Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kuvia laitatte työhakemuksiinne?

Vierailija
11.10.2013 |

Missä otettuja, kenen ottamia, millaisessa lookissa, kuinka vanhoja?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman uusi kuva. Kasvoista. :D

Vierailija
2/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:07"]

En nyt herranen aika ole ikinä naamani perusteella töitä etsinyt.Naaman näkee sitten haastattelussa.Taito,motivaatio ja kokemus riittää.

[/quote]

Joissain ilmoituksissa on vaatimuksena kuvan laittaminen.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:10"]

Mahdollisimman uusi kuva. Kasvoista. :D

[/quote]

Itse otettu vai kaverin ottama?

Vierailija
4/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen ja hymyilevä kuva viihteeltä, ei kuitenkaan kauhean pahassa kekkulissa. Uskon että tällainen jää paremmin työnantajan mieleen kuin jäykkä pönötys. Joskus laitan kroppakuvan, joskus kasvokuvan, fiiliksen mukaan.

Vierailija
5/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kasvoistako se pitää olla?? Eikä!? No nyt mä tiedän missä mulla on mennyt taas hommat pieleen. Voi hemmetin hemmetti, mä olin käsittänyt vähäsen väärin tämän asian. Ajattelin että hakemuksissa pitäis olla omat parhaat puolet esillä, joten kuvaan laitoin kanssa ne, tai siis sen... :(

Vierailija
6/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:40"]

En ole koskaan laittanut kuvaa hakemuseen enkä myöskään hae työpaikkoihin, jotka ilmoituksessaan kuvaa pyytävät. Ihan periaatteesta.

[/quote]

Voi sillä kuvan pyytämisellä olla muukin tarkoitus, kun pärstän arviointi.

Vierailija
7/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:40"]

En ole koskaan laittanut kuvaa hakemuseen enkä myöskään hae työpaikkoihin, jotka ilmoituksessaan kuvaa pyytävät. Ihan periaatteesta.

[/quote]

Voi sillä kuvan pyytämisellä olla muukin tarkoitus, kun pärstän arviointi.

[/quote]

Mikä esimerkiksi? Mihin muuhun kuvaa tarvitaan kuin siihen, että nähdään minkänäköinen hakija on?

Vierailija
8/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:15"]

Ai kasvoistako se pitää olla?? Eikä!? No nyt mä tiedän missä mulla on mennyt taas hommat pieleen. Voi hemmetin hemmetti, mä olin käsittänyt vähäsen väärin tämän asian. Ajattelin että hakemuksissa pitäis olla omat parhaat puolet esillä, joten kuvaan laitoin kanssa ne, tai siis sen... :(

[/quote]

Mulla se on takapuoli ja probleema ollut, et ottaako kuva ilman housuja, pikkareilla vai housut jalassa. Yleensä oon laittanut ilman housuja, siinä se paras puoli tulee esiin parhaiten.

Vierailija
9/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:22"]

[/quote]

Mulla se on takapuoli ja probleema ollut, et ottaako kuva ilman housuja, pikkareilla vai housut jalassa. Yleensä oon laittanut ilman housuja, siinä se paras puoli tulee esiin parhaiten.

[/quote]

En enää yhtään ihmettele, miksi

a)täällä AV:lla on arkipäivisinkin niin vilkas keskustelu, kun harva töissä.

b)aiheet usein hieman erikosiia

:D

Vierailija
10/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:22"]

[/quote]

[/quote]

Niin no, enhän mä siis ole tuossa tähän mennessä mitään ongelmakohtaa nähnyt, ei se ole ongelmakohta, ja jalassani on ollut sievät vähän paremmat pöksyt. Niin ja yleensä olen suosinut vaihdellen joitain kauden muotivärejä kuitenkin, koska nimen omaanhan haluan antaa vaikutelman, etten ole tippunut kärreiltäkään. Mutta nyt toi tieto tosiaan muutti kaiken. Mä en ollut tiennyt!

Vierailija
11/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:25"]

Olen tohtori ja kolme vuotta hakenut nyt töitä.

Tykkään käydä salilla poseeraamassa mutruhuulin peilin edessä ja otanitsestäni siinä samalla kuvia. Sellaisen olen aina laittanut.

[/quote]

AV-mamma- tai botox- ja silikonitieteen tohtori?

[/quote]

Toihan on ihan ok jos työpaikka liittyy liikuntaan tai haetaan sporttista tyyppiä.

[/quote]

Ykisi paikka, johon harkitsen hakevani ja pyydetään kuvaa, liittyy urheiluun, mutta itse työ ei.

