomalaista ajattelua. Vaihtoehdot ovat lastenjuhlat tai känniörvelöjuhlat. Muuten ei osatakaan juhlia ilmeisesti.

Niinpä; tässähän se pointti aloituksessa oli. Olisin mennyt, jos olisi ollut jotain siltä väliltä.

Ap

Vierailija
26/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut useissa viisikymppisissä, joissa on ollut ruokaa, juomaa, musiikkia, tanssia ja ihan mukavaa yhdessäoloa ja lapsiakin on mukaan mahtunut. Väitän, että suurin osa juhlii kyllä nykyään ihan maltilla ja jos nyt niissäkin juhlissa , joissa olen itse ollut on joku nuorempi hiukan enemmän sitä alkoa imuroinut, niin ei ole ketään häirinnyt ja kaikilla on ollut hauskaa. 

Vierailija
27/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuossa vielä toimintasynttärit, jossa vieraat maksoivat itse oman osallistumismaksunsa ja lisäksi vielä kutsujan osallistumismaksun. Kulut ulkoistettu 🙄

Vierailija
28/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut selvinpäin juhlijoita muuta kuin lasten juhlat :) Vanhustenkin synttäreihin on kuulunut napanderit, kalliimpaa konjakkia kunniaksi korkeasta iästä. Pitäisi opetella sivistyneet juomatavat eikä örvelöitä. Eri asia sitten jos juhlien jälkeen jotkut vetävät örvelöt. 

Vierailija
29/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piirissä oli viime vuosi se kun kaikki täytti 40 ja meni juuri päinvastoin kuin ap:llä, ryyppäämistä baareissa harrasti kaikki lapsiperheelliset. Me velat ei tuollaista jaksettu vaan hävittiin hotellihuoneisiimme nukkumaan jo puoliltaöin. Omia synttäreitä en pitänyt vaan käytiin miehen kanssa reissussa.

Vierailija
30/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta samasta, ei kiinnosta myöskään. Itsekin vietä viikonloput mieluummin perheen kanssa.

Sitten voisi vähän maistella viiniä, jos tosiaan olisi kivat illalliset ystävien kesken, sellaiset joihin lapset voisivat myös osallistua (kotona). En tajua miksi suomalaisessa ryyppykukttuurissa aina jätetään lapset pois näistä juhlista (30, 40, 50) kokonaan😢

Sori, mutta kukaan muu kuin sinä ei nauti lastesi seurasta. Muille ne ovat rasite. Eli vastaus on yksinkertainen - lapset jätetään pois, koska niitä ei haluta sinne.

Tämä! Onneksi kukaan perheellisistä ystävistäni ei yritäkään raahata lapsiaan mukaan yhteisiin illanviettoihin.

Vierailija
31/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

On muuten urbaania legendaa että "perheelliset eivät halua eikä jaksa dokata eikä baareissa käydä".

Tämä on vain yleinen mantra, jota pitää jauhaa, koska perheellinen ei saa sanoa että "wwittu kun tekee mieli vetää pää täyteen ja mennä baariin".

Kyllä sitä kun 363 päivää vuodesta vetää kunnollisen perheenisän/äidin roolia, niin pari päivää vuodessa kärsii olla ihan pelti kii ja korkkarit katossa.

Mun tuntemista 30-50v henkilöistä lapselliset on ainoita joille alkoholi maistuu ja yökerhot kutsuu, lapsivapaat eivät baareissa juokse. Siviilisäädystä tämä ei ole kiinni, ihan vain muistutuksena, että sinkku ei ole lapsivapaan synonyymi... On myös paljon lapsettomia pariskuntia, ja lapsellisia sinkkuja.

Vierailija
32/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmaisustaan päätellen oikeasti 20. Trolli.

Vierailija
33/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesähuvilajuhlat joissa kaikki mukana vauvasta vaariin. Nukkumaan mennään väsymys järjestyksessä, poltetaan ulkotuliatulia (kokkoja) syödään, jutellaan, tanssitaan ja otetaan napsuja ja pidetään hauskoja puheita ja skoolataan, halukkaat alkottomalla ja lapset limonadilla, tarkeitä on että perhe ja läheiset ovat kaikki yhdessä. Mitä sekavampi seurakunta sitä paremmat juhlat. Ja on kiva kun kaikille jää yhteisiä muistoja.

Välillä olen käynyt vain aikuisille, "pienen piirin" juhlissa, näissä jää helposti ulkopuoliseksi ellei kuulu juuri piirin keskiöön ja pidän itse tällaisia juhlia muutenkin vähän tylsinä.

Vierailija
34/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt mammat ei juhli kaverin synttäreitäkään kun on niin tylsää kun ei saa ottaa lapsia mukaan :)

Vierailija
35/37 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt mammat ei juhli kaverin synttäreitäkään kun on niin tylsää kun ei saa ottaa lapsia mukaan :)

Tylsää, ja enemminkin epäkohteliasta.

Vierailija
36/37 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä vaan juhlijat typistyy isosta porukasta muutamaan, kun ei kukaan jaksa tätä ryyppäämistä, ja sitä että miestä ja lapsia ei voi kutsua mukaan. Me tehdään asioita koko perheenä, kuten muualla Euroopassa 🙂

Vierailija
37/37 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyh, en kestä kans näitä ”toimintasynttäreitä”

Toiminta on aina tuo sinkkujen aktiviteetit ja ryyppäys, ja hintaa monta sataa euroa.

Sit muutkin jotka ei osallistu, joutuu maksamaan, ja sankari ei edes osaa kiittää muita, kuin paikalla olleita 🤦🏾‍♀️