Tiedätkö mistä kertoo U2:n Sunday, bloody Sunday -biisi?
Kommentit (18)
Musiikki ei ole vahva alani mutta tuon tiesin minäkin.
Totta kai tiedän. Olen paitsi historiasta kiinnostunut, myös U2-fani.
Totta kai tiedän. Olen paitsi historiasta kiinnostunut, myös U2-fani.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:47"]
Googleta bloody sunday, siitä selviää. Kertoo Ulsterin tapahtumista 1970-luvulla, jossa brittisotilaat surmasivat 13 aseetonta mielenosoittajaa Pohjois-Irlannissa.
[/quote]
Ei minun tarvitse googlettaa. Kysyin yleisesti tiedättekö te. ap
Katolisten ja protestanttien verisistä yhteenotoista Irlannissa.
Googleta bloody sunday, siitä selviää. Kertoo Ulsterin tapahtumista 1970-luvulla, jossa brittisotilaat surmasivat 13 aseetonta mielenosoittajaa Pohjois-Irlannissa.
Tiedän että Bloody Sunday liittyy Irlannin katolisten ja protestanttien väliseen sotaan, mutta siinä biisissä lauletaan minusta myös huhtikuun 4. pvä Memphisissä tapahtuneesta ampumisesta, ja en kyllä ole asiaa mistään nyt tarkastanut, mutta jotenkin aina ajattelin että Martin Luther King ammuttiin ko.päivänä.. Mutta saatan tosiaan olla ihan harhateillä, en tiedä milloin ja missä Se ammuttiin, olen vaan tuon laulun perusteella jotenkin niin ajatellut.
Olet 6 ihan hakoteillä. Bloody sunday -termillä viitataan Pohjois-Irlannin Ulsterissa tapahtuneeseen verilöylyyn, jossa brittiarmeija surmasi katolisia mielenosoittajia.
Joo, niin tosiaan olin. Nyt tiedän paremmin :)
6
Asuttiin 2003- 2004 Belfastin lähellä pikkukylässä Larne ja käytiin katsomassa katolisten ja protestanttien taistelupaikkoja.
Tiedän. On muuten ainoa U2: kappale mistä pidän.
Totta kai. Olen 60-luvulla syntynyt.
Tiedätkös itse, mistä kertoo Sõpruse Puiesteen kappale 1905?
Kukapa ei tietäisi? Kerrottu jo monta kertaa edellä. Yleistietoa.
Huhtikuun 4. päivään liittyneestä ampumisesta lauletaan kappaleessa Pride (In the Name of Love) joka ilmestyi vuotta myöhemmin.