-ap-

Vierailija
12/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita, en hae työpaikkaa johon vaaditaan "ulkonäköä". Jos hakijoita on 500, niin on parasta että erottuu muulla kuin ulkonäöllä ja jos haastattelija on niin ulkonäkökeskeinen että vaatii kuvan haistakoon pitkän vvvv:n

Vierailija
13/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesimpiin hakemuksiin joita tässä olen rustannut olen laittanut virallisen ammattilaisella valmistujaiskuvani eli lakki päässä ja juhlavaatteet (vert. yo-kuva), kasvokuva. Mielestäni asiallinen ja kiva kuva. Se on uusin ja parhain kuva mitä itsestäni on otettu tässä vuoden sisään.

On sillä ainakin haastiksiin päässy että ei ainakaan huonoo kuvaa oo antanu kai.

Vierailija
14/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:25"]

Olen tohtori ja kolme vuotta hakenut nyt töitä.

Tykkään käydä salilla poseeraamassa mutruhuulin peilin edessä ja otanitsestäni siinä samalla kuvia. Sellaisen olen aina laittanut.

[/quote]

AV-mamma- tai botox- ja silikonitieteen tohtori?

[/quote]

Vai sen horon äiti, joka isänsä perintörahoilla kustansi tyttärelle 18v-syntymäpäivälahjaksi silikonit, perusteena "niistä on hyötyä uralla"?

Vierailija
15/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kyllä,ettei vaateliikeissä ole myyjinä 40 vuotiaita hieman liikakiloisia naisia,vaan kaikki 20-25v ja tällättyjä ja laihoja.Siellä ne niitä pärstäkuvia pyytelee.Ei kaikissa ammateissa naamalla töitä haeta.

Omassa ammatissani taito on ykkösenä,vaikka ihmisten ilmoilla liikun,eikä sermin takana.

Saako potkut vaateliikkeistä,heti kun ikä painaa?

Vierailija
16/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:07"]

En nyt herranen aika ole ikinä naamani perusteella töitä etsinyt.Naaman näkee sitten haastattelussa.Taito,motivaatio ja kokemus riittää.

[/quote]

Joissain ilmoituksissa on vaatimuksena kuvan laittaminen.

-ap-

[/quote]

siellä nyt sit on joku joka kaipaa silmäruokaa.

Vierailija
17/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:57"]

On se kumma kyllä,ettei vaateliikeissä ole myyjinä 40 vuotiaita hieman liikakiloisia naisia,vaan kaikki 20-25v ja tällättyjä ja laihoja.Siellä ne niitä pärstäkuvia pyytelee.Ei kaikissa ammateissa naamalla töitä haeta.

Omassa ammatissani taito on ykkösenä,vaikka ihmisten ilmoilla liikun,eikä sermin takana.

Saako potkut vaateliikkeistä,heti kun ikä painaa?

[/quote]

Kyllä mä tiedän pyöreän ja muutenkaan ei niin kauniin(yleisen ihanteen mukaan) nuoren naisen, joka on töissä vaateliikkeessä.

Vierailija
18/30 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Laitetaanko Suomessa työhakemukseen valokuva itestä? Oikeasti?? ei kai? 

Siis työntekijän valintaan vaikuttaa onko hyvä pärstä?

Vierailija
19/30 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 23:51"]

Siis häh? Laitetaanko Suomessa työhakemukseen valokuva itestä? Oikeasti?? ei kai? 

Siis työntekijän valintaan vaikuttaa onko hyvä pärstä?

[/quote]

Joissain työpaikkailmoituksissa pyydetään lähettämään kuvallinen hakemus.

Ja muutenkin luulen, että moni rekrytoija käy "salaa" tsekkaamassa esim FB:ssä minkänäköinen ja tyylinen tyyppi on kyseessä ennen haastatteluun kutsumista.

Vierailija
20/30 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asianajotoimistossa juuri harkkarihaku menossa. Kundit halusivat haastatteluun yhden nuoren tytön ihan vain siksi, että kuvassa näkyi hymyilevä nättikasvoinen blondi. Senioriporras meni ja suostui tähän sillä ehdolla, että heidän ei itse tarvitse osallistua haastatteluun!

Sääliksi kävi tyttöä, joka toivorikkaana tuli haastateltavaksi, vaikka työkokemuksen ja arvosanojen perusteella oli selvää, ettei paikkaa tipu missään tapauksessa. Olen itse vielä niin juniori, ettei minussa ollua naista sanoa riittävän painokkaasti, että tämä ei nyt ole asiallista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi